همکاری مدیریت شهری در طرح تحول سلامت

رییس کمیسیون سلامت شورای شهر اصفهان گفت: برای اجرای بهتر طرح تحول سلامت قرار شد مدیریت شهری مراکزی را با همکاری سازمان های مربوطه بسازد.

به گزارش ایمنا، غلامحسین صادقیان اظهار کرد: شهادت حسین گونه شهید حججی را به رهبر انقلاب و ملت عزیز تسلیت می گویم و امیدواریم مسئولان فراموش نکنند به چه افرادی مدیون هستند.

وی افزود: از شهروندان اصفهان بابت اعتماد به ما و از شهرداران مناطق و کلیه پرسنل خدوم شهرداری بابت اقدامات متعدد تشکر می کنم و اگر قصوری از طرف اینجانب بوده است امیدوارم مردم و مسئولان حلالیت اینجانب را قبول کنند.

توجه به ابعاد سلامت شهروندان

صادقیان با اشاره به اقدامات کمیسیون سلامت شورا در دوره چهارم گفت: یکی از مشخصه های شورای شهر اصفهان نگاه به ابعاد سلامت یعنی سلامت روحی، معنوی، جسمی بوده است، از این رو برای اولین بار کمیسیون سلامت و بهداشت با هدف ارتقاء سطح سلامت شهر شکل گرفت.

وی افزود: این کمیسیون هم مطالبه گر حق مردم در حوزه سلامت بوده و هم برنامه ریزی هایی در راستای ارتقای سلامت شهروندان داشته است.

رییس کمیسیون سلامت شورای شهر اصفهان اضافه کرد: در این دوره شورا، تعاملاتی با دانشگاه علوم پزشکی، اداره بهزیستی، سازمان صنعت و معدن و بسیاری از ادارات و سمن های دیگر با اهدافی مشترک شکل گرفت که برخی از دستاوردهای این جلسات به کل استان تعمیم داده شد.

صادقیان افزود: در خصوص مراکز ارائه دهنده خدمات سلامت از جمله بیمارستان های وابسته به دانشگاه علوم پزشکی مشکلاتی وجود داشت که در این خصوص جلساتی با همکاری مدیریت شهری برگزار و مشکلات رفع شد.

توسعه مراکز درمانی با کمک مدیریت شهری

وی یکی از مشکلات درمانی شهر را عمومی نبودن تعدادی از مراکز درمانی دانست و گفت:  عمومی شدن بیمارستان فارابی یکی از مهم ترین کارهای این کمیسیون بود، این بیمارستان خدمات تخصصی داشت و در حال حاضر به صورت عمومی خدمات خود را ارائه می دهد.

رییس کمیسیون سلامت شورای شهر اصفهان با اشاره به نشست های کمیسیون بهداشت با مدیریت استان در راستای طرح تحول سلامت گفت: در این جلسات تصمیمات خوبی حاصل و مقرر شد شهرداری اصفهان در مکان هایی که می تواند به ساخت و توسعه مراکز درمانی با توجه به قوانین این کار بپردازد.

صادقیان، توسعه فضای سبز را از الزامات یک شهر سالم دانست و گفت: در این حوزه اقدامات خوبی شکل گرفت و برای حفظ فضای سبز دو پروژه تصفیه خانه شهری در جهت تامین آبی فضای سبز شهری با ظرفیت ۲۰ میلیون متر مکعب احداث شد.

وی با اشاره به اقدامات این کمیسیون در راستای ارتقا خدمات شهری گفت: یکی از اقدامات فرهنگی تفکیک زباله از مبدا بود.

صادقیان با تاکید بر استفاده بهینه از زباله های شهری ابراز کرد: با تفاهم نامه های منعقد شده، سیستم زباله سوز احداث می شود، اجرای این طرح باعث می شود تا در سال های بعدی زباله های عفونی دفن نشوند که این مهم در ارتقا کیفیت محیط زیست بسیار تاثیرگذار است.

اجرای برنامه های آموزشی سلامت محور

وی افزود: ساماندهی مشاغل تهدید کننده سلامت یکی دیگر از تاکیدات این کمیسیون بوده است از این رو سعی شد زمینه حضور بخش خصوصی در این برای توسعه مراکز صنفی دیده شود که در این حوزه ۴۰۰ میلیارد تومان پروژه به منظور ساماندهی مشاغل در حال ساخت است.

رییس کمیسیون سلامت شورای شهر اصفهان، یکی دیگر از اقدامات این کمیسیون را توجه به فرآورده های دامی و نظارت مستمر در بازارهای کوثر عنوان کرد.

صادقیان، کمیته سلامت شهروندی را عامل اجرایی کارهای فرهنگی ارتقا سلامت و کانون سلامت محلات و جاده های سلامت را عهده دار برنامه های اجرایی و آموزشی موضوعات سلامت دانست.

رییس کمیسیون سلامت شورای شهر اصفهان افزود: یکی از تاکیدات شورا، اجرای پیوست سلامت پروژه های شهری بوده است که در این خصوص طرح های پژوهشی مختلفی صورت گرفت.

صادقیان خاطرنشان کرد: جاری بودن زاینده رود علاوه بر مواهب زیست محیطی نقش مهمی در سلامت مردم دارد که امید است با وعده رییس جمهوری برای احیا این رود، شهری سالم با شهروندان سالمی داشته باشیم، امید است مباحث سلامت در دوره بعدی جدی تر پیگیری شود.

کد خبر 314979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.