افتتاح دبیرخانه مسئولیت اجتماعی/لزوم توجه مردم به مسئولیت اجتماعی

قائم‌مقام مشارکت‌های مردمی بهزیستی کشور از افتتاح دبیرخانه مسئولیت اجتماعی خبر داد و گفت: این دبیرخانه با هدف تسهیل مشارکت مردم در امور خیر تشکیل شده است.

  به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری ایمنا، محمدعلی کوزه‌گر، صبح امروز در جمع خبرنگاران بابیان اینکه مسئولیت بهزیستی فراهم کردن بستر لازم برای ایفای مسئولیت اجتماعی  آحاد جامعه است اظهار داشت: هر فرد، شرکت و سازمان در جامعه فعالیت و از آن کسب سود می‌کند و متقابلاً مسئولیت‌هایی در قبال جامعه دارد که باید به آن عمل کند

وی با اشاره به این‌که کشورهای غربی در دو سه دهه اخیر به مفهوم مسئولیت اجتماعی توجه کرده‌اند گفت: این در حالی است که در فرهنگ ملی و مبانی دینی ما به مفهوم مسئولیت اجتماعی و خیر جمعی به‌شدت توجه و تأکید شده است

قائم‌مقام مشارکت‌های مردمی بهزیستی کشور از  روند صعودی نسبت کمک‌های مردمی به اعتبارات دولتی خبر داد و گفت: خدمات بهزیستی تنها به‌صورت مادی و ریالی نیست بلکه خدماتی همچون خرید اقلام و اجناس مصرفی مددجویان و ارائه خدمات رایگان متخصصین در حوزه‌های مختلف به آن‌ها ازجمله خدمات خیرین به مددجویان است.

وی بابیان اینکه بهزیستی کشور بیشتر به دنبال ارائه خدمات به مددجویان است و تأکید خاصی بر کمک ریالی ندارد، اظهار کرد: ارزش کمک‌های نقدی و غیر نقدی خیرین و مردم به بهزیستی در سال ۹۵، ۹۹۰ میلیارد تومان بود که از این میزان ۵۶۰ میلیارد تومان کمک‌های نقدی و مابقی خدمات ارائه‌شده به مددجویان را شامل می‌شود.

کوزه‌گر اعتبارات کل بهزیستی را در سال ۹۶ ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد: تلاش ما بر این است که توجه مردم و خیرین را برای کمک‌رسانی به مناطق کم برخوردار جلب کنیم.

قائم‌مقام مشارکت‌های مردمی بهزیستی کشور از رونمایی از اپلیکیشن نسیم مهربانی خبر داد و گفت: این اپلیکیشن توسط بهزیستی برای کمک به گروه‌های هدف این سازمان و حمایت از پویش ازدواج طراحی‌شده است.

وی از افتتاح پنل نیکوکاری در سامانه خدمات شهری ۱۹۳ خبر داد و گفت : با افتتاح این پنل کمک‌های نقدی و غیر نقدی مردم در سریع‌ترین زمان ممکن به دست مددجویان می‌رسد و قرار است به‌زودی این طرح در کل کشور اجرا شود.

وی بابیان اینکه ۴۷ هزار و ۵۶۰ نفر داوطلب ارائه خدمات به گروه‌های هدف بهزیستی در کل کشور شده‌اند، گفت:  استان اصفهان پس از یزد، خراسان رضوی و آذربایجان رتبه چهارم تعداد داوطلبانِ خیر را به خود اختصاص داده است.

کوزه‌گر بابیان اینکه شرکت‌ها و کارخانه‌ها در جامعه فعالیت می‌کنند و قطعاً به جامعه آسیب‌هایی می‌رسانند، گفت: سازمان‌ها برای جبران آسیب‌هایی که به جامعه وارد می‌کنند موظف به ایفای مسئولیت اجتماعی خود هستند و سازمان بهزیستی هم درزمینهٔ تشویق و ترغیب سازمان‌ها تندیس مسئولیت اجتماعی را به‌صورت ملی اجرا خواهد کرد که این تندیس به سازمان‌ها و شرکت‌هایی که مسئولیت اجتماعی خود را ایفا کنند اهدا و یکی از شاخص‌های ارتقا آن‌ها محسوب می‌شود.

قائم‌مقام مشارکت‌های مردمی بهزیستی کشور از افتتاح دبیرخانه مسئولیت اجتماعی خبر داد و افزود: وظیفه این دبیرخانه تسهیل فرآیند مشارکت داوطلبانه مردم در امور خیر و گسترش خیر جمعی است.

کد خبر 314247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.