انتخاب اصفهان به عنوان پایلوت شهر هوشمند/حوزه آی تی فعال‌ساز سایر صنایع است

رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای اصفهان با تاکید بر اینکه اصفهان پایلوت شهرهوشمند انتخاب شده است، گفت: حوزه آی تی به غیر از اینکه یک صنعت باشد فعال‌ساز سایر صنایع استو

به گزارش خبرنگار ایمنا محمد اطرج پیش از ظهر امروز در نشست خبری بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی کامپیوتر و اتوماسیون اداری اصفهان، با بیان اینکه شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه اتوکام اصفهان در سال‌های گذشته تشکیل شده است، اظهار داشت: نمایشگاه اتوکام، بزرگترین رویداد فناوری اطلاعات در استان و دومین رویداد این حوزه در کشور پس از نمایشگاه الکامپ تهران است.

وی با بیان اینکه ظرفیت های موجود در استان اصفهان جایگاه این نمایشگاه را در کشور ویژه کرده است، افزود: ما به عناون مجری نمایشگاه معتقدیم که تمام فعالان این صنعت باید در نمایشگاه اتوکام اصفهان حضور داشته باشند.

رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان اصفهان با تاکید بر اینکه در دولت های یازدهم و دوازدهم توجه ویژه‌ای به حوزه دولت الکترونیک شده است، تصریح کرد: با توجه به اینکه دانشگاه‌ها تولید کننده سرمایه انسانی جامعه هستند و استان دارای ۳۰ هزار دانشجو در این رشته است این بخش را باید یکی از محورهای اصلی قرار دهیم.

وی با تاکید بر اینکه اصفهان پایلوت شهرهوشمند انتخاب شده است، گفت: به خصوص شهرداری اصفهان باید در این نمایشگاه حضور فعالی داشته باشد.

اطرج با بیان اینکه امسال کسب و کارهای نوپا و دانش‌بنیان در اتوکام ۲۰۱۷ مورد توجه قرار گرفته‌اند، افزود: شرکت های دانش بنیان جزو پتانسیل هایی است که هنوز ظرفیت های آن آزاد نشده است البته در این خصوص شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه با دانشگاه ها و کسب و کارهای نوپا جلساتی برگزار و صحبت هایی داشته است و امیدواریم در اتوکام ۲۰۱۷ حضور قوی تری در این حوزه داشته باشیم.

به گفته وی، در دولت دوازدهم محوریت وزارتخانه به فردی باسابقه در این عرصه داده ‌شده که امیدواریم چرخش توسعه زیرساخت به حوزه IT حرکت کند.

رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای اصفهان به وجه تمایز این نمایشگاه با سایر نمایشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: حوزه آی تی به غیر از اینکه یک صنعت باشد فعال‌ساز سایر صنایع نیز هست به گونه ای که حوزه آی تی در تمام صنایع تأثیرگذار است.

وی همچنین واگذاری امور به بخش خصوصی، شکستن تمرکز از مرکز و جاری ساختن امور به سمت استان‌ها را از جمله محمرهای حکم رییس‌جمهور به وزیر ارتباطات اعلام کرد و افزود: شفافیت، سرعت و دقت از نتایج تحقق کامل دولت الکترونیک است که در نهایت موجب کاهش سفرهای استانی و شهری خواهد شد.

اطرج ابرازامیدواری کرد که توسعه دولت الکترونیک در دولت دوازدهم شتاب بیشتری گیرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه فضایی نماشگاهی موجود در خور و شأن فضای نمایشگاه بین‌المللی نیست، گفت: امیدواریم به زودی فضای جدید آماده شود چرا که ما حداقل نیاز به بالای ۱۰ هزار متر فضا هستیم در حالیکه اکنون یک فضای چهار هزار متری و سه سالن در اختیار ما قرار دارد.

رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای اصفهان با یادآوری اینکه نباید از رکود بازار غافل شویم، افزود: شرایط اقتصادی مناسبی حاکم بر استان نیست و تا زمانیکه عمده تصمیم‌گیری‌ها  و خریدها در تهران انجام می شود، شرکت‌ها چندان تمایلی به حضور در نمایشگاه های استانی ندارند.

وی ابراز امیدواری کرد: دولت دوازدهم در خصوص شکستن تمرکز و واگذاری کار به استان‌ها جدیت لازم را به خرج دهد.

اطرج از تلاش جدی اتوکام ۲۰۱۷ برای بازارسازی خبر داد و بیان داشت: بر اساس برآوردهای صورت گرفته ۱۹ شهر از کشور دارای بازارهای خوبی در حوزه مخاطب ما هستند که طبق برنامه‌ریزی‌های انجام ‌شده به ‌صورت متمرکز از نمایشگاه بازدید خواهند کرد.

وی با بیان اینکه حضور در این نمایشگاه با توجه به رکود حاضر در بازار دارای هزینه‌های بسیاری است، اظهار داشت: مطابق توافق صورت گرفته با صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک، تمامی هزینه‌های نمایشگاهی ‌تمام کسانی که در این نمایشگاه حضور می یابند به ‌صورت وام‌های کم‌ بهره و طولانی‌مدت به آنان پرداخت خواهد شد.

رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان اصفهان همچنین افزود: مکاتباتی را با خواهر خوانده‌های اصفهان پیرامون حضور در این نمایشگاه صورت گرفته تا بتوانیم مشارکت‌کننده خارجی داشته باشیم.

به گفته اطرج، امسال یکی از پایه‌ گذاران صنعت ICT هند برای حضور در این نمایشگاه دعوت شده است.

وی در پاسخ به سوالی پیرامون تیم های سرمایه گذاری خارجی در اصفهان و تمایل آنها به سرمایه گذاری در حوزه IT، گفت: تیم‌هایی که به اصفهان وارد شدند نمودی از ICT نداشتند و بیشتر آنها در بحث ارزیابی وارد شدند که کمتر منجر به سرمایه‌گذاری شده است.

کد خبر 322682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.