پذیرفتن مسئولیت در دانشگاه آزاد یک ایثار است

رئیس سابق دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان: پذیرفتن مسؤولیت در دانشگاه آزاد یک ایثار است و عزت نفس کارمندان و اعضا هیأت علمی دانشگاه آزاد باید حفظ شود و افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید محمد امیری پیش از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه ریاست دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان گفت: تفاوت مردان بزرگ با دیگران در این است که مردان بزرگ کارهای بزرگ انجام می‌دهند که ماندگار خواهد بود و قرن‌ها مردم از آن استفاده خواهند کرد.

وی ادامه داد:  دانشگاه ازاد اسلامی برگرفته از اندیشه هایی بزرگ از یک مرد بزرگ به نام آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بود که خدمات دانشگاه آزاد بر کسی پوشیده نیست.

رییس سابق دانشگاه آزاد اسلام استان اصفهان اضافه کرد: خدمات دانشگاه بر کسی پوشیده نیست و در بیرون مرزها ارزش خدمات این دانشگاه را می دانند. 

وی با اشاره به میلیون‌ها نفر فارغ التحصیل و دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی، اعلام کرد: فراهم کردن امکانات آموزشی در جای جای کشور، نه تنها در شهرهای بزرگ از جمله این خدمات است؛ امروزه نه تنها در شهرهای بزرگ و حتی در شهرهای کوچک نیز دانشگاه آزاد وجود دارد و  امکانات ویژه تحصیل در همه کشور ارائه شده است. نه تنها ایران بلکه کشورهای دیگر هم از خدمات ارائه شده استفاده میکنند.

وی افزود: خداوند توفیق داد که در سی سال گذشته قطره‌ای از این دریای بی‌کران و عظیم دانشگاه آزاد اسلامی باشیم و در کنار همه همکاران در سطح کشور عمر خود را وقف دانشگاه آزاد کردیم، موهای خود را در دانشگاه آزاد سفید کنیم.

امیری با اشاره به آغاز به کارش در دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد در سال ۷۹ خاطرنشان کرد: به من تکلیف شد که در دانشگاه آزاد واحد نجف‌آباد خدمت کنم؛  در ابتدای امر بدلیل شرایط حساس آن دوران بسیار ناراحت بودم چرا که فکر می‌کردم بزرگ‌ترین اشتباه زندگی خود را کرده‌ام.

وی ادامه داد: چندی بعد از مادرم حضرت زهرا پیغامی دریافت کردم که به من فرمودند چرا نگران هستی در حالی که ما پشتیبان تو هستیم و من معتقد شدم دست الهی پشت و پناه دانشگاه آزاد است.

وی مهمترین دغدغه خود در جایگاه ریاست دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان را کاهش دغدغه و استرس در بین کارکنان و اعضا هیأت علمی دانشگاه آزاد عنوان کرد و تصریح کرد: تا حدودی این کار انجام شد.

رئیس سابق دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به اینکه بالغ بر ۲ هزار نفر عضو هیأت علمی در استان داریم و به همین تعداد هم کارمند داریم که چشم‌شان به مسؤولان است گفت: زمانی که کارمندان و اعضا هیأت علمی امنیت شغلی داشته باشند، بازدهی کار بیشتری نیز خواهند داشت.

امیری دومین هدف خود را انظباط مالی و مدیریت هزینه ها دانست و گفت: کاهش دانشجو یک امر عادی بود و در همه جا از جمله دانشگاه آزاد اتفاق افتاده بود، می دانیم مادر بعضی دانشجوها در خانه مردم کار می کنند تا هزینه تحصیل فرزندان خود را فراهم کنند، بنابراین مدیریت هزینه ها و صرفه جویی در هزینه ها یک امر ضروری و لازم است.
وی با تاکید بر اینکه در طول ۱۳ ماه گذشته، هیچ تخلف مالی صورت نگرفته است، ابراز کرد: لازم است این روند ادامه یابد.

وی افزود: در بودجه سال ۹۶ افزایش درآمد دانشگاه نسبت به سال ۹۵ چیزی حدود ۷ درصد است.وی در تشرریح اولویت سوم خود گفت: اولویت سوم ما در استان کیفیت‌محوری بوده است و برنامه استراتژیک ۲۰ ساله برای دانشگاه آزاد واحد اصفهان تنظیم شده است که بهترین استفاده از منابع دانشگاه را داشته باشیم؛ ما موفق نشدیم مطالبات آیت‌الله طباطبایی‌نژاد به خصوص مطالبات فرهنگی ایشان را به طور کامل اجرا کنیم.

کد خبر 318434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.