برگزاری آیین اختتامیه پانزدهمین اجلاس بین المللی تجلیل از پیرغلامان حسینی در اصفهان

آیین اختتامیه پانزدهمین اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی لحظاتی قبل در میدان امام(ره) آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پانزدهمین اجلاس بین المللی پیرغلامان و خادمان حسینی با حضور نمایندگانی از ۴۰ کشور جهان در نصف جهان برگزار شد. این اجلاس باشکوه که آیین افتتاحیه معنوی خود را روز ۲۱ شهریور ماه در گلستان شهدای اصفهان آغاز کرد، تا امروز ۲۴ شهریور ماه نشست ها و کارگاه های تخصصی متنوعی را با موضوعات گسترده و همه جانبه ای در خصوص آیین عزاداری اباعبدلله الحسین(ع) و باحضور چهره های برجسته دینی و علمی برگزار کرده است.

استاندار اصفهان نخستین سخنران این مراسم پس از قرائت قرآن کریم بود.

رسول زرگرپور بیان کرد: اصفهان ما اینروزها شهری آسمانی است و گلبانگ ذکر و مدح فضای شهرمان را معطر ساخته و دلهای معرفت پیشگان را حال و هوایی دیگر بخشیده است.

وی افزود: اجتماع هزاران بلبل و نغمه خوان بوستان حسینی در گلستان شهیدان همیشه شاهد اصفهان و میزبانی پیرغلامان حضرت حسین بزرگترین افتخار برای ساکنان و شهروندان ولایت مدار اصفهان است و بر این توفیق بزرگ باید فخر فروخت و سر به سجده شکر سایید.

استاندار اصفهان ادامه داد: اینروزها البته حماسه بزرگ دیگری از شهیدان حسینی، شهید محسن حججی ما را به قافله سالار شهیدان بیشتر نزدیک کرده و خون تازه ای در رگ دوستداران مکتب شهادت جاری کرده است.

وی افزود: ذکر مصائب اهل بیت همراه با مناقب و منشور حیات بخش آنها همواره برای ما شعور آفرین بوده و اگر امام راحل می فرمایند محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته، حقیقت مسلمی است که ما را به ژرفای تاثیر مکتب حسینی در احیای دین بیشتر رهنمون می سازد.

وی سرمایه بزرگ تشیع را دفاع از حریم ولایت درهر زمان و مکان دانست و گفت: ضرورت حفظ این سرمایه معرفی رسالت ماست همچنان که پیش از ما مردان غیرتمند از خود گذشتند تا مکتب اسلام زنده بماند. پس صیانت از آیین های ارزشی که همواره مصونیت بخش و هدایتگر بوده اند، سنگربانی از اندیشه و فرهنگ دینی است.

وی ادامه داد: ازسویی خطر تهاجم دشمنان دین خدا نقطه آسیبی است که در کمین جامعه دینی است و در این میان نقش برجسته مبلغان و ذاکران حسینی انکارناپذیر است.

وی توجه به محتوای اصیل و فنون مداحی را از جمله مولفه های ضروری برای ذاکرین دانست و گفت: همچنین گزینش اشعار حماسی و پرمغز از دیگر رسالت های شماست که بحمدلله عنایت ویژه ای به آن داشته اید.

وی در پایان گفت: پیشنهاد می کنم نخستین موزه محرم و آیین های عاشورایی در اصفهان تاسیس شود و به عنوان اطلسی کامل در حوزه فرهنگ عاشورایی آغاز بکار کند.

در این مراسم پرچم شانزدهمین اجلاس تجلیل از پیرغلامان در آیین اختتامیه پانزدهمین اجلاس بین المللی تجلیل از پیرغلامان حسینی توسط رئیس صدا و سیما به نماینده استان لرستان اهدا شد.

همچنین آیین سوگواری مردم استان اصفهان که در فهرست میراث فرهنگی ناملموس به ثبت رسیده توسط مسئولین حاضر در مراسم رونمایی شد.

پس از آن سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: هرکس به آقا اباعبدلله اعتقاد قلبی داشته باشد و راه درست را برود خواسته های شرعی قلبی اش برآورده خواهد شد.

وی افزود: افتخار ما این است که در نیروی انتظامی با عشق به امام حسین(ع) خدمتگزار مردم ولایت مدار و حسینی هستیم و امیدواریم بتوانیم با این روحیه همه مشکلات را از سر راه برداریم.

سردار اشتری ادامه داد: از ابتدای انقلاب هر مشکلی برای مردم پیش آمد با همین روحیه حل شد. شهدای ما همچون شهید خرازی ها و همت ها و حججی ها از همین جلسات عزاداری رشد کردند و همین فرهنگ را ادامه دادند.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم راه شهدا و هدف آنها را که حمایت از ولایت فقیه و در زمان حاضر شخص مقام معظم رهبری است را ادامه دهیم.

گزارش این مراسم متعاقبا در خبرگزاری ایمنا منتشر می شود.

کد خبر 319233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.