بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی علوم و نیرو در مجلس

بررسی صلاحیت، برنامه ها و خط مشی رضا اردکانیان و منصور غلامی وزیران پیشنهادی نیرو و علوم، تحقیقات و فناوری در مجلس شورای اسلامی آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، جلسه مجلس شورای اسلامی درباره رای اعتماد به وزیران پیشنهادی علو م و نیرو امروز یکشنبه 7 مهر با حضور رئیس جمهور آغاز شد. بر اساس ماده 205 آیین نامه داخلی مجلس، یک هفته پس از معرفی وزیران پیشنهادی دولت به مجلس، جلسه رای اعتماد به وزیران پیشنهادی برگزار می شود. 

همچنین بر اساس ماده 206 آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، در جلسه رای اعتماد، رئیس جمهور به معرفی وزیران پیشنهادی پرداخته و از آنان دفاع می کند، پس از آن، دو نفر از نمایندگان مخالف و دو نفر از نمایندگان موافق با حفظ ترتیب یک نفر مخالف و یک نفر موافق هر کدام برای مدت پانزده دقیقه از وزیر پیشنهادی دفاع کرده یا در مخالفت با وی سخن می گویند، پس از آن وزیر و یا در صورت صلاحدید رئیس جمهور به مدت سی دقیقه برای دفاع از برنامه و صلاحیت وزیر مطروحه وقت خواهند داشت. 

یکشنبه گذشته نامه رئیس جمهور درباره معرفی رضا اردکانیان و منصور غلامی به عنوان وزیران پیشنهادی نیرو و علوم در صحن علنی مجلس قرائت شد. هم اکنون سخنرانی رئیس جمهور در دفاع از رضا اردکانیان و منصور غلامی؛ وزرای پیشنهادی علوم و نیرو شروع شده است. رئیس جمهور در ابتدای سخنرانی اش از این که معرفی وزیران علوم و نیرو با تاخیر مواجه شد عذرخواهی کرد.  

در صورت رای اعتماد به دو وزیر پیشنهادی 18 وزارتخانه دولت دوازدهم صاحب وزیر خواهند شد.

کد خبر 325297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.