استفاده از طرح های اسلیمی در ساخت مرکز همایش های بین المللی اصفهان

مدیرپروژه مرکزهمایش های بین المللی امام خامنه ای(مدظله العالی) گفت: در اجرای شیشه فضای کنکورس ( فضای ارتباطی ورودی) ، مرکز همایش های بین المللی امام خامنه ای (مدظله العالی) که ٩٠ درصد پیشرفت فیزیکی داشته از طرح های اسلیمی استفاده شده است.

مهدی احمدی مهر در گفتگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: دیواره شیشه ای فضای اصلی ارتباطی ورودی و تقسیم پروژه، موسوم به کنکورس به مساحت حدود ۴ هزار متر مربع و بدنه شیشه ای ۲۵۰۰ مترمربع برای اولین بار در کشور در این مساحت، توسط متخصصان و مهندسان پروژه بر گرفته از نقوش اسلیمی طراحی و نصب شده است.

وی ادامه داد: با ترکیب و نمایش نمادهای فرهنگی، اسلامی، بومی و سنتی ایران و اصفهان ضمن استفاده از مصالح مدرن با همکاری هنرمندان و مهندسان در کنار یکدیگر امکان ایجاد اثری بی بدیل و فاخر که تجلی گر هنر، تمدن و فرهنگ بومی ایران اسلامی به جهانیان خواهد بود، فراهم شد.

مدیرپروژه مرکز همایش های بین المللی امام خامنه ای پیشرفت این پروژه را ۹۰ درصد ارزیابی کرد و گفت: فضای کنکورس به تمامی دفاتر و سالن ها دسترسی دارد و در طراحی شیشه ها سعی شده بهترین متریال و مصالح روز با برش هایی از طرح های اسلیمی از جنس مس استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: ساختمان مرکز همایش های بین المللی امام خامنه ای (مدظله العالی) به گونه ای طراحی شده که گویای عبارت معروف «اصفهان، نصف جهان» باشد، در این راستا شکل نیم کره بودن آن نماد «نصف جهان» است و معماری سقف داخلی ساختمان همانند نقش سقف مسجد شیخ لطف‌الله است.

کد خبر 318827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.