کلنگ احیاء بافت فرسوده محله همت آباد به زمین می خورد

مدیر منطقه ۶ شهرداری اصفهان گفت: کلنگ احیا بافت فرسوده محله همت آباد با حضور وزیر راه و شهرسازی و شهردار اصفهان به زمین می خورد.

به گزارش ایمنا، محدوده‌ بافت فرسوده‌ همت‌آباد به دلیل موقعیت شهری و همجواری با بهترین اراضی مسکونی شهر اصفهان و برخورداری از دسترسی‌های مناسب و عبور بزرگراه همت از داخل محدوده، جایگاه ویژه‌ای را در منطقه‌ ۶ و شهر اصفهان دارد.

تعریف پروژه‌های خدمات مقیاس منطقه‌ای و فراتر به همراه نوسازی یکپارچه‌ی واحدهای مسکونی با تأمین خدمات اساسی مورد نیاز، می‌تواند همت‌آباد را به یکی از محدوده‌های مطلوب مسکونی، تجاری و خدماتی شهر تبدیل کند. در این راستا طرح بازآفرینی بافت همت آباد در دستور کار مدیریت شهری اصفهان قرار گرفته است.

منصور نجفی مدیر منطقه 6 شهرداری اصفهان در این باره اظهارکرد: فاز اول بافت فرسوده محله همت آباد به مساحت ۱/۶ هکتار شامل ۱۱۳ پلاک ریزدانه با ساختمان کلنگی است که عملیات اجرایی نوسازی و احیاء این بافت فردا با حضور وزیر راه و شهرسازی آغاز می شود.

وی با اشاره به اینکه در فاز اول این طرح ۱۲ بلوک ۷۵۰ متری احداث می شود، افزود: همچنین در این فاز، یک بوستان محلی احداث و تعریض معابر محله همت آباد انجام می شود.

مدیر منطقه ۶ احیای بافت همت آباد را به عنوان یکی از آرزوهای دیرین شهروندان اصفهانی دانست و گفت: اکنون ساکنان محله همت آباد از حداقل امکانات زندگی شهری برخوردارند، از این رو اجرای طرح نوسازی بافت فرسوده این محله در دستور کار قرار گرفت. 

کد خبر 322946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.