کاملا به برجام پایبندیم

نخست وزیر بریتانیا در گفت‌وگویی تلفنی با نخست وزیر رژیم صهیونیستی: توافق هسته‌ای با ایران برای امنیت منطقه اهمیت حیاتی دارد و آن چه اکنون مهم است نظارت بر اجرای دقیق برجام و پایبندی هر دو طرف به تعهداتشان است.

خبرگزاری ایمنا- گروه سیاسی- به نقل از بی بی سی. ترزا می در گفتگوی تلفنی خود به بنیامین نتانیاهو، نخست وزیررژیم صهیونیستی گفت: توافق هسته‌ای با ایران برای امنیت منطقه اهمیت حیاتی دارد، به این دلیل که «احتمال دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای را تا بیش از یک دهه از بین برده است». نخست وزیر بریتانیا در این مکالمه تلفنی گفت که آن چه اکنون مهم است نظارت بر اجرای دقیق برجام و پایبندی هر دو طرف به تعهداتشان است. خانم می در عین حال به آقای نتانیاهو گفت که جامعه جهانی باید مراقب «اقدامات بی‌ثبات‌کننده ایران در منطقه»باشد.

نخست وزیر بریتانیا در حالی بر تعهد شدید کشورش به برجام تأکید کرده که تا چند روز دیگر دولت آمریکا باید نظر خود را درباره پایبندی ایران به این توافق اعلام کند. در آستانه اعلام موضع آمریکا، دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور انتقاد از برجام و حمله به حکومت ایران را به شدت افزایش داده و این احتمال بیش از پیش مطرح شده که آمریکا پایبندی ایران به برجام را تایید نکند.

ساعاتی پیش از انتشار خبر مکالمه ترزا می و بنیامین نتانیاهو، سخنگوی دولت روسیه هشدار داد که خروج آمریکا از برجام «پیامدهای منفی» به دنبال خواهد داشت. سخنگوی وزارت امور خارجه چین هم امروز در پاسخ به خبرنگاران درباره احتمال خروج آمریکا از برجام، این توافق را نمونه‌ای خوب از حل مسالمت‌آمیز اختلاف‌ها خواند و ابراز امیدواری کرد که خدشه‌ای به آن وارد نشود. مقام‌های دولت آمریکا گفته‌اند که اگر وزارت امور خارجه این کشور پایبندی ایران به برجام را تایید نکند، موضوع به کنگره ارجاع می‌شود تا درباره وضع دوباره تحریم‌ها علیه ایران تصمیم‌گیری کند.

کد خبر 322778

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.