استفاده از شاخصه های اصفهان ۱۴۰۰ در تدوین بودجه ۹۷/ از نهمین آمارنامه شهر رونمایی می شود

مدیر برنامه ریزی و بودجه شهرداری اصفهان گفت: در فرآیند تدوین بودجه سال ۹۷ از شاخصه های برنامه اصفهان ۱۴۰۰ استفاده شده، همچنین به ارزیابی عملکرد توجه ویژه ای شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سعید فردانی در برنامه تلویزیونی"اینجااصفهان" اظهارکرد: تدوین آمارنامه یکی از دشوارترین فعالیت هاست چرا که باید اطلاعات سایر ارگانها جمع آوری شود و به همین علت است که زمان انتشار اطلاعات طولانی می شود.

مدیر برنامه ریزی و بودجه شهرداری اصفهان گفت: در این راستا نهمین آمارنامه شهر اصفهان با محوریت شهرداری و همکاری بیش از ۷۰ ارگان شهری در یک فرایند ۷ ماهه آماده شده است.

فردانی با اشاره به اینکه خوشبختانه نهمین آمار نامه در ۶ ماه اول سال آماده شد و به زودی رونمایی می شود، گفت: این آمار نامه دارای ۲۰ فصل است که فصول آن بر اساس استانداردهای بین المللی ISIC تدوین شده است.

وی با بیان اینکه شهرداری برای تدوین آمار نامه ۱۵۰۰ نفر ساعت زمان صرف کرده است، خاطرنشان کرد: آمارنامه در راستای تصمیم گیری های مدیریتی و پژوهشی مورد استفاده قرار می گیرد.

مدیر برنامه ریزی و بودجه شهرداری اصفهان در ادامه با اشاره به اینکه فرآیند تدوین بودجه از مهرماه آغاز و تا اسفند ماه ادامه دارد، تاکیدکرد: با ابلاغ شهردار اصفهان فرآیند تدوین بودجه ۹۷ از ۲۰ مهرماه آغاز و تا ۱۵ اسفند ماه این فرآیند ادامه خواهد شد.

 فردانی با اشاره به اینکه شهرداری باید از اواخر دیماه بودجه تهیه شده را به اعضای شورای اسلامی شهر ارائه دهد، عنوان کرد: اعضای شورای اسلامی شهر نیز تا پایان بهمن ماه بودجه را بررسی، تصویب و به شهرداری ابلاغ می کنند.

وی افزود: در حال تلاش هستیم تا فرایندهای تدوین بودجه مکانیزه شود تا مدت زمان تدوین بودجه از لحاظ کمی کاهش و از لحاط کیفی ارتقا یابد.

مدیر برنامه ریزی و بودجه شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه فرآیند تدوین بودجه دارای ۳ رکن است، عنوان کرد: ارزش یابی شاخص های برنامه اصفهان ۱۴۰۰ در۲ قسمت شهری و تحول شهرداری، ساماندهی پروژه های نیمه تمام و جدید، اولویت بندی و تخصیص منابع از فرآیند تدوین بودجه است.

فردانی ادامه داد: براساس این ۳ رکن، فرآیند تدوین بودجه سال ۹۷ انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه در بخشنامه بودجه سال جاری از سوی شهردار اصفهان ۶ سیاست ابلاغ شد، تصریح کرد: یکی از این سیاست ها افزایش دقت در برآوردهاست از همین رو در سالجاری به هیچ عنوان به پروژه هایی که برآورد دقیق و صحیحی ندارند، منابع اختصاص داده نمی شود تا دقت ها و برآوردها با صحت بیشتری انجام شود و هزینه، زمان و محدوده پروژه در تخصیص منابع مشخص شود.

وی گفت: تمام تلاش و همفکری شهرداری تعریف، اولویت بندی، زمانبندی و در نهایت تصویب بودجه ای است که مناسب ترین نتایج را برای افزایش رضایت شهروندان نصف جهان رقم بزند.

مدیر برنامه ریزی و بودجه شهرداری اصفهان افزود: اکنون نیز سطح ارزیابی شاخص ها در دست انجام است و تعریف پروژه ها بعد از این موضوع در دستور کار قرار می گیرد.

فردانی به ویژگی بودجه سال ۹۷ شهرداری اشاره کرد و گفت: در فرآیند تدوین بودجه سال ۹۷ از شاخصه های برنامه اصفهان ۱۴۰۰ استفاده شده، همچنین به ارزیابی عملکرد توجه ویژه ای شده است.

مدیر برنامه ریزی و بودجه شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه برای اولین بار به ارزش شاخصه ها توجه ویژه ای شده است، تاکید کرد: شهر اصفهان دارای ۱۵ منطقه است که عمده پروژه ها در مناطق اجرا شده است اما پروژه های شاخص براساس سیاست ستاد مرکزی انجام می شود.

فردانی اظهار کرد: برای اولین بار به صورت مکانیزه پروژه ها قبل از تخصیص منابع اولویت بندی می شوند.

وی در ادامه تاکید کرد: برخی از سرانه خدماتی شهر از لحاظ استاندارد در وضعیت مطلوبی به سر می برند اما از لحاظ دسترسی وضعیتی مناسبی ندارد و این مهم نشان می دهد که در سالهای متمادی از بعد برنامه ریزی به پروژه نگاه شده است.

مدیر برنامه ریزی و بودجه شهرداری اصفهان اضافه کرد: شهرداری در سیاست های اخیر خود برای برنامه ریزی پروژه ها در۴ قسمت محدوده، زمان، هزینه و کیفیت پروژه ها قبل از تخصیص منابع ورود پیدا کرده است، این ۴ قسمت نیز بر اساس آسیب شناسی پروژه های شهری تعیین شده است.

وی با بیان اینکه پروژه ای که برنامه ریزی نداشته باشد، فاقد کنترل است، گفت: اگر در حوزه زمان پروژه برنامه ریزی مناسبی داشته باشیم می توانیم پروژه را سر موعد مقرر تکمیل کنیم.

مدیربرنامه ریزی و بودجه شهرداری اصفهان در بخش دیگرسخنان خود با اشاره به سیستم یکپارچه مدیریت اطلاعات خاطرنشان کرد: بر اساس نظر سنجی های انجام شده، ۳ مشکل اصلی شهرداری اصفهان مدیریت منابع انسانی، مدیریت درآمد و هزینه و همچنین مدیریت منابع اطلاعاتی بود که در این راستا با راه اندازی سیستم مدیریتی یکپارچه، تمام اقلام اطلاعاتی در اختیار ذی نفعان قرار می گیرد، همچنین اطلاعات ثبت می شود تا تمام همکاران در شهرداری در هر مکان موقعیتی بتوانند از اطلاعات ثبت شده استفاده کنند.

کد خبر 324803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.