مجمع بزرگ مبلغان محرم الحرام برگزار می‌شود

مجمع بزرگ مبلغان محرم الحرام به همت دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان برگزار می‌شود.

مدیر کل امور فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان در گفتگو با ایمنا با اعلام این خبر گفت: هر سال در آستانه ماه محرم تعداد قابل توجهی از مبلغین خانم وآقا جهت برگزاری برنامه های تبلیغی و مذهبی ازسوی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان و با همکاری سازمان تبلیغات استان و دفاتر ائمه جماعات به نقاط مختلف کشور اعزام می شود.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر عبدالرسول احمدیان افزود: به همین جهت هم هرسال مجمع بزرگی با حضور مبلغین گزینش شده جهت اعزام، برگزار می شود تا ضمن تقدیر و تشکر از زحمات این مبلغان، راهنمایی ها و سفارشاتی نیز به آنها بشود تا بتوانند نسبت به ادای وظایف خود در حوزه تبلیغ بهتر عمل کنند.

وی با اشاره به اینکه تعداد ۹۰۰ مبلغ جهت اعزام ازسوی اصفهان در نظر گرفته شده است عنوان کرد: از این تعداد ۶۰۰ نفر مبلغ آقا و ۳۰۰ نفر از بانوان هستند که طی اعمال مراحلی گزینشی مختلف، و بر اساس نیازسنجی که در نقاط مختلف کشور صورت گرفته هریک به فراخور شرایط و وضعیت مورد نظر به شهر و یا روستایی اعزام می شوند.

وی مناطق تحت پوشش اصفهان جهت اعزام مبلغ را به غیر از شهرستان های استان اصفهان سایر استان های هم جوار نیز دانست و اظهار کرد: استان هایی همچون سیستان و بلوچستان، هرمزگان و چهارمحال و بختیاری نیز در این اعزام ها مد نظر قرار گرفته اند.

مدیر کل امور فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان درباره روند برگزاری مجمع مبلغان محرم نیز گفت: این مراسم که روز 27 شهریور ماه در سالن اهل بیت(ع) برگزار می شود، در بخشی با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین نیلی پور و با محوریت ارائه نکات آموزشی درخصوص تشریح وقاع عاشورا و نکات معرفتی درباره زیارت عاشورا همراه است.

وی افزود: در بخشی دیگر نیز به ارائه روش های انتقال مفاهیم دینی و عاشورایی به کودکان اختصاص دارد که در قالب کارگاه آموزشی و با هدف ارائه الگو جهت تشریح مفاهیم عاشورایی برای کودکان، ویژه مبلغین برگزار می شود.

حجت الاسلام احمدیان در ادامه خاطرنشان کرد: همچنین رونمایی از اپلیکیشن ارتباطی ما با مخاطبین و برپایی نمایشگاهی از محصولات فرهنگی مرتبط با موضوع مجمع از دیگر بخش های این ویژه برنامه است./

کد خبر 319580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.