زنان گوی سبقت در کنکور ۹۶ را از مردان ربودند

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: زنان با ۲۱۳ هزار و ۸۸۴ نفر از مردان با ۱۶۴ هزار و ۸۲۲ نفر پیشتاز قبول شدگان نهایی آزمون سراسری ۹۶ هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حسین توکلی افزود: در آزمون سراسری ۹۶ تعداد ۳۷۸ هزار و ۷۰۶ نفر پذیرفته شدند که ۲۰۳ هزار و ۲۴۸ نفر در کد رشته محل های با آزمون و ۱۷۵ هزار و ۴۵۸ نفر در کد رشته محل هایی که بر اساس سوابق تحصیلی گزینش انجام شده است ،قرار دارند.
وی با بیان اینکه از مجموع ۳۷۸ هزار و ۷۰۶ پذیرفته شده نهایی ،۱۰۳ هزار و ۷۵۵ نفر در گروه ریاضی وفنی هستند، اظهار کرد: همچنین از مجموع پذیرفته شدگان ۱۳۳ هزار و ۷۷۹ نفر در علوم تجربی ۱۱۹ هزار و ۱۷۹ نفر علوم انسانی ۹ هزار و ۲۷۹ نفر هنر۱۲ هزار و ۷۱۴ نفر در گروه زبانهای خارجی هستند.
توکلی ادامه داد: از مجموع پذیرفته شدگان نهایی آزمون سراسری ۹۶ تعداد ۱۳۳ هزار و ۲۹۹ نفر در روزانه ۲۴ هزار و ۵۹۸ نفر شبانه ، ۱۳۱ هزار و ۶۸۴ نفر در دانشگاه پیام نور ، هشت هزار و ۹۷۲ نفر فرهنگیان و تربیت معلم ۷۰ هزار و ۱۴۰ نفر موسسات عالی غیر انتفاعی ، چهار هزار و ۱۳۸ نفر پردیس خودگران، هزار و ۹۳۲ نفر دوره مجازی دانشگاههای دولتی، ۲ هزار و ۳۳۰ نفر دوره های مجازی موسسات آموزش عالی غیرانتفایی و غیردولتی و هزار و ۶۱۲ نفر ظرفیت مازاد در سایر دانشگاهها انتخاب شدند.
وی تصریح کرد: پذیرفته شدگان با مراجعه به سایت دانشگاههای مربوطه باید از زمان ثبت نام و مدارک مورد نیاز مطلع شوند در غیر اینصورت ۲۸ شهریور بر اساس حرف اول خانوادگی برای اطلاع از این زمان به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه کنند.
آزمون سراسری ۹۶ برای تمامی گروههای آزمایشی در دو نوبت صبح و بعد از ظهر روزهای ۱۵ و۱۶ تیرماه در ۳۷۲ شهرستان برگزار شد. برای شرکت در آزمون سراسری سال ۹۶ در مجموع تعداد ۹۲۹ هزار و ۷۹۱ داوطلب ثبت نام کردند و در نهایت برای یک میلیون و ۹۳ هزار و ۱۹۷ کارت ورود به جلسه آزمون صادر شد که از این تعداد، تعداد ۶۵۷ هزار و ۶۱۳ کارت برای داوطلبان زن و تعداد ۴۳۵ هزار و ۵۸۴ کارت برای داوطلبان مرد بود.

کد خبر 319432

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.