توقع از اصفهان زیاد است/ رشته های کارآفرین در دانشگاه جایگزین شوند

رئیس هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی گفت: انتظار داریم اصفهان در عرصه علوم تجربی، علوم انسانی و دیگر علوم پیشتاز کشور شود و رشته های کارآفرین در دانشگاه ها بیشتر شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی‌اکبر ولایتی پیش از ظهر امروز درمراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان اظهار کرد: بزرگترین عید اسلامی را تبریک میگویم وافتخار می‌کنم که امروز در اصفهان مهد علم و فرهنگ و شهادت هستم.
وی بیان کرد: ایران در جهان سرآمد فرهنگی است؛ هیچ کشوری جز ایران سابقه فرهنگی بدون گسست بیش از هزارساله در جهان را ندارد و اصفهان نیز در ایران سرآمد همه شهرهای ایران است.

رییس هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی اضافه کرد: اصفهان دارای آثار تاریخی بیشماری است؛ حساب شدگی‌های معنوی و فلسفی و عرفانی میدان نقش‌جهان بی‌نظیر است، نیمی از این میدان دنیا و نیمی دیگر از آن آخرت است، در وسط بازار، مدرسه گذاشته‌اند تا تجار علم مکاسب را کسب کنند و رزق حلال به دست آورند.

وی افزود: حضرت علی فرمود اگر مقام‌ها ماندنی بود به ما نمی‌رسید و اگر کسی می‌خواهد سود واقعی ببرد باید برای خدا و مردم خدمت کند.

وی ادامه داد: بسیاری از جهانیان شیفته اصفهان و نوع معماری و شهرسازی آن هستند و به همین دلیل اصفهان مرکز فرهنگ ایرانی و اسلامی است، ابوالفرج اصفهانی و دیگر بزرگان اصفهانی، افتخاری برای همه مردم هستند، سه سبک ادبی عراقی هندی و سبک بازگشت ساخته و پرداخته اصفهان است.

مشاور رهبر انقلاب در امور بین‌الملل تصریح کرد:  در مکاتب فلسفی، بزرگانی مانند ملاصدرا داریم، قوی‌ترین و اهل‌بیتی‌ترین مکاتب فلسفی را اصفهانی‌ها دارند، باید نوآوری داشته باشیم و مطالب گذشته را تکرار نکنیم، اقتصاد دانش‌بنیان و تبدیل دانش به نتیجه عملی و کاربردی باید از وظیفه‌های ما باشد.

ولایتی با بیان اینکه اگر رشته‌ای داوطلب ندارد به این معنی است که بازار کار ندارد، خاطرنشان کرد: رشته‌هایی که کار تولید می‌کند و منجر به کارآفرینی می‌شود باید جایگزین شوند، البته همه علوم مانند علوم انسانی که بسیار هم مهم هستند به ثروت ختم نمی‌شوند، حوزه‌های علمیه در علوم انسانی موفق‌تر از دانشگاه‌ها بوده‌اند.

وی یادآور شد: علوم انسانی هنوز در ایران شکل نگرفته است فرمول ها بر مبنای ترجمه آثار از غرب است؛ این روش ما را بجایی نمیرساند؛ امیدواریم در این بخش بتواتیم گامی برداریم و توقع داریم در فلسفه منتاسب با قرن حاضر عمل کنیم.

کد خبر 318438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.