پیش‌بینی برداشت ۹۵۰۰ تن بادام در استان اصفهان

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی استان اصفهان با تاکید براینکه خشکسالی مهمترین عامل محدود کننده عملکرد باغات بادام است، گفت: پیش‌بینی می شود ۹ هزار و ۵۰۰ تن بادام در استان اصفهان برداشت شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا احمدرضا رئیس‌زاده مدیر امور باغبانی سازمان در ارتباط با برداشت محصول بادام در استان، اظهار داشت: برداشت بادام از سطح هشت هزار و ۶۵ هکتار باغات بارور بادام استان از نیمه مردادماه آغاز شده و تا اوایل مهرماه ادامه دارد.

وی ادامه داد: سطح کل باغات بادام استان ۹ هزار و ۶۸۶ هکتار است که ۲ هزار و ۳۰۹ هکتار آن را باغات دیم تشکیل می‌دهند، همچنین یک هزار و۶۲۱ هکتار از باغات بادام استان در مرحله قبل از باردهی قرار دارند.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی استان اصفهان با اعلام اینکه خشکسالی مهم‌ترین عامل محدودیت عملکرد باغات بادام در سال ۹۶ بوده است، اضافه کرد: پیش‌بینی می شود میزان برداشت محصول بادام استان در سال ۹۶ به حدود ۹ هزار و ۵۰۰ تن برسد.

وی تاکید کرد: باغات بادام در بیشتر شهرستان‌های استان کم وبیش وجود دارند اما عمده آنها در تیران و کرون، چادگان، لنجان، نجف‌آباد، فریدونشهر، کاشان، خوانسار، اصفهان و اردستان واقع شده‌اند.

کد خبر 319213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.