مهمترین دغدغه مشترک اعضای شوراهای شهر و روستا باید اداره شهر باشد

لنجان_فرماندارلنجان گفت: مهمترین دغدغه مشترک اعضای شوراهای شهر و روستا در شهرستان لنجان باید اداره شهر باشد و این پارلمان محلی و مردمی به عنوان نمادی از عقلانیت و خردورزی، بدون توجه به برخی حواشی وسیاسی کاری ها به اصلی ترین وظیفه خود که همان مدیریت شهر در راستای توسعه پایدار و همه جانبه است بپردازد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، سید محسن سجاد در آیین تودیع و معارفه شهردار شهر زاینده رود با اشاره به سخنان سخیف رئیس جمهور امریکا در اظهار کرد: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند علتِ نطق ابلهانه و بسیار زشت و سخیف و با ادبیات گانگستری و کابویی و سراسر دروغ محض و با آشفتگیِ رئیس جمهور آمریکا، عصبانیت و درماندگی و سبک مغزی آن‌ها است.

وی افزود: باید به این نکته توجه داشت که بسیاری منتظر بودند تا ببینند لحن گفتار رئیس‌جمهور ایران در سخنرانی مجمع عمومی سازمان ملل چگونه خواهد بود و سخنان برگرفته از منطق و مکتب اسلام رئیس جمهور آب سردی بر روی توهین‌های و حرف‌های ترامپ بود.

فرماندار شهرستان لنجان روحانی را پیروز دوئل باترامپ دانست و تصریح کرد: سخنرانی آقای روحانی کاملاً متفاوت از فضای سخنرانی ترامپ بود و این در حالی است که رئیس جمهور ایران اسلامی به هیچ عنوان نوع ادبیات و لحن ترامپ را در سخنرانی‌اش استفاده نکرد و بلکه برعکس بسیار دیپلماتیک، معتدل و آشتی‌جویانه سخن گفت که تاثیر فراوانی را در مجامع عمومی به همراه داشت.

وی در ادامه با اشاره به وظایف شورا و شهرداری گفت: توسعه برنامه‌های عمرانی و اتمام پروژه‌های نیمه تمام، ارتقاء کیفیت خدمات شهری، حمایت از حمل و نقل عمومی، توسعه آموزش و پژوهش، اصلاح ساختار سازمانی، برنامه‌ریزی بودجه، حمایت از طرح‌های درآمدزا و بخش خصوصی و کمک به تجهیزات شهری ۸ محوری است که در شهرداری‌های شهرستان لنجان همواره باید مورد توجه قرار دهند.

سجاد ادامه داد: شوراهای اسلامی و شهرداری‌ها باید با اشرافیت کامل به قوانین و مقررات امور مردم را به سرانجام برسانند و تلاش کنند که این مهم به عدالت انجام گیرد از سوی دیگر شفاف سازی در برنامه‌های تصمیمات شوراهای اسلامی و شهرداری را امری ضروری است.

وی اضافه کرد: دولت به نوبه خود حمایت هایی را از دستگاه های خدمت رسان به عمل می آورد اما عمده بودجه شهرداری ها باید درون زا باشد بنابراین هر میزان در برنامه‌ها با مردم به صراحت برخورد شود و آن‌ها با ارائه گزارش در جریان هزینه‌های این مجموعه قرار گیرند به همان میزان همکاری و هم یاری مردم نیز افزایش خواهد یافت.

فرماندار شهرستان لنجان عنوان کرد: در سالی که توسط مقام معظم رهبری سال اقتصاد مقاومتی، تولید_اشتغال نامگذاری شده است شهرداری‌های ۹ گانه شهرستان لنجان باید با سرلوحه قرار دادن این رهنمود ارزشمند خدمات بهتری را به مردم شریف شهرستان لنجان ارائه کنند و تهدیدات جدی موجود را با تلاش و حرکت‌های سازنده به فرصت مبدل نموده و در بخش عمران و آبادانی با فعالیت‌های جهاد گونه به سمت پیش‌رفت سوق دهند تا رضایتمندی روز افزون انان را شاهد باشیم.

وی بیان کرد: شهرستان لنجان و بخصوص شهر زاینده رود در بخش های مختلف از جمله گردشگری، کشاورزی، دامپروری و ... دارای ظرفیت های اجرای بوده و اجرای صحیح سیاست های اقتصاد مقاومتی می تواند تحول جدی را در این زمینه های مختلف در این شهر ایجاد کند لذا باید پتانسیل ها و ظرفیت های شهر را شناسایی کرد و نواقص و مشکلات نیز در کنار آنها لحاظ شود.

سجاد خاطرنشان کرد: امروز منتخبان مردم در شورای اسلامی شهرها و روستاهای شهرستان لنجان، عصاره ای از اقشار مختلف مردم هستند که به عنوان نزدیک ترین قشر مسئولان به مردم می توانند نقش مهمی در رسیدگی به مشکلات و ارتباط بی واسطه مردم با سایر مسئولان ایفا کنند.

وی اذعان کرد: لذا مهمترین دغدغه مشترک اعضای شوراهای شهر و روستا در شهرستان لنجان باید اداره شهر باشد و این پارلمان محلی و مردمی به عنوان نمادی از عقلانیت و خردورزی، بدون توجه به برخی حواشی و سیاسی کاری ها به اصلی ترین وظیفه خود که همان مدیریت شهر در راستای توسعه پایدار و همه جانبه است بپردازد.

فرماندار شهرستان لنجان بیان تاکید کرد: مهارت انجام کار گروهی و جمعی یکی از مولفه هایی است که اعضای شوراهای شهر و روستا باید با شور جمعی به ایفای وظایف قانونی خود بپیردازند و تحقق این امر مستلزم توان کار گروهی از سوی تمامی منتخبین مردم در این پارلمان محلی است و امیدواریم بتوانیم امانتداران خوبی برای مسئولیت سنگینی که بر دوش همه ما به عنوان خادمان مردم قرار گرفته باشیم.

کد خبر 320878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.