پرداخت بدهی های شهرداری نیاز به تصمیم شهردار دارد/برنامه ای برای اخراج نیروی انسانی نداریم

سخنگوی شورای شهر اصفهان با اشاره به آماری که رییس شورای شهر از بدهی های شهرداری ارائه کرده است، گفت: پرداخت این بدهی ها وابسته به تصمیمات شهردار است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی مقدری پس از جلسه علنی شورای شهر اصفهان در نشست خبری با اصحاب رسانه، با اشاره به بدهی های شهرداری اصفهان که رییس شورا در جلسه معارفه شهردار به آن اشاره کرد، گفت: باید منتظر باشیم تا مشخص شود شهردار چه پیشنهادی در این باره دارد اما یکی از متداول ترین کارها این است که بودجه به صورت ریاضتی بسته شود.

وی افزود: پس از تصمیمات شهردار، شورای شهر نیز وارد کار کارشناسی در این باره می شود.

واقعیت تورم نیروی انسانی در شهرداری

سخنگوی شورا در ادامه با اشاره به تورم نیروی انسانی در ساختار شهرداری اصفهان تصریح کرد: این یک واقعیت است و نمی توان تصمیم عاجلی در این باره گرفت، اما باید شهردار در این رابطه برنامه ای داشته باشد و ما به دنبال تخریب امنیت شغلی افراد نیستیم.

مقدری اضافه کرد: ساماندهی نیروی انسانی باید سریعا شکل گیرد. برخی از سازمان های شهرداری مانند مترو با کمبود نیرو مواجه هستند و باید نیروهای اضافی در سازمان های دیگر به این سازمان راه یابند و این یکی از راهکاری های حل این موضوع است. اما اگر در ادامه، این راه حل نیز کارساز نبود باید اقدامات دیگری صورت گیرد.

برنامه ای برای اخراج نیروی انسانی نداریم

وی افزود: بخشی از این ساماندهی طبق تاکیدات تشکیلاتی اجرایی وزارت کشور است که به شهرداری ها ابلاغ شده و مازاد تعداد نیروهای انسانی طبق آمار باید برنامه ریزی شود.

سخنگوی شورا اضافه کرد: تا کنون اعداد متفاوتی در مورد تعداد نیروهای انسانی گفته شده اما به عدد واحد و مشخصی نرسیده ایم. این به این معنی است که شهردار سابق و سازمان های وابسته آمارهای متفاوتی ارائه کرده اند و هنوز راستی آزمایی در این مورد صورت نگرفته است. طبیعتا بعد از استقرار تیم جدید شهرداری می توان به آمارهای جدید استناد کرد و این آمارها مبنای تصمیم گیری های آینده خواهد شد. اکنون برای اخراج نیروها برنامه ای نداریم اما باید تدابیر لازم برای مازاد نیروی انسانی اندیشیده شود.

مقدری در ادامه صحبت های خود یکی از درخواست های شورای شهر از شهردار را رسیدگی به درآمدها و وضعیت نیروی انسانی عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه سخنگوی شورای شهر مواضع شورای شهر را بیان می کند، گفت: آیین نامه شورای شهر مشخص کرده که سخنگو چه موضوعاتی را بیان کند اما هر عضوی هم می تواند عقاید خود را بیان کند.

اعضای شورا فیش حقوقی ندارند

وی در پاسخ به یکی از خبرنگاران از دلیل انتشار عکسی در کانال تلگرامی خود مبنی بر واریز حقوق اعضای شورا گفت: عکسی که در کانال تلگرامی منتشر شده فیش بانکی است و این درحالی است که واریز حقوق اعضای شورای شهر بدون فیش است و این یعنی نبود شفافیت. طبق قانون، اعضای شورا هیچ حقوقی ندارند، اما ماکسیمم۶۰ ساعت حق الجلسه می توانند دریافت کنند. با توجه به این موضوع رییس شورا می تواند ماکسیمم را واریز کند و می تواند کمتر باشد.

مقدری افزود: اعضای شورا بیش از ۶۰ ساعت کار می کنند اما ماکسیمم حقوق اعضا چیزی به جز حق الجلسه نخواهد بود.

اسناد، نشان دهنده معرفی افراد برای استخدام است

سخنگوی شورا با اشاره به اسناد موجود که نشان دهنده معرفی افراد به شرکت نیک اندیش بوده است، گفت: این اسناد نشان دهنده این بوده که برخی افراد با معرفی به این شرکت استخدام می شدند، البته این شرکت زیر مجموعه معاونت حمل و نقل است اما از این معاونت کسی معرفی نشده است.

مقدری افزود: درست است که قرارداد به صورت شرکتی بسته شده اما ما با طیفی از رفتارهای سلیقه ای مواجه هستیم و این ها در طول ۱۴سال گذشته باعث انبوه مازاد نیروی انسانی شده است. این کار باید دارای مجوز و ضابطه باشد.

وی در ادامه از نصب مجدد مجسمه کاوه آهنگر در میدان آزادی خبر داد.

افراد را به شهرداری تحمیل نمی کنیم

سخنگوی شورا با اشاره به اینکه قانون به ما اجازه نمی دهد در حوزه های اجرایی به شهردار تحمیلی داشته باشیم، گفت: اما قائدتا با توجه به زمان انتخاب شهردار که تا امروز ۵۰ روز گذشته است احتمالا شهردار در مورد افراد تیم جدید تصمیم گرفته است و ما افراد را به شهرداری تحمیل نمی کنیم بلکه به صورت تعاملی کارها را پیش می بریم.

مقدری با اشاره به چارت جدید سازمانی شهرداری ها که از سوی وزارت کشور ابلاغ شده است، گفت: چارت یک سری موارد را به شهرداری ها تحمیل می کند که اینها از نگاه بسیاری از کارشناسان و حقوقدانان خارج از وظایف شهرداری است.

وی ادامه داد: بخشی از این قوانین با واقعیت های شهرداری های کشور همخوانی ندارد. به عنوان مثال شورای شهر برخی شهرها سازمان هایی را تاسیس کرده اند و احتمالا عملکرد مثبتی هم داشته است، اما باید توجه داشت تاسیس این سازمان ها با توجه به شرایط همان شهر بوده است و بسط این موضوع با سایر شهرها صحیح نیست.

سخنگوی شورا در پایان نیز از پیگیری موضوع قطع درختان دانشگاه هنر خبر داد و گفت: آخرین جزییات این خبر را باید از رییس کمیسیون محیط زیست شورا پیگیری کرد.

کد خبر 322516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.