«عیسی کلانتری» رئیس سازمان حفاظت محیط زیست شد

رئیس جمهور در حکمی دکتر عیسی کلانتری را به عنوان معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست منصوب کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، متن حکم حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی به شرح زیر است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

جناب آقای دکتر عیسی کلانتری

به استناد اصل یکصد و بیست و چهارم قانون اساسی و نظر به مراتب تعهد و تجربیات جناب‌عالی به موجب این حکم به عنوان «معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست» منصوب می‌شوید.

توفیق شما را در خدمت به کشور و ملت شریف ایران با رعایت اصول قانون‌مداری، اعتدال‌گرایی و منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید از خداوند بزرگ مسألت می‌نمایم.

حسن روحانی_رییس جمهوری اسلامی ایران

سوابق تحصیلی و شغلی رئیس جدید سازمان محیط زیست کشور

به گزارش ایمنا، عیسی کلانتری که با آغاز دولت یازدهم و تشکیل ستاد احیای دریاچه ارومیه، به عنوان دبیر این ستاد انتخاب شد و همزمان طی چهار سال گذشته به عنوان مشاور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در امور آب، کشاورزی و محیط زیست نیز فعالیت داشت، متولد سال ۱۳۳۱ در شهر مرند آذربایجان شرقی است.

او دارای مدرک دکترای فیزیولوژی و بیوشیمی محصولات زراعی از دانشگاه ایالتی آیوا آمریکا است. وی همچنین دارای لیسانس زراعت گرایش اصلاح نباتات از دانشکده کشاورزی دانشگاه ارومیه و فوق لیسانس فیزیولوژی زراعی از دانشگاه نبراسکا در آمریکا است.

کلانتری که همواره نسبت به مصرف بیش‌ از حد مجاز از آب‌های تجدیدپذیر انتقاد داشت و هشدار می‌داد، در دولت های اول و دوم مرحوم هاشمی رفسنجانی وزیر کشاورزی بود. او از سال ۱۳۸۱ با تشکیل خانه کشاورز به عنوان یک تشکل سیاسی بخش کشاورزی، دبیر کل آن شده و تاکنون در این سمت فعالیت کرده است.

گفتنی است پیش از این و در دولت یازدهم معصومه ابتکار ریاست سازمان محیط زیست کشور را به عهده داشت.

کد خبر 315172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.