انتخابات هیئت رئیسه شورای اسلامی شهرستان لنجان برگزار شد

لنجان_صبح امروزجلسه تحلیف شورای اسلامی شهرستان لنجان برگزار شد و این شورا با دستور کار انتخاب هیئت رئیسه در اتاق جلسات فرمانداری این شهرستان کار خود را رسما آغاز کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، جلسه تحلیف شورای اسلامی شهرستان لنجان صبح امروز برگزار شد و با دستور انتخاب هیئت رئیسه در اتاق جلسات فرمانداری این شهرستان کار خود را رسما آغاز کرد.
در این جلسه مصطفی اسماعیلی از شورای اسلامی شهر چمگردان ، به عنوان رئیس شورای اسلامی شهرستان، امیر قدیمی از شورای اسلامی شهر چرمهین به عنوان نایب رئیس، منصور موذنی از شورای اسلامی شهر زاینده رود به‌عنوان خزانه دار، محمد باتوانی از شورای اسلامی زرین شهر به عنوان سخنگو و عبدالرضا صدیقی از بخش باغبهادران به عنوان منشی شورای اسلامی شهرستان  لنجان انتخاب شدند.
همچنین محمد باتوانی عضو شورای اسلامی زرین شهر با آرای اعضای شورا به عنوان نماینده شورای شهرستان لنجان در شورای اسلامی استان اصفهان انتخاب شد.
گفتنی است؛ حسین خاشعی از شورای اسلامی شهر ورنامخواست و امیر قدیمی از شورای اسلامی شهر چرمهین در هیئت حل اختلاف شهرستان لنجان حضور خواهند داشت همچنین علی محمدی از بخش مرکزی در هیات تطبیق بخش مرکزی و منصور موذنی از شورای اسلامی شهر زاینده رود در هیئت تطبیق بخش باغبادران حضور خواهند یافت.

سید محسن سجاد در این نشست گفت: در راستای مشارکت توده مردم ایران در تعیین سرنوشت خود، امام خمینی(ره) در نهم اردیبهشت ماه ۱۳۵۸، فرمان تاریخی خود را مبنی بر تثبیت حاکمیت ملت ایران بر سرنوشت خویش و تشکیل شوراهای اسلامی به شورای انقلاب، اعلام کرد.

وی افزود: همزمان با پیام تاریخی حضرت امام در خصوص شوراها، همچنین پیام ویژه‌ای از سوی مقام معظم رهبری و با شروع به کار شوراهای اسلامی از ۹ اردیبهشت ۱۳۷۸ امروز شاهد فعالیت گسترده این نهاد مردمی در سراسر کشور هستیم به طوری‌که تاکنون چهار دوره شهروندان منتخبان خود را در سطح ملی انتخاب کرده‌اندو امروز شاهد آغاز فعالیت پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا هستیم.

فرماندار شهرستان لنجان تصریح کرد:  شاید انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستاها یک مقطع تاریخی  مهم و جاویدان در ساختار مدیریتی ایران است اما شوراها با چالش‌هایی مواجهند که چنانچه به تدریج برطرف نشود نقش شوراها نه تنها در توسعه شهری بلکه در توسعه ملی با مشکلات اساسی مواجه خواهد شد و شهرها در روند  توسعه ملی چندان موفق نخواهند شد.

وی ادامه داد: یکی از بزرگترین انتظارات مردم از اعضای شورا انتخاب شهرداری کارآمد و دلسوز است منتخبین مردم برای ابقا یا انتخاب یک شهردار در معرض امتحان الهی قرار دارند و مردم چگونگی و شفافیت انتخاب شهردار را رصد و تعقیب می‌کنند.

سجاد اضافه کرد: از سوی دیگر شفافیت بیشتر شورای شهر به منظور افزایش اعتماد شهروندان و در نهایت ارتقاء سرمایه اجتماعی که این هدف نیز جز از طریق افزایش مشارکت شهروندان در مسائل و مسئولیت‌پذیری آن‌ها در سایه شفافیت و همچنین  پاسخگویی و مسئولیت‌پذیری اعضاء شوراهای اسلامی حاصل نخواهد شد.

وی عنوان کرد: باید توجه داشت شکل گیری شوراهای اسلامی یکی از محمل های حضور مردم و یکی از مباحث بنیادی به شمار می رود که در قانون اساسی، لحاظ شده و به همین علت یکی از ریشه دارترین روشهای مدیریتی در جامعه به حساب می آید.

فرماندار شهرستان لنجان بیان کرد: شورا به عنوان یک نهاد مردمی با بهره گیری از آرای صاحب نظران و نخبگان فکری در عرصه های متنوع امتیازات و تأثیرات اجتماعی مثبتی مانند پرکردن خلاء مدیریتی، انتقال تصدی دولت به مردم، اجرای سیاست عدم تمرکز، تسریع در جریان کارها و امور مردم، رفع تبعیض، نظارت اجتماعی، آگاهی بخش عمومی، ارتقای مشارکت، نیرو سازی و رشد استعدادهای مردمی را بهمراه خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: ضمن آنکه در تعامل با سایر نهادها، اتکا به قانون گرایی، عرصه ی تجربه آموزی در مدیریت شهری، حسن اعتماد و وفاق و همدلی بین اقشار مردم و اجرای پروژه های فرهنگی و اجتماعی می تواند در جلب مشارکت حداکثری مردم و افزایش اعتماد آنها به شوراهای اسلامی تأثیرگذار باشد.

سجاد اذعان کرد: اعضای شورای شهر به عنوان برگزیدگان مردم باید با هنرمندی از پتانسیل موجود انسانی بویژه متخصصان و کارشناسان و معتمدان محلی با در نظر گرفتن منافع تمامی آحاد جامعه شهروندی در جهت ایجاد محیطی ایمن و آرام بکوشند لذا باید توجه داشت امروز باید تلاش شود شهروندان خود را در تصمیم گیری و تصمیم سازی سهیم بدانند.

وی تصریح کرد:این شورا به عنوان شورای بالا دستی نقش نظارتی بر شوراهای پایین دستی دارد و اعضای آن باید تلاش کنند تا از این نقش به خوبی در مسیر پویایی شوراها استفاده کنند.

فرماندار شهرستان لنجان افزود: در دوره جدید شوراها باتوجه به ترکیبی که وجود دارد باید نسبت به گذشته پویاتر و پیگیر تر نسبت به موضوعات مربوط به توسعه شهرستان باشد و انتظار می رود تا ضمن بهره مندی از تجربه گذشته با بهره گیری از دانش روز و اشراف بر قوانین حضور پر رنگ تری در فعالیت های شوراها داشته باشد.

وی یادآور شد: شوراهای اسلامی بازوان دستگاه های اجرایی در مسیر خدمات رسانی به مردم هستند و با توجه به نقش انتخابی مردم در گزینش اعضای شوراها این افراد نمایندگان مردم و برآمده از مطالبات آنان هستند که باید به کارکردی درست براساس قانون به مطالبات موکلین خود پاسخگو باشند.

وی ضمن آرزوی موفقیت برای اعضای جدید شورای اسلامی شهرستان لنجان خواستار همراهی های بیشتر این شورا با دستگاه های اجرایی در مسیر خدمات دهی به مردم و برنامه ریزی در مسیر توسعه لنجان شد.

کد خبر 322514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.