مبارزه با قاچاق کالا مصداق جهاد اقتصادی است

لنجان_فرماندار شهرستان لنجان مبارزه با قاچاق کالا را مصداق جهاد اقتصادی دانست و گفت: باید توجه داشت که تقویت باور مردم در خصوص مبارزه با قاچاق کالا و ارز بسیار حائز اهمیت است چراکه مردم هیچگاه با مصرف کالای قاچاق به خود و خانواده خود لطمه نخواهند زد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، سید محسن سجاد در نشست کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان لنجان اظهار کرد: مقام معظم رهبری در خصوص مبارزه با قاچاق کالا و ارز تاکیدات فراوانی داشته‌اند و بر همین اساس دولت تدبیر و امید تاکیدات معظم‌له را در خصوص مبارزه با این سونامی مخرب اقتصادی در دستور کار قرار داده است و ما نیز موظفیم با قدرت هر چه تمام‌تر در راستای مبارزه با قاچاق کالا در شهرستان لنجان حرکت کنیم.

وی افزود: با توجه به اهمیت مبارزه با قاچاق کالا و ارز و بر اساس تبصره ماده ۳ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، در تمام استان‌های کشور کمیسیونی تحت نظارت ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور تحت عنوان کمسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر کالا و ارز استان تشکیل و فعالیت می‌کند.

فرماندار شهرستان لنجان تصریح کرد: کمیسیون متناظر در شهرستان‌ها به ریاست فرماندار و روسای اداراتی چون دادستان عمومی و انقلاب، اداره تعزیرات حکومتی، اداره صنعت، معدن و تجارت، اداره دامپزشکی، شبکه بهداشت و درمان، اتاق اصناف، شرکت پخش فرآورده‌های نفتی، اداره دخانیات، فرمانده نیروی انتظامی و نیروی مقاومت بسیج برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: کمسیون‌های استانی در کشور بر اساس موقعیت جغرافیایی استان، جمعیت، تعداد شهرستان، میزان آلودگی به قاچاق و غیره در سه سطح طبقه‌بندی شده‌اند که بر این اساس استان اصفهان در سطح دوم از نظر وضعیت قاچاق در سطح کشور قرار گرفته است.

سجاد با اشاره به اینکه شهرستان لنجان طبق سطح بندی در استان اصفهان در سطح یک از نظر قاچاق کالا و ارز قرار دارد ادامه داد: شهرستان لنجان به لحاظ جایگاه اقلیمی و قرار گرفتن در مسیر مواصلاتی پنج استان چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، بوشهر و فارس دارای فرصت‌ها و قابلیت‌های مناسبی است اما به تبع آن تهدیدهایی چون قاچاق دام، چوب، کالاهای خارجی، مواد غذایی، سیگار و مواد مخدر این شهرستان را تهدید می‌کند.

وی عنوان کرد: طبق دستورات مقام معظم رهبری باید مبارزه با قاچاق کالا را از نقاط صفر مرزی تا قلب بازار در سطح عرضه پیگیری و دنبال کرد لذا باید توجه داشت باید در تمام حوزه‌های کالا با اجرای طرح‌های ملی مختلف تا حدی عرصه را در سطح عرضه کالا بر قاچاقچیان تنگ کنیم که دیگر قادر به عرضه و فروش کالاهای قاچاقی خود نباشند.

فرماندار شهرستان لنجان مدیریت تقاضا در مبارزه   فرهنگی با قاچاق کالا و ارز را بسیار مهم دانست و اذعان کرد: اهمیت مدیریت تقاضا در مبارزه  فرهنگی با قاچاق کالا و ارز را دو چندان می کند چراکه این مهم ورود توده های مردم به میدان مبارزه با قاچاق کالا به شمار می آید، مردمی که هرگاه روند گذشته  انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، هرگاه با مشکل و تهدیدی مواجه شد، به صحنه وارد شده و حلّال مشکلات شدند.

وی مبارزه با قاچاق کالا را مصداق جهاد اقتصادی دانست و بیان کرد:لذا باید توجه داشت که تقویت باور مردم در خصوص مبارزه با قاچاق کالا و ارز بسیار حائز اهمیت است چراکه مردم هیچگاه با مصرف کالای قاچاق به خود و خانواده خود لطمه  نخواهند زد.

سجاد خاطرنشان کرد: مردم باید بدانند که با مصرف کالای قاچاق، تولیدات داخلی تضعیف شود و این امر خود موجب تعطیلی کارخانه ها و واحدهای تولیدی و بیکار شدن بسیاری از افراد به ویژه جوانان است از سوی دیگر در چنین شرایطی رغبت برای سرمایه گذاری جهت احداث واحدهای تولیدی نیز کاهش یافته که این مهم نیز در بیکار ماندن جوانان تاثیر گذار است.

کد خبر 322769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.