انهدام ۵۲ باند بزرگ سرقت منزل در اصفهان/ کاهش ۱۷.۵ درصدی وقوع قتل در استان

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان از انهدام ۵۲ باند انواع جرائم در چهار ماهه ابتدایی سال جاری خبر داد و گفت: هفته گذشته توسط پلیس استان یکی از باندهای بزرگ سرقت منزل منهدم شد که اعضای آن به ده‌ها فقره سرقت اعتراف کرده‌اند.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان

به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری ایمنا، سرهنگ ستار خسروی در نشست خبری نیروی انتظامی ضمن تبریک روز خبرنگار به اصحاب رسانه اظهار کرد: با توجه به فعالیت‌های انجام ‌شده در چهار ماه ابتدایی سال جاری، شاهد افزایش دو درصدی کشفیات نسبت به مدت مشابه در مجموع بوده‌ایم.

کاهش ۹ درصدی جرائم خشن در استان اصفهان

وی از افزایش کشف ۹۶.۹ درصدی قتل‌های رخ داده در سطح استان در چهار ماهه سال ۹۶ خبر داد و افزود: خوشبختانه با کاهش ۱۷.۵ درصدی وقوع قتل روبه‌رو هستیم .

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان با اشاره به کاهش ۹ درصدی جرائم خشن اظهار کرد: در چهار ماهه ابتدایی سال رشد ۱۱.۲ درصدی را در زمینه کشف سرقت به عنف و رشد ۱۲۲ درصدی را در کشف سرقت‌های مسلحانه داشتیم و در مجموع توانستیم ۸۶.۵ درصد سرقت‌ها را کشف کنیم.

وی با اشاره به اینکه مالخرها یکی از سه ضلع سرقت هستند، بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۵ درصد افزایش برخورد شدید با مالخرهای اموال مسروقه را داشته‌ایم و ۱۷ صنف خریدار اموال مسروقه را پلمب کردیم.

انهدام ۵۲ باند بزرگ سرقت منزل

خسروی از انهدام ۵۲ باند انواع جرائم در چهار ماهه ابتدایی سال جاری خبر داد و گفت: هفته گذشته توسط پلیس استان یکی از باندهای بزرگ سرقت منزل منهدم شد که اعضای آن به ده‌ها فقره سرقت اعتراف کرده‌اند.

وی با اشاره به آمار ۴ ماهه کشف و مبارزه با کالای قاچاق، بیان کرد: پرونده‌های بالای ۵۰۰ میلیون تومان ۱۰ درصد رشد و پرونده‌های بالای ۱۰۰ میلیون تومان ۶۷ درصد رشد داشته است.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان با اشاره به کاهش ۶ درصدی دستگیری متهمان تاکید کرد: این کاهش به دلیل هدف‌گذاری دستگیری و برخورد با دانه درشت‌های قاچاق کالا است.

کاهش ۱۰ درصدی کشفیات مواد مخدر در چهار ماهه ابتدایی سال ۹۶

در ادامه این نشست خبری نیز سرهنگ سیدتقی حسینی رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه این پلیس عزم جدی در برخورد با سوداگران مرگ دارد، گفت: برخورد با قاچاقچیان و واردکنندگان مواد مخدر در رأس امور پلیس مبارزه با مواد مخدر قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه پلیس تمام تلاش خود را می‌کند تا هیچ سوداگر مرگی نتواند مواد مخدر خود را به سطح شهرها وارد کند، افزود: قبل از ورود سوداگران به شهرهای اصلی اقدامات بازدارند و برخوردی علیه آنها صورت می‌گیرد تا قبل از رسیدن به مقصد کشف و منهدم شود.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان با اشاره به اجرای طرح‌های برخوردی علیه توزیع‌کنندگان و خرده‌فروشان مواد مخدر در سطح شهر پارک‌ها، معابر و …عنوان کرد: برخورد با اینگونه افراد در اولویت کار پلیس مبارزه با مواد مخدر است.

وی با اشاره به جمع‌آوری معتادان ولگرد اظهار کرد: برخورد با معتادان ولگرد از دیگر اولویت‌های پلیس مبارزه با مواد مخدر است که نسبت به جمع‌آوری آنها اقدامات لازم صورت گرفته تا قدمی در کاهش جرم و جنایت شود.

حسینی از برپایی نمایشگاه‌های به‌روز و کلاس‌های آموزشی برای آشنایی مدارس، کارگران کارگاه‌های دولتی و اداره‌ها در رابطه با انواع مواد مخدر و افیونی خبر داد و گفت: برای پیگیری و کنترل جرم کلاس‌های آموزشی برای کارگاه‌ها، سازمان‌ها و مدارس برگزار شده است.

وی در پایان از کاهش ۱۰ درصدی کشفیات مواد مخدر در چهار ماهه ابتدایی سال ۹۶، نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر و توضیح داد: با توجه به افزایش تدابیر در نظر گرفته شده برای برخورد با قاچاق مواد مخدر در مرزهای شرقی به همین میزان کشفیات مواد مخدر در استان‌های مرکزی کشور کاهش خواهد داشت.

کد خبر 314106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.