شیوع بیماریهای ناشی از ریزگردها در شرق استان/ وعده احیاء زاینده رود عملی شود

نایب رئیس شورای شهر اصفهان گفت: وجود ریزگردها در شرق استان بیداد می کند و ادامه این روند بیماریهایی را به همراه دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمد شریعتی در جلسه علنی این هفته شورای شهر اصفهان با اشاره به گرد و غبار های بی سابقه در شهر اصفهان گفت: این موضوع درحالی در اصفهان دیده شد که در شرق اصفهان بیداد می کند و املاح سنگینی که همراه با ریزگرد هاست به راحتی در ریه های مردم وارد می شود و بیماریهای خاصی را شایع کرده است، باید توجه داشت که این بیماریها در اصفهان هم در حال شیوع است.

وی با اشاره به صحبت رئیس جمهوری مبنی بر جاری بودن زاینده بود گفت: باید به این صحبت عمل شود و بودجه معینی در سطح کشور به احیاء این رودخانه تخصیص داده شود.

نایب رئیس شورای شهر اصفهان با اشاره به نخاله های ساختمانی که در شهر اصفهان وضعیت بدی دارد گفت: در بلوار رضوان انبوه زیادی از این نخاله ها انباشته شده که شهر را دچار مشکل کرده است بنابراین باید در این مورد چاره ای اندیشید.

شریعتی با اشاره به کانون سلامت در منطقه ۱۵ گفت: این کانون یک سال قبل افتتاح شد ولی اکنون هیج استفاده ای از این محل نمی شود این درحالی است که بودجه معینی هم برای این مکان درنظر گرفته شد.

نایب رئیس شورای شهر اصفهان  با اشاره به پروژه کوه نخودی بیان کرد: مسیر این کوه تا حدودی مساعد برای تردد است و باید چراغ های روشنایی در این مکان گذاشته شود.

وی همچنین با اشاره به مشکل فاضلاب منطقه ۱۵ و ارغوانیه افزود: این منطفه خاک سستی دارد و نفوذ فاضلاب به این خاک مشکلاتی داشته است از این رو باید این مکان هر چه سریعتر به فاضلاب مجهز شود.

نایب رئیس شورای شهر اصفهان با اشاره به موضوع تابلوهای شهری که گاهی اوقات توسط سازمان فرهنگی و گاهی اوقات توسط سازمان زیباسازی جمع آوری می شود گفت: باید در تصمیم گیری راجع به این موضوع وحدت رویه ای صورت گیرد.

شریعتی همچنین به فعالیت کمیته مساجد اشاره کرد و گفت: کمیته کمک به مساجد در آخرین جلسه خود اذعان کرد تا کنون تنها ۱۵ درصد از بودجه کمک به مساجد پرداخت شده، در حالی که ۸ میلیارد تومان بودجه برای کمک به مساجد توسط شورای شهر مصوب شده است.

وی افزود: مساجد شهر با توجه به پرداخت این ردیف بودجه ای، هزینه هایی را صرف کرده و مقروض شده اند در صورتی که به این افراد پولی پرداخت نشده است، همچنین به مراکز فرهنگی هم بودجه ای که مصوب شده واریز نشده است.

شریعتی در بخشی دیگر از صحبت های خود اضافه کرد: گاهی مردم از نوع برخورد مدیران مناطق گلایه می کنند و من به شخصه به این فرد (مدیر منطقه) تذکر داده ام، من اشک چشمان پدر شهیدی را می دیدم که از برخورد مدیر منطقه گلایه مند بود، باید توجه کرد که ما جیره خوار مردم هستیم و نباید مردم را مورد توهین قرار دهیم.

نایب رئیس شورای شهر اصفهان تصریح کرد: اگر این روند ادامه داشته باشد اسم این فرد را رسانه ای می کنم.

کد خبر 312037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.