در شورای پنجم، برای هماهنگی امکانات فرهنگی جامعه برنامه ریزی می شود

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: در طرح و برنامه شورای پنجم، برای هماهنگی امکانات فرهنگی جامعه برنامه ریزی می شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فتح الله معین در دهمین جلسه علنی امروز شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به فرارسیدن ۱۳ آبان و تسخیر لانه جاسوسی امریکا، اظهارکرد: در این روز دانش آموزان و دانشجویان با حرکتی کوبنده خون تازه ای را در رگ های انقلاب جاری کردند.

وی ادامه داد: ما همچنان از این روز با عظمت یاد می کنیم زیرا آنچه حرکت این افراد برای ما به یادگارگذاشته، تعهدی است که نسبت به این قشر داریم.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: بی شک دانش آموزان و دانشجویان بالنده ترین افراد جامعه هستند که رسیدگی به آن ها برنامه ریزی برای آنها از اولویت های جمهوری اسلامی اسران است.

رییس شورای اسلامی شهر عنوان کرد: با توجه به افزایش جمعیتی که داشتیم،  نتوانستیم آنچنان که باید به کیفیت آموزش دانش آموزان و دانشجویان بپردازیم، این در حالی است که این قشر حماسه های زیادی را در طول انقلاب و دفاع مقدس به جای گذاشتند و نمونه آن ها «شهید فهمیده» بود.

وی افزود: در سال های گذشته از بحران جمعیت عبور کردیم و این موضوع خودنمایی می کند که با برنامه ریزی مناسب محیط خوبی را برای آموزش نسل آینده در پیش داشته باشیم.

معین تاکید کرد: هرچه این امکانات را فراهم نکنیم از بالندگی دانش آموزی و دانشجویی کاسته ایم چراکه اگر شرایط برای انتخاب گری آنها فراهم باشد، می توانند با ورود خود به عرصه های علمی حماسه آفرین و در جامعه جهانی نقش آفرینی کنند.

وی با اشاره به اینکه سالهای سال با برخورد برخی ناهنجاری ها نتوانستیم مشکلات را حل کنیم، گفت: اگر دانشگاه محیطی آزاد و حس انتخاب کردن در آنها وجود داشته باشد، باعث می شود آینده تضمین شده ای داشته باشیم.

این عضو شورا یادآور شد: در طرح و برنامه شورای پنجم، برای هماهنگی امکانات فرهنگی جامعه برنامه ریزی می شود.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به برگزاری بیست و سومین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری های کشور، گفت: امیداوریم حضور در نمایشگاه این مسأله را به ثبت برساند که مردم نیازمند رسانه های آزاد هستند.

وی ادامه داد: هنوز تعداد استفاده کنندگان از رسانه های مکتوب در حد انتظار نیست، هرچند جراید و رسانه های مکتوب به واسطه حضور در فضای مجازی با کاهش تیراژ روبرو بوده اند.

معین خاطر نشان کرد: عدد و رقم استفاده از مطبوعات قابل قبول نیست که امیدواریم به صورت مطلوبی جبران شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه هفته گذشته طرح گردش اطلاعات به شورای شهر ارائه شد، یادآور شد: شورا با تمام توان تلاش می کند که جامعه مطلع و انتخاب گر داشته باشد تا آینده خوبی برای اصفهان در پیش داشته باشیم.

کد خبر 325298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.