اقدامات آمریکا بیانگر سوءنیت است/ ایران موشک هسته‌ای تولید نمی‌کند

وزیر امور خارجه ایران واکنش آمریکا به پرتاب ماهواره بر ایرانی را بیانگر سوء نیت این کشور خواند و یادآور شد ایران موشک هایی تولید نمی کند که برای حمل سلاح هسته ای طراحی شده باشد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری ایمنا، محمدجواد ظریف در واکنش به ادعاهای آمریکا علیه پرتاب آزمایشی ماهواره بر ایرانی در توییتر نوشت:  در باره هر کلمه برجام با دقت مذاکره شده است. ایران موشک هایی تولید نمی کند که  برای توانایی حمل سلاح هسته ای طراحی شده باشند.

وی در توییت دیگری تاکید کرد: ایران برخلاف آمریکا با حسن نیت متن و روح برجام را مراعات کرده است و لفاظی ها و اقدامات آمریکا نشان دهنده سوء نیت است.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: ایران سلاح هسته ای تولید نمی کند و نخواهد کرد بنابراین اصولا نمی تواندچیزی تولید کند که برای حمل آنها (سلاح هسته ای) طراحی شده باشد.

به گزارش ایمنا، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اظهاراتی مدعی شده بود که پرتاب موشک ماهواره‌ بر ایرانی سیمرغ یک اقدام تحریک‌آمیز و مخل امنیت منطقه است و از نظر آمریکا، با این پرتاب، روح برجام نقض شده است.

روز پنج شنبه​ ماهواره‌بر ایرانی سیمرغ از پایگاه فضایی امام خمینی (ره) پرتاب شد و با این پرتاب، پایگاه مزبور رسماً افتتاح شد.

کد خبر 313029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.