موتور تکواندو اصفهان نیازمند تعمیرات اساسی

تیم تکواندو جوانان و بزرگسالان اصفهان در حالی مسابقات قهرمانی کشور را با ایستادن در رده نازل چهاردهم به پایان رساند که اهالی این رشته هر کدام دلایلی را برای این افت مطرح می‌کنند که قابل تأمل است.

به گزارش ایمنا، در ماه های اخیر صدای منتقدان تکواندو استان اصفهان بلندتر از سال های گذشته به گوش می رسد، این در حالی است که با بررسی نتایج به دست آمده در مسابقات قهرمانی جوانان و بزرگسالان کشور که هفته گذشته برگزار شد می توان متوجه شد که موتور تکواندو اصفهان دچار مشکلات اساسی شده است و به جای گرفتن نتایج بهتر و یا حتی الامکان کسب نتایج مشابه سال گذشته، هوگوپوشان اصفهانی نتایج بسیار ضعیفی را کسب کرده اند و در جداول رده بندی سقوط فاحشی به چشم می‌خورد.

سقوط ۹ پله‌ای تیم تکواندو اصفهان در یک سال

برای مثال در مسابقات رده سنی جوانان و بزرگسالان مردان و طبق اعلام فدراسیون تکواندو، سال گذشته تیم اصفهان در جایگاه پنجم قرار گرفته است اما در مسابقات سال جاری که ۲۰ و ۲۱ مهرماه در تهران برگزار شد اصفهان با سقوط ۹ پله‌ای در رده چهاردهم جدول ایستاده است.

رتبه تیم تکواندو استان در مسابقات قهرمانی کشور در سال ۹۵:

رتبه تیم تکواندو استان در مسابقات قهرمانی کشور در سال ۹۶:

وقتی دلایل این افت محسوس را از رسول متین‌فر پیشکسوت تکواندو اصفهان پیگیر شدیم، وی این چنین توضیح داد: به نظر من سرمربی تیم استان در مورد گلچین کردن بازیکنان نتوانست تشخیص مناسب را انجام دهد و افراد اعزام شده در حد نمایندگان استان اصفهان در مسابقات قهرمانی کشور نبودند.

متین‌فر ادامه داد: اگر من به جای ایشان بودم از بازیکنان با سطح فنی بالاتر استفاده می کردم و در اظهار نظراتم بیشتر دقت می کردم. هاشم افضلی قبل از اعزام تیم به مسابقات قهرمانی کشور جایگاه استان اصفهان را بیستم ترسیم کرد و با علم به اینکه این تیم مقام نمی آورد به مسابقات کشوری اعزام شده اند و با آبروی تکواندو اصفهان به همین سادگی بازی شده است و الان هم باید جوابگو باشد.

ضعف در گزینش کادر فنی تیم اصفهان

وی افزود: البته این ضعف به مدیریت تکواندو استان اصفهان هم برمی گردد و متولی تکواندو استان باید در این مورد دخالت لازم را انجام می داد ولی متأسفانه عقب نشسته اند.

پیشکسوت تکواندو استان اصفهان گفت: تکواندو استان اصفهان ۱۶ سال در فضایی مسموم زندگی کرده و در زمان مدیریت فرهاد رستم شیرازی این فضا تغییر کرده است اما این تغییرات می توانست بهتر از این هم باشد، لیگ ها و مسابقات منظمی را در ۲ سال گذشته داشته ایم اما خروجی مناسبی به دست نیامده است و این برمی گردد به گزینش افراد در کادر اجرایی و مربیان تیم ها و باید قاطعانه بگویم با وجود عدم حضور رستم شیرازی در هیأت تکواندو، این مشکلات به دبیر هیأت بر می گردد و به نظر من انتخاب دبیر فعلی اشتباه رستم شیرازی بود.

در همین رابطه به سراغ هاشم افضلی سرمربی تیم بزرگسالان هیأت تکواندو استان اصفهان رفتیم.

درخواست پول از طرف تکواندوکاران و مربیانی که هیأت را تحریم کردند

افضلی در پاسخ این سوال که سال گذشته تیم تکواندو اصفهان عنوان پنجم کشور را به دست آورده بود و در سال جاری با سقوطی فاحش در مکان چهاردهم جدول قرار گرفته است، عنوان داشت: یکی از مشکلات به وجود آمده این بود که بازیکنان مد نظر ما برای آمدن به اردوها و مسابقه دادن درخواست پول کرده بودند و هیأت تکواندو استان اصفهان نمی توانست این پول را پرداخت کند.

وی ادامه داد: برخی از مربیان که شاگردانشان می توانستند مدال آور باشند هیأت را تحریم کردند. این افراد ادعا دارند که هرچه آنها می گویند باید اجرا شود و من در این دوره از مسابقات از این آقایان عبور کردم و نگذاشتم بازیکن سالاری رخ دهد.

مربیان معترض توقعات بیجا دارند

افضلی درباره اینکه آیا بازیکن ندادن برخی از مربیان به قصد اصلاح امور هیأت و یا تغییر در افراد حاضر در هیأت است، گفت: این مربیان همان افرادی هستند که در زمان ریاست رئیسی (رئیس سابق هیأت تکواندو استان) نیز هیأت تکواندو را تحریم کردند، پس مشکل آنها رستم شیرازی و یا سعیدزاده نیست بلکه مشکلشان توقع زیادشان است. این در حالی است که اگر به رزومه خود نگاه کنند نمی توانند این اندازه توقع داشته باشند.

سرمربی تیم تکواندو هیأت استان در پایان صحبت های خود افزود: این افراد به فکر تکواندو اصفهان نیستند بلکه به فکر منافع و مقاصد خود هستند.

البته هاشم افضلی در مورد استفاده از یک مربی در کنار خود در تیم تکواندو هیأت استان اصفهان که فاقد شاگرد است و گفته شده مجوز لازم برای مربیگری نداشته است توضیحی ارائه نداد و در این مورد سکوت کرد.

در خصوص موارد مطرح شده با فرهاد رستم شیرازی رئیس هیأت تکواندو استان اصفهان گفتگو کردیم. وی در مورد حضور یک کمک مربی در تیم استان که دارای مجوز مربیگری در تکواندو نیست، خاطرنشان کرد: طبق نظر سرمربی تیم برای مربیان حکم زدیم و به عنوان مربی تیم استان در مسابقات قهرمانی کشور معرفی کردیم.
رستم شیرازی در مورد اینکه برخی می‌گویند وی سال گذشته مبالغ زیاد از حامیان مالی دریافت کرده است ولی هیأت تکواندو استان نتوانسته خروجی مناسبی برای تکواندو استان اصفهان به بار بیاورد گفت: در مسابقات کشوری تنزل نداشته ایم، سال گذشته از شانزده رده مسابقاتی که برگزار شد، ۹ جام به دست آورده ایم. نمی دانم کجای این نتایج ضعیف بوده است.

در ۲ رده ضعف داریم ولی نمی‌توانیم یک شبه قهرمان شویم

رئیس هیأت تکواندو استان بیان داشت: باید این را هم قبول کرد که نمی‌توانیم یک شبه قهرمان شویم. مدعی شدیم شرایط تکواندو اصفهان بهتر می‌شود که در مجموع هم بهتر شده است و لازم است بگویم بیشترین هزینه را برای برگزاری لیگ های خود صرف کرده‌ایم.

وی افزود: وقتی هیأت تکواندو را تحویل گرفتم متاسفانه فقط در پومسه دارای جایگاه بودیم و در حال حاضر به جز ۲ رده سنی که در آنها ضعیف هستیم و تمام تلاشمان را برای بهتر شدن و پشتوانه سازی در این ۲ رده به کار گرفته ایم در سایر رده ها پیشرفت داشته ایم.

رئیس هیأت تکواندو استان اصفهان درباره عدم برگزاری آزمون سراسری دان ۳ و ۴ که هر ساله در اصفهان برگزار می شد تصریح کرد: به فدراسیون تکواند درخواست میزبانی این دوره را همچون ادوار گذشته داده ایم اما فدراسیون هنوز در این مورد تصمیم گیری نکرده است.

کد خبر 323455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.