معاینه بیش از  ۳۴ هزار نوزاد در غربالگری شنوایی

معاون اداره کل پیشگیری اداره‌کل بهزیستی استان اصفهان گفت: با اجرای برنامه غربالگری شنوایی در ۶ ماه اول سال جاری با معاینه ۳۴هزار و ۶۵۴ نوزاد از ناشنوا شدن ۱۸۳ نوزاد در استان اصفهان پیشگیری شد.

به گزارش ایمنا، مجتبی ناجی در موضوع برنامه غربالگری شنوایی نوزادان و شیرخواران گفت: بمنظور تشخیص و درمان به موقع ناشنوایی نوزادان در ۶ ماه نخست سال جاری تعداد ۳۴ هزار و ۶۵۴ نوزاد در سطح استان اصفهان مورد معاینه و غربالگری شنوایی قرار گرفتند.

 از این تعداد معاینه هزار و ۹۴۷  نوزاد مشکوک به عامل خطر بودند که پس از معاینات تخصصی ۱۸۳ نوزاد نیازمند مداخله توانبخشی و طبی تشخیص داده شدند.

به گفته ناجی ۱۵۰ نفر از این نوزادان مشکلات کم شنوایی دو طرفه و مابقی کم‌شنوایی یک طرفه داشتند. برای ۱۳۰ نفر از آنان سمعک و تعداد ۵۳ نوزاد تحت عمل جراحی یا مداخلات طبی قرار گرفتند.

مجتبی ناجی افزود: با توجه به تولد بیش از  42 هزار نوزاد در ۶ ماهه نخست در استان اصفهان، جمعیت نوزادان معاینه شده ۸۲/۵ درصد نوزادان را شامل می‌شود و امیدواریم با توجه به اهمیت موضوع، والدینی که صاحب فرزند می‌شوند برای معاینه شنوایی نوزادان خود به پایگاه‌های بهزیستی سراسر استان مراجعه نمایند.

کد خبر 323763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.