هدایت تحصیلی سد جلوی پای انتخاب رشته دانش آموزان/ استفاده از کالای داخلی راهی برای اشتغال

نایب رئیس شورای شهر اصفهان گفت: خط «بی آر تی» خیابان جی مشکلاتی را برای دانشگاه خوراسگان به همراه داشته است در صورتی که قبل از احداث آن باید کارهای کارشناسی صورت می گرفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمد شریعتی در جلسه علنی صبح امروز شورای شهر اصفهان پس از تبریک ایام دهه کرامت با اشاره به مشکلات خط «بی آر تی» خیابان جی اظهارکرد: این طرح باید به صورت علمی و کارشناسی صورت می گرفت و ایستگاه پایانی باید به بیمارستان فارابی می رسید در صورتی که مجاورت ایستگاه آخر در محدوده دانشگاه خوراسگان مشکلاتی داشته است.

وی در ادامه به موضوع اشتغال در کشور گفت: یکی از مشکلات کشور اشتغال است که اگر بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب از کالاهای داخلی حمایت شود بسیاری از مشکلات ما حل می شود و باید دقت داشت اگر این کار صورت گیرد تاثیر بسیاری در اشتغالزایی جوانان می گذارد.

وی اضافه کرد: بسیاری از صنایع کوچک و بزرگ درگیر مشکلات زیادی هستند که احیا این صنایع نیازمند حمایت های دولتی است.

نایب رئیس شورای شهر اصفهان با اشاره به صنعت سنگ اصفهان که در منطقه محمود آباد توسعه یافته است گفت: استاندار اصفهان با توجه به موضوع مهم توسعه اقتصادی شهر، باید از این مراکز حمایت کنند و صنعت سنگ اصفهان ظرفیت این توسعه را دارد.

شریعتی با اشاره به تورم اقتصادی در کشور گفت: هر روز در کشور بر قیمت کالاها افزوده می شود که باید سازمان تعزیرات به این موضوع دقت کند این درحالی است که دولت از تک نرخی شدن تورم سخن می گوید.

وی با اشاره به تعطیلی کوره های آجر پزی و ساخت گچ در شهر گفت: این مراکز تعطیل شدند ولی هنوز حق و حقوق کارگران داده نشده است.

نایب رئیس شورا با اشاره به برچسب هایی که روی درب منازل چسبیده می شود گفت: باید با این موضوع به صورت قانونی برخورد شود.

شریعتی با اشاره به لزوم ساماندهی صنعت طلاسازی در اصفهان گفت: در بسیاری از کارگاه های طلاسازی از سیانور که آلودگی بسیار زیادی دارد استفاده می شود، باید توجه داشت استفاده از این ماده سمی هم برای انسان ها و هم برای محیط زیست عواقب جبران ناپذیری خواهد داشت.

وی افزود: از این ماده در حالی استفاده می شود که ماده های جایگزین بدون خطر روانه بازار شده اند و باید از آنها استفاده کرد.

نایب رئیس شورای شهر اصفهان در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به «هدایت تحصیلی» دانش آموزان گفت: هرکسی باید بر اساس علاقه خود انتخاب رشته کند در صورتی که بسیاری از مدارس دانش آموزان را اجبار به انتخاب رشته ریاضی کرده اند. در صورتی که این کار در دراز مدت عواقب خود را نشان خواهد داد.

کد خبر 313031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.