توسعه توریسم بهترین راهکار تحقق منابع مالی پایدار

منتخب مردم در دوره پنجم شورای شهر اصفهان گفت: از جمله مهم ترین بخش هایی که می تواند به تحقق منابع پایدار مالی کمک کند توسعه صنعت توریسم است.

به گزارش ایمنا، کلان شهرهای کشور با توجه به نیاز مبرم خود به منابع مالی پایدار باید برنامه های موثری را برای اداره شهر در نظر گیرند. این موضوع جایی اهمیت خود را نمایان تر می کند که عمده هزینه هایی که برای شهروندان صورت می گیرد، از طریق سازمان های وابسته به شهرداری خرج می شود و این خود به معنی لزوم حرکت شهرداری ها به سمت تامین منابع پایدار مالی است.

اما در ۲ سال اخیر با تغییرات مدیریتی شهرداری اصفهان و توجه به برون سپاری و انجام پروژه های مشارکتی این موضوع تا حدودی شدت گرفته است، افزون بر اینکه این کار موجب رونق اقتصادی شهر نیز می شود.

برای اطلاع از ادامه کار شهرداری در این حوزه و در دوره آتی شورای شهر، فریده روشن منتخب مردم در دوره پنجم شورای شهر اصفهان در گفتگویی با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: البته تصمیم گیری در مورد این موضوع نیازمند شروع رسمی کار شورای شهر جدید  است.

وی افزود: اما پیشنهاداتی که در این مورد می تواند مورد توجه قرار گیرد عبارت است از گرفتن عوارض از خودروهایی که در شهر تردد می کنند به ویژه در روزهای آلوده، البته بخشی از این منابع به راهنمایی و رانندگی تعلق می گیرد.

این منتخب شورای دوره پنجم افزود: این کار علاوه بر اینکه باعث می شود منابع مالی شهرداری پایدار شود، به کاهش ترافیک در شهر و در نتیجه کاهش آلاینده ها نیز کمک می کند و دو هدف مهم شهرداری را با هم تامین می کند.

روشن با اشاره به اینکه مهم ترین ظرفیت شهر اصفهان برای تحقق منابع پایدار مالی توجه همه جانبه به صنعت پاک توریسم است ابراز کرد: این مهم ابتدا باید با تهیه زیرساخت های لازم صورت گیرد، به عنوان مثال ورود به تامین زیرساخت های سخت افزاری مانند هتل و زیرساخت ها نرم افزاری مانند خدمات الکترونیکی و اینترنتی گردشگری الزامی به نظر می رسد.

وی بیان کرد: البته برای کمک به توسعه صنعت توریسم می توان زنجیره نمایشگاه های بین اللملی مستقر در شهر اصفهان را افزایش داد، این کار هم باعث رونق اقتصادی شهر برای تمامی صنایع و اصناف می شود و هم به تحقق درآمدهای شهرداری کمک می کند.

منتخب مردم در دوره پنجم شورا خاطرنشان کرد: البته شهرداری اصفهان در حال حاضر این حرکت را آغاز کرده است و امیدواریم به زودی شاهد نتایج مفید و ارزنده آن برای اقتصاد شهرمان باشیم.

وی افزود: راه اندازی نمایشگاه های بین المللی می تواند هم در معرفی شهر اصفهان به کشورهای دنیا موثر و هم در جذب سرمایه گذار و درآمدزایی نقش مهمی داشته باشد، برخی شهرهای توسعه یافته به دلیل برپایی همین نمایشگاه ها توانسته اند بِرند شهری خود را به جهان معرفی کنند.

کد خبر 313408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.