اصل ایجاد شوراها نشان دهنده اهتمام جمهوری اسلامی به مجموعه دیدگاه ها در اداره امور است

فرماندار اصفهان اصل ایجاد شوراها رانشان دهنده اهتمام جمهوری اسلامی به مجموعه دیدگاهها در اداره امور دانست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمد رضوانی در آیین تحلیف و انتخاب هییت رییسه شورای دوره پنجم شهر اصفهان پس از درود به ارواح طیبه شهدا و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: آغاز رسمی شورای شهر را همزمان با آغاز دولت دوازدهم به همه عزیزان تبریک می گویم.

وی افزود: در ۲۹ اردیبهشت ماه شهرستان اصفهان شاهد برگزاری ۳ انتخابات باشکوه بود که از ۲۵ اسفند ۹۵ انتخابات شوراهای شهر و روستا شکل گرفت و در تاریخ ۲۹ اسفند هیأت اجرایی آن تشکیل شد.

رضوانی بیان کرد: تعداد کل داوطلبان ثبت نام شده ۸۴۷ نفر شامل ۷۱۹ مرد و ۱۲۸ زن بودند و جلساتی طولانی برای بررسی صلاحیت ها طول کشید و تمامی اینها باعث شد تا بعد از انصراف و بررسی صلاحیت ها ۶۳۹ نفر مورد رقابت قرار گیرند که از این تعداد ۱۳ نفر مورد اقبال عمومی مردم شهید پرور اصفهان قرارگرفتند.

فرماندار اصفهان اضافه کرد: در ایام انتخابات پنجمین دوره شورای اسلامی شهر ۶۹۲ شعبه اخذ رای در شهر اصفهان دایر و در شهرستان اصفهان تعداد ۹۶۴ شعبه اخذ رأی دایر شده بود.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه اتخابات همه نهادها و ارگانها همراهی کردند که از هیأت نظارت بر شهرستان و استان، نیروی انتظامی، استاندار و معاونان، نمایندگان مجلس، دادگستری، وزارت اطلاعات و سایر افراد تشکر می کنم.

رضوانی افزود: برای اعضای شورای شهر اصفهان آرزوی سلامتی دارم و جا دارد از اعضای شورای شهر اصفهان در دوره چهارم به دلیل زحماتشان و همچنین از شهردار اصفهان تشکر کنم.

وی اصل ایجاد شوراها رانشان دهنده اهتمام جمهوری اسلامی به مجموعه دیدگاهها در اداره امور دانست و یادآور شد: در دوره چهارم شورای شهرشاهد احداث تعداد زیادی از پروژه های شهری نظیر میدان اسقلال، پروژه اشکاوند و تعداد دیگری از پروژه های شهری بودیم.

فرماندار اصفهان با اشاره به اصل ۱۰۰ قانون اساسی، گفت: اصل ایجاد شوراها نشان دهنده نظام اسلامی به استفاده از مجموعه متنوع فکر ها مشورت ها و دیدگاه های مختلف در امور کشور است و این نقطه مقابل نطام های استبدادی است.

وی تاکید کرد: یقینا صداقت، پاکدستی، وحدت، شجاعت، استفاده از تجارب گذشته همراه با تعامل با مردم و مسئولان موجب پیشرفت و موفقیت شورا خواهد بود.

رضوانی تصریح کرد: باید از نگاه های فرد گرایی، جناحی و قوم گرایی پرهیز کرد و با شناختی که از اعضای شورا دارم امیدواریم در این راهموفق باشند و توفیق وموفقیت شوراها در اداره امور کشور سرمایه ای را به نام اعتماد عمومی افزایش می دهد و این اعتماد زمینه ساز حضور گسترد و با نشاط مردم در اداره امور و انتخاب های اینده است.

رضوانی با بیان اینکه باید  از دیدگاه های مردم استفاد کرد گفت: باید به دیدگاهی که باعث انتخاب این اعضا شده استفاده کرد و نباید از مردم استفاده ابزاری داشت.

کد خبر 316429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.