مردم مناطق مختلف باید عادلانه از خدمات شهری بهره مند شوند

عضو شورای شهر اصفهان گفت: مردم مناطق مختلف شهری در طرح ها و پروژه های مختلف بایدبه صورت یکسانی از خدمات شهری بهره مند شوند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پور محمد شریعتی نیا در جلسه علنی شورای شهر اصفهان ضمن تبریک به شهردار اصفهان اظهار کرد: نیازها و ملاحظات مدیریت شهری در کلان شهر اصفهان با توجه به رویکرد اکثریت مردم ایران به لیست امید و رویکرد اصلاح گرایانه امیدهای زیاد داشته است.

وی افزود: با توجه به این موضوع البته چالش هایی مانند ترافیک، آلودگی آب و هوا و غیره هشدار دهنده تغییر سیاست گذاری ها در مدیریت شهری است و این مهم با تصمیم گیری در کمیسیون های مختلف شهری ممکن است.

این عضو شورا تصریح کرد: به عنوان مثال ساماندهی کوتاه مدت نظام مدیریتی شهری متناسب با فضای فکری و اجرایی جدید با رعایت اصولی مانند شایسته سالاری، پاکدستی مدیران و مسئولان، تلاش برای ساماندهی نیروی انسانی و استفاده از ظرفیت های مختلف با رویکرد توجه به چارت ابلاغی به شهرداری بعد از تصمیم گیری نهایی از طرف شهرداری به عنوان مسئول اصلی در این مورد الزامی به نظر می رسد.

شریعتی نیا اضافه کرد: مردم مناطق مختلف شهری در طرح ها و پروژه های مختلف باید از میزان یکسانی از خدمات بهره مند شوند.

وی در ادامه گفت: احساس یگانگی، اتحاد و انسجام شهروندی و دوری از تصمیم های سلیقه ای برای تقسیم بندی شهروندان با ملاک های غیرمدنی، ضمن اهتمام به اقدامات فرهنگی در کمیته فرهنگی شهروندی در محلات و مناطق شهری اصفهان باید ایجاد شده و از سیاست های مرسوم و همه گیر شده فروش زمین و تراکم شهر به عنوان راحت ترین راه کسب درآمد جلوگیری شده و روش های جدید به این منظور تعریف شود.

این عضو شورا از لزوم همپوشانی سیاست های شهری در حوزه گردشگری با دولت خبرداد و تصریح کرد: تقویت صنعت گردشگری و کشاندن آثار وضعی آن به زندگی شهروندان باید مورد توجه قرار گیرد در همین راستا باید طرح های تشویقی در زمینه گردشگری تهیه و اجرا شود و ظرفیت های فرهنگی شهر از نظر تاریخ شفاهی احیا شده و خرده فرهنگ ها، اقلیت ها و محصولات آن و مکاتب هنری اصفهان در حوزه های سینما و تئاتر، موسیقی، صنایع دستی، پوشش مد نظر قرار گیرد.

وی با بیان اینکه به مناطق پیرامونی اصفهان باید توجه شود، تاکید کرد: این مناطق در سرنوشت شهر تأثیر زیادی دارند برهمین اساس باید برای حفظ میراث فرهنگی شهر برای انتقال آن به نسل های جوان و نوجوان به منظور ایجاد حس اصفهان خواهی و اصفهان دوستی و احساس تعلق به اصفهان تلاش کرد.

شریعتی نیا اضافه کرد: باید برای کاهش حس اصفهان ستیزی و نگاه برخوردار به اصفهان در بخش های اداری و عمومی بسیاری از مناطق کشور همت کرد چراکه اصفهان بیشترین مالیات را پرداخت کرده اما کمترین کمک را از دولت دریافت می کند.

وی یادآور شد: استقلال عمل و جنبه عمومی و غیر دولتی شهرداری و توجه به سهم تک تک شهروندان در منابع و مصارف آن، ضمن تعامل سازنده و محترمانه بادیگر نهادهای اجرایی را باید حفظ کرد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به توجه ویژه به زنان و جوانان در سیاست های شهرداری گفت: باید دربرنامه ریزی، اجرا و مدیریت امور باتوجه به ظرفیت های سرشار این دو قشر بهره برد و سیاست های شهرستانی و استانی را در پیشبرد امور و تنظیم روابط متقابل در تراز اصفهان بزرگ به پیش برد.

وی افزود: باید تعاملات بین المللی کلان شهر اصفهان و توسعه دیپلماسی شهری با توجه به جایگاه و آوازه جهانی اصفهان و تأثیرات مثبت آن در حوزه های فرهنگی و اقتصادی تداوم یافته و بهینه سازی شود.

شریعتی نیا توجه به رشد و مولفه های دانش، خلاقیت و فناوری های نوین در مدیریت شهری را با توجه به سیاست های کلی کشور و تأثیرات مثبت آن در کاهش مشکلات زیر بنایی و زیست محیطی مهم ارزیابی کرد و گفت: احیای زاینده رود به عنوان شاهرگ حیاتی فلات مرکزی ایران از طریق روش های جدید باران زایی و احترام به نظرات و پیشنهادات دلسوزانی که در این عرصه می توانند یاری رسان باشند باید در دستور کار قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: از مجموعه همکاران در شورای پنجم و شهردار اصفهان تقاضا می کنم در مسیر تحقق اهداف و وعده های داده شده به مردم و تقویت احساس آرامش، رفاه و رضایت مندی شهروندان و اصفهان داری شایسته، همدل و کوشا، قانونمند و قاطع، مردم دار و آماده خدمت، امانت دار و پاکدست و شفاف و پاسخگو باشیم و این فرصت را که مردم به لیست امید داده اند را درجهت خدمت به مردم برای ذخیره باقیات و صالحات و رضایت خداوند از دست ندهیم.

کد خبر 323412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.