صدور خودکار اسناد حسابداری انبار در سامانه امور مالی شهرداری

مدیر عامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان از فراهم شدن قابلیت صدور خودکار اسناد حسابداری مرتبط با انبار در سامانه امور مالی خبر داد.

به گزارش ایمنا، وحید حیدریان با بیان این مطلب اظهارکرد: این قابلیت به ازای کلیه تراکنش ها در سیستم انبار شامل حواله، رسید و مصرف مستقیم اسناد مالی مرتبط که تا قبل از آن به صورت دستی در سامانه امور مالی شهرداری ثبت می شد را به صورت خودکار تولید می کند.

وی با اشاره به برخی از ویژگی های جدید سامانه امور مالی، افزود: تولید سند حسابداری به ساده ترین شکل ممکن برای یک یا گروهی از حواله ها، رسیدها و اسناد مصرف مستقیم و رفع مغایرت انبار و امور مالی با جلوگیری از تولید سند اشتباه یا تکراری از جمله قابلیت های جدید این سامانه است.

مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری اصفهان ادامه داد: با توجه به فرایند طولانی عملیات دستی صدور سند انبار، معمولاً جزئیات مربوطه در سند حسابداری ثبت نمی شد و در اغلب موارد فقط سرجمع اسناد انبار در قالب یک سند مالی ثبت می‌شد، ولی با این امکان جدید علاوه بر ثبت یک شکل اسناد مربوطه برای تمام مناطق و شهرداری مرکزی، جزئیات کامل هر ردیف کالا در سند مالی ثبت می شود.

وی ادامه داد: همچنین تا پیش از این، صدور سند حسابداری برای ثبت رسید انبارهایی که دارای تخفیف و یا هزینه حمل بود روال یکسانی وجود نداشت و هر منطقه به سلیقه خود با محاسبات اضافه اسناد را ثبت می کرد ولی با اضافه شدن این امکان جدید در موقع ثبت رسید، مبالغ مربوط به تخفیف ها و هزینه حمل از کاربرگرفته شده و به درخواست وی بر روی یک و یا کلیه ردیف کالاها اعمال و درموقع ثبت سند در نظر گرفته می شود.

حیدریان با اشاره به دیگر قابلیت های این سامانه بیان کرد: در صورتی که برای رسید انبار مالیات بر ارزش افزوده و عوارض شهرداری وجود داشته باشد، این مبالغ به در خواست کاربر و در موقع ثبت سند لحاظ می شود و با حذف محاسبات سلیقه ای در منطقه، روال یکسانی برای ثبت هزینه های فوق اعمال می شود.

مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری اصفهان در پایان با اشاره به کاهش زمان و افزایش شفافیت انجام کار در این سامانه، یادآور شد:  با استفاده از تعریف مراکز هزینه به صورت یکنواخت برای همه قسمت ها در مناطق و استفاده از کدینگ یکنواخت، امکان گزارش گیری به صورت تجمیعی و مقایسه ای بین مناطق وجودخواهد داشت که در مجموع موجب صرفه جویی در وقت، کاهش هزینه های مترتب و افزایش سرعت و دقت کارهای این حوزه خواهد شد.

کد خبر 318938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.