اقتدار ناجا ضامن امنیت اجتماعی است/نیروی انتظامی با تمام توان از حقوق مردم دفاع می‌کند

لنجان_فرماندار شهرستان لنجان گفت:در سایه همدلی وتعامل سازنده دستگاه های اجرایی، امنیتی، انتظامی وقضایی، شهرستان لنجان جزو شهرستان های امن کشور است و تلاشگران نیروی انتظامی شهرستان باصداقت و اقتدار همراه با تواضع در حوزه مسئولیت های مختلف باحداقل امکانات حداکثر بهره وری را از خود به جای گذاشتند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، سید محسن سجاد در جمع مسئولان شهرستان لنجان با تبریک هفته نیروی انتظامی گفت: باید توجه داشت که اصول زندگی انسان ها بر ۴ محور کشاورزی، صنعت، مسکن و حکومت استوار است و نخستین وظیفه همه حکومت ها ایجاد امنیت است.

وی امنیت را لازمه و بستر توسعه پایدار دانست و اظهار کرد: باید توجه داشت امنیت و سلامت ۲ نعمت پنهان خداوند برای مردم است که تا از دست نرود ارزش آن پدیدار نمی شود از سوی دیگر با توجه به جایگاه امنیت در قرآن کریم و تاکید فراوان امامان معصوم به این مهم، امنیت را می توان اولین گزینه ای دانست که جامعه را به کمال، رشد و شکوفایی می رساند.

فرماندار شهرستان لنجان افزود: مقام معظم رهبری نیز با استناد به قرآن کریم، امنیت را مایه افزایش ایمان مؤمنان دانستند و فرمودند: «یکی از مهمترین ارکان امنیتِ کشور، نیروی انتظامی است، البته این رکن عظیمِ امنیت را نیروهای انسانی که اغلب آنها کارآمد، شریف و زحمتکش هستند تشکیل داده‌اند و باید دائماً عزم، ایمان، انگیزه و روحیه این نیروها تقویت شود«.

وی تصریح کرد: جـوامع انسانی برای حفظ حکومت ، استقلال و تمامیت ارضی و تامین امنیت خود ناگزیر به فـراهم کردن نیروی نظامی هستند چراکه استقلال و امنیت هر کشور و دولت اعم از داخلی و خارجی در پرتو قدرت و توان نظامی تامین می شود و در این میان نقش نیروی انتظامی در تامین امنیت کشور ما از جایگاهی رفیع برخوردار است.

سجاد ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیروی انتظامی استقرار نظم و امنیت و تامین آسایش عمومی و فردی و همچنین مقابله و مبارزه قاطع و مستمر با هرگونه خرابکاری ، تروریسم و عوامل و حرکت هایی که مخل امنیت کشور باشد را عهده دار شد و خدمات گسترده نیروهای انتظامی در کنار دیگر نیروهای مسلح در کشور امنیت را برای مردم ما به ارمغان آورد.

وی اضافه کرد: نیروی انتظامی همواره با هنجارشکنان برخورد قاطع داشته و مدافع مال، آبرو، جان و عزت مردم کشور بوده است و در این راه شهدای فراوانی را تقدیم به میهن اسلامی کرده اند.

فرماندار شهرستان لنجان ارمغان نیروی انتظامی را امنیت و آرامش برای کشور دانست و عنوان کرد: فرزندان عزتمند این ملت امروز در تداوم راه شهدا در لباس سربازان این مرز و بوم و مجاهدان حقیقی با چشم‌های بصیر و تیزبین از این خاک و مرز پر گوهر دفاع می‌کنند و هیچ وقت به دشمنان اجازه و فرصت یغماگری و چپاول را نخواهند داد.

وی بیان کرد: اگر امنیت و آرامش در جامعه حاکم نباشد هیچ کاری به نتیجه نخواهد رسید و شاهد اختلال شدید در توسعه جامعه خواهیم بود و بر همین اساس نیروی انتظامی همواره با تمام توان از حقوق مردم دفاع می‌کند.

سجاد خاطرنشان کرد: پیشرفت در هر عرصه‌ ای حتی در عرصه علمی، ورزشی و فرهنگی مرهون امنیت است، علاوه بر این تجارت، امور اقتصادی، سرمایه‌ گذاری در مناطق مختلف و  غیره نیز با توجه ویژه به مولفه امنیت انجام می‌ شود و در دنیای متلاطم امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی به عنوان یک جزیره امن در خاورمیانه بر تارک نظام بین‌المللی در ابعاد مختلف به خوبی می‌درخشد .

فرماندار شهرستان لنجان یادآور شد: در سایه همدلی و همزبانی و تعامل سازنده همه دستگاه های اجرائی، امنیتی، انتظامی و قضایی، شهرستان لنجان جزو شهرستان های امن کشور است و تلاشگران نیروی انتظامی شهرستان لنجان با صداقت و اقتدار همراه با تواضع در حوزه مسئولیت های مختلف با حداقل امکانات حداکثر بهره وری را از خود به جای گذاشتند که این مهم بسیار قابل تقدیر است.

وی گفت: عمده اتفاقاتی که انسان را دچار لغزش می‌کند در اثر عدم آگاهی است لذا خانواده‌ها باید بدانند که اگر افکار فرزندانشان به خوبی هدایت نشود اتفاقات ناخوشایندی رخ خواهد داد از طرفی ما وظیفه داریم با انجام کارهای پژوهشی اقدامات پیشگیرانه را در جامعه به سرانجام برسانیم.

کد خبر 322557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.