سانسور دامن «کتاب باز» را هم گرفت/گلایه از تنگ نظری‌ها

سروش صحت مجری برنامه «کتاب باز» از حذف اسامی برخی از کتاب ها و نویسنده ها در برنامه اش می گوید.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایمنا، مجری برنامه «کتاب باز» که تجربه کارگردانی سریال «لیسانسه‌ها»، «ساختمان پزشکان» و «پژمان» را برای تلویزیون داشته و به عنوان نویسنده و بازیگر هم سابقه زیادی در این رسانه دارد در رسانه ملی از سانسور اسامی کتاب ها و نویسنده ها گله کرد.

برنامه کتاب باز به تهیه کنندگی محمدرضا رضائیان از شبکه نسیم پخش می شود. مجری فصل اول این برنامه امیرحسین صدیق بود و در فصل دوم جایش را سروش صحت پر کرده است.

«کتاب باز» شب های یکشنبه تا پنج شنبه به موضوعات گوناگونی در حوزه کتاب می پردازد و با تمرکز به وجوه سرگرم کننده کتاب، حال خوب کتابخوانی را با بینندگان به اشتراک می گذارد.

سروش صحت که مدتی‌ست «کتاب‌باز» را در شبکه نسیم اجرا می‌کند، در گفت‌وگویی درباره این برنامه و محدودیت‌هایی که برای اجرا و آماده‌سازی وجود دارد، صحبت کرده است. او تایید کرده که هر مهمانی را نمی‌تواند به «کتاب‌باز» دعوت کند و اسم برخی کتاب‌ها و مهمان‌ها حذف می‌شوند.

به گفته او چون هیچ کتاب و هیچ نویسنده‌ای آنقدر خطرناک نیست که آوردن نامش بتواند مشکلی ایجاد کند. مخصوصا این که اسم آنها از زبان مهمان برنامه شنیده می‌شود و این مهمان‌ها هم افراد موجهی هستند و طبق پارامترهایی دعوت شده‌اند. وقتی آنها اسم یک کتاب را به عنوان کتاب محبوب‌شان می‌آورند طبیعتا این کتاب نمی‌تواند خطرناک باشد و اسمش نمی‌تواند چیزی را زیر و رو کند.

سروش صحت از وضیعت برنامه اش اعلام رضایت و خرسندی کرده و گفته که برنامه اش احساس خوبی به مخاطبان منتقل می کند. 

کد خبر 322303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.