همیاری گام نخست اشتغال پایدار روستاییان/دغدغه دولت رفع مشکلات روستایی است

لنجان_فرماندار شهرستان لنجان گفت: امروز شاهد بهره برداری از پروژه یکپارچه سازی زمین های کشاورزی کرچگان با اعتباری بالغ بر ۴ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال در مدت زمان ۶ ماه هستیم که نقش موثری را در حوزه کشاورزی این روستا رقم خواهد زد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، سید محسن سجاد در آئین بهره برداری از پروژه یکپارچه سازی زمین های کشاورزی روستای کرچگان اظهار کرد: انتخاب سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر به عنوان هفته دولت در گام نخست متأثر از روحیه ساده‌زیستی آن بزرگواران است و از سوی دیگر در میان صفات حمیده و ممدوحه این دو شهید انقلاب نظیر پشتکار، شجاعت و صداقت بی‌شک ساده‌زیستی نقطه برجسته زندگی سیاسی آنان محسوب می‌شود که در جای‌جای عمر کوتاه و بابرکت‌شان مانند خورشیدی بر آسمان انقلاب می‌درخشد.

وی افزود: شیوه زندگی شهیدان بزرگوار شهیدان رجایی و باهنر و روش حکمرانی آنان ریشه در آرمان‌های والای انقلاب اسلامی و مهم‌تر از آن سبک زندگی و حکومت بزرگان دین مبین اسلام از پیامبر اکرم(ص) گرفته تا ائمه اطهار(ع) و تا امام خمینی(ره) منبعث می‌شود.

فرماندار شهرستان لنجان تصریح کرد: ساده‌زیستی امام خمینی(ره) و پشت کردن به زخارف دنیا و مبارزه بی‌امان با خوی فاسد کاخ‌نشینی و اشرافی‌گری جهانیان را به بهت و حیرت واداشت که چگونه رهبر یک کشور چنین ساده زندگی می کند از سوی دیگر ساده‌زیستی جلوه‌ای بدیع و آشکار از شعار ماندگار و راهبردی شهید مظلوم بهشتی است که فرمود ما شیفتگان خدمتیم نه تشنگان قدرت.

وی ادامه داد: باید توجه داشت در حقیقت فقط کسانی می‌توانند شیفته واقعی خدمت خالصانه به بندگان خدا باشند که زیستی ساده و مردمی و فارغ از خوی فاسد کاخ‌نشینی و زندگی اشرافی داشته باشند لذا در نظام اسلامی حاکمان و مدیران، مردم را باید ولی نعمت خود دانسته و بدون رودربایستی به عنوان یک خدمتگزار جهت تأمین مصالح ملی و برآوردن حوائج مردم و شکوفایی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تلاش کنند.

سجاد اضافه کرد: از همین‌روست که خداوند متعال در در آیه ۱۵۹ سوره آل عمران رمز موفقیت پیامبر اکرم(ص) را مدارا و ملاطفت با مردم برشمرده و تأکید می‌کند که اگر خشن و سنگدل بودی از اطراف تو پراکنده می‌شدند لذا اصل ساده‌زیستی مدیران در حکومت اسلامی از جایگاه ویزه ای برخوردار است و شهیدان رجایی و باهنر با تأسی از حضرت امام خمینی(ره) ثابت کردند که می‌توان در بالاترین مناصب حکومتی با اخلاص، تقوا و ساده‌زیستی زندگی و به خلق خدا خدمت کرد.

وی عنوان کرد: اگر در انجام کارها عشق به خدا و برنامه‌ریزی برای آخرت مبنای نظر باشد، التزام به عمل به وجود می‌آید و نتیجه آن نیز بسیار مهم و تاثیرگذار خواهد بود.

فرماندار شهرستان لنجان بیان کرد: از این رو باید گفت روحیه وارستگی و شیفتگی به خدمت شهیدان رجایی و باهنر، الگوی بسیار مناسبی برای مدیریت در نظام جمهوری اسلامی بوده و هست.

وی خاطرنشان کرد: خدمت ‌رسانی به مناطق محروم روستایی کشور یکی از مهم‌ ترین اولویت ‌های ۴ سال اخیر دولت تدبیر و امید محسوب می ‌شود.

سجاد تاکید کرد: امسال سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال است و در این راستا با توجه به سیاستهای ابلاغی رهبر معظم انقلاب در بخش  کشاورزی نگاه دولت دوازدهم همچون ۴ سال گذشته به کشاورزی در کنار نگاه اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال قرار دارد و کشاورزی را یکی از محورهای اصلی اقتصاد در کشور می‌داند.

وی شکوفایی بخش کشاورزی را دلیل روشن گام برداشتن دولت در مسیر توسعه روستاهای کشور دانست و متذکر شد:امروز شاهد بهره برداری از پروژه یکپارچه سازی زمین های کشاورزی کرچگان با اعتباری بالغ بر ۴ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال در مدت زمان ۶ ماه هستیم که نقش موثری را در حوزه کشاورزی این روستا رقم خواهد زد.

فرماندار شهرستان لنجان با اشاره به کمبود جدی آب در استان اصفهان اظهار کرد: با توجه به شرایط موجود و بحران آب در استان و به طبع آن شهرستان لنجان نیازمند برنامه‌ریزی دقیق، آموزشی و بهره‌مندی از روش‌های نوین در بخش کشاورزی هستیم تا بتوانیم شاهد توسعه و رشد روزافزون این بخش باشیم.

وی تصریح کرد: با توجه به مشکلات کمبود آب کشاورزان باید از آب موجود با استفاده از روش‌های نوین آبیاری نهایت استفاده را انجام دهند تا در این زمینه با مشکلات جدی مواجه نشویم.

سجاد درپایان گفت: ایجاد اشتغال پایدار روستایی هر چند که می تواند با اعتبار اختصاص یافته از سوی دولت محقق شود اما برای هماهنگی این شیوه از اشتغال با فرهنگ روستایی، نیاز است تا تمامی ظرفیت ها و همیاری هایی که در روستاها وجود دارد به خوبی شناخته شوند

کد خبر 317159

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.