دومین همایش «شهر فیروزه‌ای با دختران توانا» در اصفهان برگزار می‌شود

رئیس شورای عالی معاونت بانوان اتاق بازرگانی اصفهان گفت: به مناسبت فرخنده زادروز حضرت معصومه و روز دختر همایش «شهر فیروزه‌ای با دختران توانا» به همت شورای عالی بانوان اتاق بازرگانی اصفهان فردا سوم مردادماه در سالن همایش‌های اتاق بازرگانی برگزار می‌شود.

زهرا اخوان نسب در گفت‌وگو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری ایمنا گفت: امسال دومین سالی است که به مناسبت میلاد حضرت معصومه همایش دختران نمونه را در اصفهان برگزار می‌کنیم.

وی در توضیح محورهای همایش افزود: محورها و شاخص‌های انتخاب دختران نمونه در این همایش عبارتند از: توانمندی‌های علمی دختران اعم از (معدل حداقل ۱۹، شرکت و حضور در المپیادها و جشنواره خوارزمی)، امورفرهنگی شامل (زمینه‌های هنری، ورزشی و مدال‌آوران، فعالان حوزه‌های مذهبی، حجاب و عفاف، قرآنی و حافظان و رتبه‌های برتر قرآنی)، امور پژوهشی شامل (تعداد مقالات و کتب تالیفی و جواز علمی کسب شده از طریق حضور درسمینارها و کنفرانس‌های برگزار شده)، امور کارآفرینی شامل (نوآوران، مبتکران و مخترعان)، فعالیت اجتماعی شامل (داشتن ارتباطات سازنده، روحیه مسئولیت‌پذیری، نوع‌دوستی، وجدان جمعی و عضویت در تشکل‌ها)، معیارهای اخلاقی (متانت و اشتهار به حسن خلق) و فعالیت اقتصادی شامل (ایده‌های کسب و کار، مهارت، توانمندسازی کسب و کار) از محورهای این همایش است.

رئیس شورای عالی معاونت بانوان اتاق بازرگانی اصفهان در ادامه تصریح کرد: این همایش در راستای رویکرد آینده نگری برای داشتن زنانی توانمند در آینده طراحی شده است و با توجه ظرفیت‌هایی که در دختران ما وجود دارد خواستیم تجلیلی از این دختران نمونه انجام شود و در واقع این دختران را با اتاق بازرگانی مرتبط کنیم تا اینها بتوانند برای انتخاب کسب و کار خودشان تصمیم درستی برای آینده بگیرند که حداقل سن لازم برای شرکت دختران در این همایش ۱۵ سال تا قبل از ازدواج بوده است.

زهرا اخوان‌نسب همچنین اظهار داشت: سخنران اول این همایش دکتر حبیب ارزانی مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هستند که در موضوع ارزش‌گذاری به حضور و توانمندی دختران به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت و پس از آن سخنرانی مادر کوچکترین مخترع ایران را خواهیم داشت همچنین مفتخریم که در این همایش خادمان حضرت معصومه هم حضور دارند. در ادامه مراسم ارائه یک پنل تخصصی با حضور 5 دختر برگزیده همایش که رتبه‌های برتر کنکور در سال 95 هستند انجام ‌می‌شود که مدیریت این پنل با استاد اسماعیل آذر است.

اخوان‌نسب با تاکید بر اینکه جا دارد از همکاری و همراهی سازمان‌ها و ادارات مختلف دراصفهان تشکر کرد و گفت: ادارات مختلفی همچون اداره کل فرهنگ و ارشاد، آموزش و پرورش، بهزیستی، مدیر موسسه قلم سفید، دانشگاه‌های صنعتی، شیخ بهایی، اصفهان و دانشگاه نجف‌آباد و اهالی رسانه‌های اصفهان همگی همکاری خوبی برای اجرای این همایش داشته‌اند.

رئیس شورای عالی بانوان اتاق بازرگانی اصفهان در توضیح هدف برگزاری همایش گفت: هدف ما این است که بتوانیم این بار جامع‌تر و گسترده‌تر به توانمندی دختران شاخص و نخبه استان اصفهان بپردازیم و این دختران را شناسایی و به جامعه معرفی کنیم و سعی کنیم پل ارتباطی باشیم بین اینها و اتاق بازرگانی باشیم.

اخوان‌نسب همچنین یادآور شد: آمار رزومه‌های رسیده سال گذشته 60 رزومه بوده است که امسال حدود 170 نفر برای ما رزومه ارسال کردند و نسبت به سال گذشته این امر رشد چشمگیری داشته و تقریبا ارسال رزومه برای این همایش به بیش از دو برابر رسیده است.

اخوان نسب در موضوع تعداد نفرات برتر همایش هم عنوان کرد: از بین این 170 نفر 12 نفر بعنوان نفرات برتر انتخاب شده‌اند و با توجه به اینکه شرکت کنندگان ما از گروه‌های مختلف اقلیت‌های مذهبی، روشندلان و معلولان جسمی حرکتی هم هستند برای هر کدام از این گروه‌ها سهمیه‌ای برای نفرات برتر درنظر گرفتیم.

به گزارش ایمنا لازم به یادآوری است این همایش فردا ساعت 5 بعدازظهر در سالن همایش‌های انتاق بازرگانی اصفهان برگزار می‌شود.

کد خبر 312385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.