استانداردهای جهانی صنعت نمایشگاه، نگاه اصلی ما در این دوره بود

مدیرعامل پیشین شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان با تاکید بر اینکه شرکت را بر اساس خط مشی مدیریت و اقتصاد اداره کرده ایم، گفت: نگاه ما در این مجموعه نگاه به استانداردهای جهانی صنعت نمایشگاه بوده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا رسول محققیان پیش از ظهر امروز در آیین تکریم و معارفه مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان، با اشاره به اینکه ۱۷۰ ماه پیش بنده در جلسه مشابهی مانند امروز به عنوان مدیرعامل شرکت نمایشگاه های اصفهان منصوب شدم، اظهار داشت: در آن جلسه در سه بخش برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت خود را اعلام کردم و امروز خرسندم که این برنامه ها محقق شده است.

وی با بیان اینکه برنامه های کوتاه و میان مدت خود را در مدت چهار سال محقق کردم، افزود: در برنامه کوتاه مدت، نمایشگاه را با ۲۵ عنوان نمایشگاهی تحویل گرفتم که طی ۵ سال به ۴۵ عنوان نمایشگاهی افزایش یافت.

مدیرعامل پیشین شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان به برنامه میان مدت خود که در مدت چهار سال عملی شد، اشاره کرد و گفت: در این زمان فضای نمایشگاه را از چادر ایتالیایی به فضایی کنونی تغییر دادم به نحوی که در سال ۸۳ سالن شیخ بهایی و در سال ۸۶ سالن میرداماد راه اندازی شد و از سال ۸۶ بنای احداث پروژه نمایشگاه در فضای ۴۷ هکتار در زمان استانداری وقت (بختیاری) آغاز شد و طی ۶ ماه فضای نمایشگاه محصور شد اما برخی عوامل ناخواسته، سد راه این پروژه شد.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه با پیگیری های صورت گرفته در سال ۹۴ با حضور دکتر ظریف وزیرامور خارجه کلنگ پروژه بزرگ نمایشگاه بین المللی استان اصفهان زده و عملیات ساختمانی آن آغاز شد، گفت: در سال ۹۵ چشم انداز ۱۵۰ هکتاری را برای فضای نمایشگاهی تعریف کردیم.

محققیان با تاکید بر اینکه با حمایت هیات مدیره شرکت نمایشگاه خوشبختانه آمال بنده در جهت ۱۵۰ هکتار فضای نمایشگاهی عملی شد، تصریح کرد: در حال حاضر مذاکراتی با انرژی اتمی برای تملیک برخی اراضی انجام شده و در حال انعقاد قرارداد ۵۵ هکتار از اراضی انرژی اتمی و همچنین ۲۵ هکتار از مالکین دیگر هستیم.

وی با بیان اینکه شرکت نمایشگاه ها، شرکتی متعلق به یک شخص، تعدادی سهامدار و یا حتی یک استان نیست، تاکید کرد: مسیر فعالیت شرکت در طول سال های گذشته به نحوی برنامه ریزی شده که این شرکت اکنون نه تنها یک شرکت درآمدزا بوده بلکه یک سرمایه اقتصادی برای استان و کشور محسوب می شود.

مدیرعامل پیشین شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان با اشاره به برنامه های چشم اندازی که در سال ۹۰ برای شرکت تدوین کرده است، گفت: در حال حاضر این شرکت نه تنها در صنعت نمایشگاهی ایران جزء سه شرکت تراز اول است بلکه در سطح بین المللی نیز بازارهای هدف مشخصی دارد و در حال توسعه این بازارهاست.

وی یادآور شد: در سال ۹۵، علاوه بر مدیریت رویدادهای داخلی و جانبی، ۱۱ پاویون را در نمایشگاه های خارج از ایران مدیریت کرده ایم که این آمار در میان مراکز نمایشگاهی ایران کم نظیر است.

محققیان همچنین بیان داشت: شرکت نمایشگاه های اصفهان طی ۲ سال گذشته در جهت توسعه بازارهای جهانی خود ارتباطاتی با شرکت های خارج از کشور داشته است.

وی در ادامه خطاب به یارمحمدیان مدیرعامل جدید شرکت نمایشگاه های بین المللی اصفهان، گفت: شما لوکوموتیوران سه قطار سنگین خواهید بود، در قطار اول باید در راستای ارتقا کیفیت و کمیت نمایشگاه ها حرکت کرده و در قطار دوم، پروژه سنگین نمایشگاه بزرگ اصفهان و همچنین تملیک اراضی مجاور را باید به سرانجام برسانید و در قطار سوم موجب فراهم کردن ارتباطات و ساختارهایی برای برگزاری نمایشگاهی در فضایی به وسعت ۳۰ هزار مترمربع شوید.

مدیرعامل پیشین شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان همچنین با ابراز خرسندی نسبت به اینکه طی سال های گذشته با راهبرد هیأت مدیره های ادوار مختلف، مشاوران، حمایت سهامداران و تلاش پرسنل، شرکت را بر اساس خط مشی مدیریت و اقتصاد اداره کرده است، تصریح کرد: نگاه ما، نگاه به استانداردهای جهانی صنعت نمایشگاه بوده است.  

وی با اشاره به اینکه ما به نقطه ایده آل نرسیده ایم اما در همین مسیر و براساس رویکردهای جهانی نمایشگاه ها حرکت کرده ایم، بیان داشت: این رویکرد به طور قطع فراجناحی و بر اساس اقتصاد مستقل از سیاست است چرا که صنعت نمایشگاه، یک صنعت جهانی است و اساس آن ارتباط با ملل مختلف بوده و این امر هیچ گونه نگاه سیاسی را بر قبول نمی کند.

محققیان به گفته کارشناسان اقتصادی اشاره کرد و افزود: هر قدر اقتصاد از فضای سیاسی دوری کند، موفق تر خواهد بود. بنابراین تمام تلاش بنده و تیم شرکت، پرهیز از نگاه های جناحی بود تا اقتصاد بتواند در فضای واقعی خود رشد کند.

وی با تاکید بر اینکه اساس کار نمایشگاه بر تعامل با همه صنوف و اقشار است، بیان داشت: نمایشگاه مکانی است که فقط به تولید، تجارت و رقابت اقتصادی فکر می کند و همچنین تعامل با مسئولان استان در راستای پیشبرد اهداف نمایشگاهی و رضایت مشارکت کنندگان دیگر استان ها و کشورها بود.

به گفته مدیرعامل پیشین شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان، این تعامل در راستای استقلال شرکت به عنوان یک برند مهم اقتصادی و یکی از بازوهای توانمند صنعت و اقتصاد استان حفظ شده است.

وی با تاکید بر اینکه شرکت نمایشگاه در طول دو سال گذشته، سعی کرد تا از فضای پساتحریم در راستای توسعه ارتباطات بین الملل خود استفاده کند، افزود: مذاکره برای سرمایه گذاری خارجی (شرکت کمکسپوزیوم فرانسه)، تاسیس دفتر در خارج از کشور و ... از جمله این اقدامات بوده است.

محققیان در ادامه به سرمایه ثبتی شرکت اشاره کرد و گفت: سرمایه ثبتی شرکت نمایشگاه های اصفهان در ابتدای حضور بنده در این سمت، ۱۰۰ میلیون تومان بود که طی ۱۰ سال گذشته با درآمد شرکت و سرمایه ثبتی به ۷.۵ میلیارد تومان افزایش یافت.

وی با اشاره به اینکه در سال ۹۳ افزایش سرمایه شرکت ۳۵ میلیارد تومان مصوب شد و قرار بود در مدت سه سال محقق شود، گفت: سه سال قبل قرار شد که مرداد ۹۶ سرمایه شرکت به ۳۵ میلیارد برسد و اگر تأمین می‌شد اکنون ساختمان جدید کامل شده بود و امروز در آنجا صحبت می‌کردیم.

کد خبر 324757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.