شهدا اسناد زنده حقانیت انقلاب،اسلام و کشور/شهیدحججی،الگویی ممتاز از رویش های انقلاب اسلامی

لنجان_فرماندار شهرستان لنجان گفت: ی از رویش‌های انقلاب اسلامی، شهید محسن حججی بوده که این روزها با رشادت و فداکاری خود در جهان گل کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، سید محسن سجاد در آئین بهره برداری از پروژه ساماندهی گلزار شهدای روستای کرچگان اظهار کرد: ایام شهادت شهیدان رجایی و باهنر و نام‌گذاری این هفته به‌نام هفته دولت فرصت ارزشمندی برای تبیین شاخص‌ها و معیارهای دولت اسلامی است.

وی افزود: به فرموده مقام معظم رهبری پایبندی به دین خدا و اصرار بر اقامه‌ی حق الهی، عدالت‌طلبی و مبارزه با فساد، صداقت و پاکی همه از ویژگی‌های دولت اسلامی است و رسیدگی به اقشار مستضعف و کم‌درآمد از شاخص‌های ممتاز هر دولت است.

فرماندار شهرستان لنجان تصریح کرد: هفته دولت، هفته تجلیل از شهدایی است که در اوج اقتدار سیاسی و اقبال اجتماعی، صفات بارز انسانی خود شامل تواضع، عشق به مردم و کار و خدمت برای آنان، پرهیز از فرادستی و نخوت، کسوت خدمت گذاری را از دست ندادند و لحظه لحظه عمر نه چندان طولانی ولی عریض خود را در راه اسلام و انقلاب به زیباترین وجه به کار گرفته و مورد استفاده قرار دادند.
فرماندار شهرستان لنجان تصریح کرد: رجایی و باهنر، دو شهید ارزنده و بزرگوار عرصه دولت، نمونه های بارز خادمین امین مردم و مسئولان وفادار به ملت و دولت بودند که خالصانه خود و علم وآگاهی خود را وقف مردم کردند از این رو باید از این مناسبت باید به عنوان مقطعی برای معرفی دستاوردهای نظام و دولت استفاده شود و در این راستا مسئولان مربوطه هر یک به نوبه خود وظایفی دارند که باید با نهایت تلاش و انگیزه آنرا محقق کنند.
وی ادامه داد: به قضاوت همه صاحب نظران و کارشناسان و دلسوزان نظام، دولت تدبیر و امید در شرایطی خاص چنان کشور را اداره کرد که امروز جمهوری اسلامی نه تنها در سیاست داخلی شرایط مناسبی را رقم زد بلکه در سیاست خارجی نیز جایگاه خود را به خوبی بازیافته است و این نشان در استقرار عقلانیت دولت کنونی دارد.

سجاد در ادامه با اشاره به شهادت شهید محسن حججی، اضافه کرد: یکی از رویش‌های انقلاب اسلامی، شهید محسن حججی بوده که این روزها با رشادت و فداکاری خود در جهان گل کرده است و باید توجه داشت در تاریخ اسلام در زمینه فداکاری ائمه اطهار(ع)، امام حسین(ع) و حضرت زینب(س) خوانده بودیم و شنیده‌ایم اما در تاریخ انقلاب اسلامی رشادت‌های جوانان را با چشم خود می‌بینیم و شهید حججی نمونه‌ای از آن است.

وی عنوان کرد: باید توجه داشت شهدا زنده هستند و جاودانند و نزد پروردگار روزی می خوردند و این زیباترین و ارزنده ترین موهبت الهی است که انسان می تواند به دست آورد.

فرماندار شهرستان لنجان بیان کرد: شهدا اسناد زنده حقانیت انقلاب، اسلام و کشور و استوانه های هویت دینی ما هستند، لذا باید گفت گلزار شهدای کرچگان منزلگاه ۱۲ شهید والامقام دفاع مقدس است که سفارش و تأکیدشان بر حفظ انقلاب و ارزش‌های آن به ویژه حفظ حجاب اسلامی بوده است

وی خاطرنشان کرد: زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا یکی از راه‌های مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن و جنگ نرمی که علیه ارزش‌ها و مقدسات ما، به راه انداخته‌اند از این رو همه مسئولان و آحاد مردم باید دست در دست هم دهیم تا بتوانیم از آخرین بازمانده دفاع مقدس یعنی همان گنجینه‌های معنوی که در گلستان شهداها هستند حفاظت کنیم.


سجاد اذعان کرد: شهدای ایران اسلامی با الگو پذیری از امام حسین (ع) سبب تشکیل و تثبیت نظام اسلامی شدند و به همین علت امروز شاهد صدور اسلام ناب محمدی به سراسر دنیا هستیم از این رو تک‌تک افراد ایران اسلامی مدیون رشادت‌های دلیرمردان عرصه جنگ و انقلاب بوده و موظفیم ضمن پاسداشت جایگاه رفیع این عزیزان راه شهدا را ادامه داده و به پیمان و قولمان به شهدا عمل کنیم.
وی با اشاره به اینکه اگر ایثارگری و فداکاری شهیدان نبود معلوم نبود سرنوشت کشور و تک تک ما به کجا می‌انجامید، تاکید کرد: نسل اول انقلاب به خوبی با این فرهنگ آشنا هستند اما رفته رفته میزان آشنایی نسل‌های سوم به بعد بر پایه میزان آشنایی با فرهنگ شهادت و جانبازی استوار است و از آنجا که گلزار شهدا یکی از نشانه‌های بصری این فرهنگ است حفظ و بهسازی آن می‌تواند گامی موثر در ترویج این فرهنگ برای نسل های آینده به شمار آید.

فرماندار شهرستان لنجان اظهار کرد: فضاسازی گلستان شهدای زرین‌شهر از اهمیت بالایی برخوردار است و همان گونه که امام خمینی (ره) فرمودند: شهدا امام زادگان عشقند و مزارشان زیارتگاه اهل یقین است از این رو باید تلاش شود فضاسازی این مکان مقدس همواره مد نظر قرار گیرد.

وی یاداور شد: گلزار شهدای روستای کرچگان با اعتباری بالغ بر ۱ میلیارد ریال و مدت زمان یک ماه بازسازی شد.

کد خبر 317165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.