تولید ۸ مگاوات برق از ۶۰۰ تن پسماند آلی شهر

دبیر اجرایی اولین کنفرانس تخصصی آشنایی با فناوری های نوین شهری در عرصه مدیرت پسماند گفت: از ۶۰۰ تن پسماند آلی  شهر اصفهان می توان حدود ۸ مگاوات برق تولیدکرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حمیدرضا پورعلاقمندان در حاشیه اولین کنفرانس تخصصی آشنایی با فناوری های نوین شهری در عرصه مدیرت پسماند اظهارکرد:  محور اصلی اولین کنفرانس تخصصی آشنایی با فناوری های نوین شهری در عرصه مدیرت پسماند استفاده از پسماندشهری در بیوگاز است.

وی با اشاره به اینکه بیوگازها حاصل تجزیه بی هوازی پسماند هستند، گفت: این بیوگازها در مخازن هاضم های بی هوازی انجام  و ۶۸ درصد از گازی که تولید می شود متان است.

دبیر اجرایی اولین کنفرانس تخصصی آشنایی با فناوری های نوین شهری در عرصه مدیرت پسماند در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه شهروندان باید در تفکیک پسماند دقت بیشتری داشته باشند، عنوان کرد: اگر شهروندان مواد عالی و پسماند مواد غذایی را از مبدا جدا سازی کنند می توانیم از پسماند شهر گاز متان تولید کنیم.

پورعلاقمندان با بیان اینکه روزانه حدود ۱۰۰ تن زباله در شهر تولید می شود، خاطرنشان کرد: شهروندان زباله های خود را به درستی تفکیک نمی کند چرا که درزباله هایی که شبها از منازل خود خارج می کنند حدود ۲۰درصد اقلام بازیافتی وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه حدود ۱۰ درصد از پسماند خشک از مبدا تفکیک می شود، گفت: البته شهروندان باید به تفکیک پسماند توجه بیشتری نشان دهند چراکه  زمانی که اقلام بازیافت با زباله ها مخلوط می شود ارزش اقلام بازیافتی کاهش پیدا می کند  و جداسازی آن تا حدودی امکان پذیر نیست.

دبیر اجرایی اولین کنفرانس تخصصی آشنایی با فناوری های نوین شهری در عرصه مدیریت پسماند افزود: از ۶۰۰ تن پسماند آلی  شهر اصفهان می توان حدود ۸ مگاوات برق تولیدکرد.

پورعلاقمندان با اشاره به اینکه در این کنفرانس ۲ نفر از شرکت های خارجی نوروژ، آلمان و از اساتید دانشگاه سوئد حضور دارند، گفت: هدف از برگزاری این کنفرانس افزایش دانش بدنه شهرداری، دانشگاهها و شرکت های مرتبط در این حوزه است.

کد خبر 314039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.