توجه به روستاها یکی از مهمترین رویکرد دولت تدبیر و امید

لنجان_فرماندار شهرستان لنجان گفت: باید توجه داشت که دولت تدبیر و امید روستاها را فراموش نکرده و یکی از موضوعات اصلی برای دولت رسیدگی به روستاها است و ما امروز شاهد بهره برداری از ۶ پروژه عمرانی، خدماتی، تفریحی در بخش باغبادران و بخش مرکزی شهرستان لنجان هستیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، سیدمحسن سجاد در آئین بهره برداری از پروژه دهیاری روستای چم یوسف علی اظهار کرد: شهیدان رجایی و باهنر با توجه به اینکه رنج محرومیت و دفاع از مظلومان را در سال های رژیم پهلوی چشیده بودند، بخوبی با مشکلات مردم بویژه اقشار مستضعف جامعه آشنایی داشتند و در طول دوران کوتاه خدمت خود منشا خدمات بسیاری شدند.

وی افزود: رئیس جمهور و نخست وزیر شهید ملت ایران هیچگاه فریفته زرق و برق امور دنیوی نشده و اسوه واقعی تقوا و عمل صادقانه در نظام اسلامی بودند.

فرماندار شهرستان لنجان تصریح کرد: منافقان کوردل و وابسته به استکبار جهانی نیز با دست زدن به عمل وحشیانه ترور این خدمتگزاران صدیق انقلاب، نظام را از وجود چنین شخصیت هایی محروم کردند ولی غافل از این بودند که ایران اسلامی مامن هزاران رجایی ها و باهنرهاست و در دوران جنگ تحمیلی نیز جوانان برومند و غیرتمند این مرز و بوم با حضور در جبهه های حق علیه باطل درسی فراموش نشدنی در دفاع از کیان این سرزمین به دشمن متجاوز دادند.

وی ادامه داد: اگر بتوانیم راه و منش این عزیزان را ادامه دهیم، بدون شک در عبور کردن از گردنه های سخت و دشوار پیش روی نظام موفق خواهیم بود.

سجاد اضافه کرد: امروز کشور به سرعت مسیر توسعه را طی می کند و پیش نیاز های توسعه پایدار در حال فراهم شدن است و  باید گفت برنامه ها و کارهایی که دولت به عنوان سیاست گذار اصلی توسعه کشور انجام می دهد به خوبی در حال انجام است.

وی ادامه داد: باید توجه داشت توسعه پایدار به معنی آن است که به نیازهای نسل آینده نیز توجه شود و به خاطر پیشرفت و توجه به نیازهای نسل فعلی، منابع کشور به اتمام نرسد.

فرماندار شهرستان لنجان اضافه کرد: در راستای تاکیدات امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، دولت تدبیر و امید توجه ویژه ای به توسعه روستاها دارد و باید توجه داشت احداث پروژه های زیربنایی و خدماتی در روستاها از اهمیت زیادی برخوردار است و دولت تدبیر و امید تلاش می کند شأن روستاها را به شأن مردم برساند.

وی عنوان کرد: باید توجه داشت که  دولت روستاها را فراموش نکرده و یکی از موضوعات اصلی برای دولت رسیدگی به روستاها است و ما امروز شاهد بهره برداری از ۶ پروژه عمرانی، خدماتی، تفریحی در بخش باغبادران و بخش مرکزی شهرستان لنجان هستیم.

سجاد بیان کرد: باید کارهای خوب دولت بازگو شود همانگونه که امام خمینی (ره) در زمان جنگ فرمودند تبلیغات را فراموش نکنیم امروزه نیز نباید به گونه ای شود که کارهای خوب دولت مخفی بماند.

وی خاطرنشان کرد: شناخت ظرفیتهای روستاها و تلاش برای عملی کردن آنها در دستور کا ر دولت و مسئولان شهرستان لنجان قرار دارد چرا که این مهم موجب توسعه و آبادانی بیشتر این مناطق می شودلذا باید توجه داشت سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال بهترین راهکارتوسعه روستا است و باید در راستای حرفه آموزی و توسعه فضاهای کسب و کار در روستاها تلاش شود. فرماندار شهرستان لنجان اذعان کرد : افزایش درآمد روستائیان و ایجاد انگیزه برای ماندگاری مردم در روستاها از جمله برنامه های دولت در راستای توجه به روستاها است .

وی متذکر شد: اقدامات مثبت و ارزنده دولت یازدهم در زمینه عمران و خدمات روستایی، نسبت به دوره‌های گذشته، قابل انکار نیست و نتایج مثبت و موثر در راستای تحقق سیاست‌ها و اهداف اقتصاد مقاومتی، در بخش‌های عمرانی و خدماتی در سکونتگاه‌های روستایی مورد توجه است.

سجاد تاکید کرد: دهیاری به عنوان نهادی عمومی و غیر دولتی، متولی اداره امور روستا است و عهده‌دار تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری‌های بالادست و به عبارتی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، در سطح محلی است.
وی تصریح کرد: بنابراین نهاد دهیاری موظف است با ارایه خدمات و امکانات زیرساختی و رفاهی مناسب، منجر به رضایتمندی ساکنین روستایی شده و شکاف بین شهر و روستا را کاهش دهد و با این اقدام موثر، می‌تواند ضمن جلوگیری از مهاجرت‌های بی‌رویه به سکونتگاه‌های شهری، موجبات تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و توسعه پایدار روستایی را فراهم کند اما باید توجه داشت توسعه زمانی اتفاق می افتد که استاندارد سازی ها اتفاق بیفتد و همچنین آموزش ها نیز مناسب باشد.

فرماندار شهرستان لنجان با تاکید بر اینکه نهاد دهیاری به عنوان مدیر ارشد روستا و نماینده جامعه محلی است، خاطر نشان کرد: دهیاری می‌تواند به واسطه وظایف و اختیاراتی که در زمینه عمران و نواحی روستایی دارد، با توزیع متعادل امکانات و خدمات، ضمن محرومیت‌زدایی، از مهاجرت‌های بی‌رویه روستاییان به سکونتگاه‌های شهری کاسته و بستر لازم برای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و توسعه پایدار روستایی را ایجاد کند و بهره برداری از ساختمان جدید دهیاری روستای چم یوسف علی نوید بخش روزهای خوبی برای این روستاست.

کد خبر 317168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.