انتشار دو جلد کتاب با عنوان «جهان نمای فرهنگ»

مدیر اجرایی رصدخانه فرهنگی اجتماعی استان اصفهان از انتشار دو مجلد جدید با عنوان «جهان نمای فرهنگ» خبر داد و گفت: جهان نمای فرهنگ، دریچه ای به سوی دانش و تجربیات جهانی در حوزه فرهنگ است.

مصطفی نباتی نژاد در گفتگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به اهمیت شناخت گستره فرهنگ و شاخص های فرهنگی اظهارکرد: رصدخانه فرهنگی اجتماعی استان اصفهان با هدف بهره گیری مستمر از دانش و تجربیات جهانی در حوزه فرهنگ، اقدام به ترجمه اسناد و آثار علمی و پژوهشی معتبر در این زمینه در قالب یک مجموعه چند جلدی با عنوان «جهان نمای فرهنگ» کرده است.

وی با بیان اینکه تاکنون دو جلد از این مجموعه آماده و منتشر شده است، افزود: جلد اول این مجموعه با عنوان «اصطلاح نامه فرهنگ» ترجمه بخش فرهنگ «اصطلاح نامه یونسکو» است که به معرفی زیرشاخه ها و مولفه های گوناگون فرهنگ در سراسر جهان در قالب سیزده زیر شاخه پرداخته است.

مدیر اجرایی رصدخانه فرهنگی اجتماعی استان اصفهان عنوان کرد: جلد دوم این مجموعه با عنوان «شاخص های فرهنگی شهر بارسلونا» است که توسط «رصدخانه فرهنگی بارسلونا» بر اساس داده ها و آمار سال ۲۰۱۴ میلادی تهیه و در ژانویه ۲۰۱۵ میلادی منتشر شده است.

نباتی نژاد در ادامه به خواهرخواندگی شهر بارسلونا با اصفهان اشاره کرد و گفت: مطالعه و بررسی گزارش منتشرشده از رصدخانه فرهنگی بارسلونا، امکان تطبیق و مقایسه شاخص‌های فرهنگی میان دو شهر، آگاهی از شاخص های جدید و نوآوری ها و در نهایت سیاستگذاری و تصمیم گیری صحیح تر و دقیق تر را در زمینه رصد فرهنگی فراهم می کند.

وی در پایان با تأکید بر اینکه مجموعه جهان نمای فرهنگ با ایده و همت کارشناسان داخلی رصدخانه کلید خورده، اظهار امیدواری کرد که تولید و انتشار مجلدات بعدی نیز ادامه یابد تا بتواند دریچه ای هرچند کوچک به سوی شناخت و بهره گیری از تجربیات جهانی در حوزه فرهنگ بگشاید و نیز فهم ما را از فرهنگ و رصد فرهنگی عمق و غنای بیشتری ببخشد.

کد خبر 320430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.