گرد و غبار غربت بر روی هنر شهر اصفهان نشسته است / نگاه گردشگران به اصفهان خوب است

نایب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اصفهان در هنر تئاتر با استانداردهای جهانی بسیار فاصله دارد و از نظر زیرساخت های هنری در وضعیت نگران کننده ای قرار گرفته، به طوری که در حال حاضر گرد و غبار غربت بر روی این هنر شهر نشسته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا نصر اصفهانی در دهمین جلسه علنی امروز شورای اسلامی شهر اصفهان با عرض تسلیت اربعین امام حسین(ع) و گرامیداشت یاد و خاطره دانش آموزان ۱۳ آبان ۱۳۵۷، گفت: امیدواریم با هم افزایی بتوانیم امور شهر را پیش ببریم.

وی با بیان اینکه ۱۴ آبان ماه روز فرهنگ عمومی است، افزود: با شرایط موجود در کشور و شهر لازم است این موضوع مورد توجه بیشتری قرار گیرد و شرایط محیط زیستی خوبی  را برای مردم رقم بزنیم.

وی ابراز امیدواری کرد: با تلاش جمعی شهری، قابلیت های متعدد را ایجاد کنیم.

وی با اشاره بر اینکه طی دو هفته گذشته سه جلسه در حضور هنرمندان به خصوص اصحاب سینما و تئاتر شهر بودیم، تصریح کرد: ما نتوانسته ایم شرایط خوبی را برای بروز خلاقیت آن ها در شهراصفهان که مهد هنر است، به وجود آوریم.

نایب رییس شورای شهر اصفهان بیان کرد: درخواست هنرمندان برگرفته از دلسوزی های آن ها برای فرهنگ شهراست و امیدوارم مدیریت شهری شرایط خوبی را برای آن ها ایجاد کند و حداقل ها را برای آن ها در نظر بگیرد.

نصر اصفهانی افزود: در تئاتر با استانداردهای جهانی بسیار فاصله داریم و از نظر زیرساخت های هنری در وضعیت نگران کننده ای هستیم.

وی با اشاره به اینکه در این راستا باید گام های خوبی برای سینما و تئاتر شهر برداریم، تاکید کرد: ضروری است زمینه تعالی توانمندی هنرمندان را فراهم کنیم تا هنرهایشان را به منصه ظهور بگذارند.

نایب رئیس شورا گفت: درحوزه تئاتر دیر زمانی اصفهان زبانزد بوده است اما در حال حاضر گرد و غبار غربت روی این هنر شهر نشسته است و نیازمند فراهم کردن شرایط مناسب برای فعالان این حوزه است.

نصر اصفهانی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره بر شعار قابل تأمل شهرداری اصفهان مبنی برتامین کامل حقوق شهروندی، پاکدستی و شفافیت در راستای تکریم ارباب رجوع از سوی شهردار اصفهان تاکید کرد: گام برداشتن به سمت پاکدستی یکی از مواردی است که باید به دنبال آن باشیم.

وی افزود: باید به سمت انتخاب مدیران پاکدست گام برداریم و مسیر سوءاستفاده ها را مسدود کنیم چرا که حق مردم این است که مسئولانی پاکدست و خوش خلق داشته باشند.

گردشگری در اصفهان مورد توجه است

نایب رئیس شورا با اشاره بر این موضوع که یک میلیارد نفر گردشگر در دنیا تردد دارند و پیش بینی شده در سال ۲۰۳۰ این رقم به یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون نفر برسند هشدار داد:  با تلاش و هوشیاری، اصفهان با برخورداری از جاذبه های فراوان و فاخر از کاروان های بزرگ گردشگری دنیا عقب نماند.

وی خاطرنشان کرد: در ۶ ماهه اول امسال میزبان ۴۲۰ هزار گردشگر در اصفهان بوده ایم که این آمار نشاندهنده رشد ۲۵ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته است.

وی ابراز خوشنودی کرد:  خبرها حاکی از این است که زمینه های این امر مهم فراهم شده و نگاه گردشگران به اصفهان خوب است و نوید بخش اتفاقات خوبیست که همچنین باید زمینه را برای سرمایه گذاران بخش خصوصی فراهم کنیم.

کد خبر 325356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.