تداوم واردات چادر مشکی قاچاق به کشور/تولیدکنندگان چادر مشکی چشم انتظار حمایت دولت هستند

رئیس فراکسیون حمایت از صنعت نساجی مجلس با بیان اینکه متاسفانه هنوز شاهد حجم بالایی از واردات چادرمشکی قاچاق به کشور هستیم، گفت: باید دولت از تولید کنندگان چادرمشکی حمایت کند نه اینکه فشارها را بر این صنعت افزایش دهد.

 به گزارش خبرگزاری ایمنا سیدناصر موسوی لارگانی پیرامون واردات چادر مشکی و قاچاق به کشور، اظهار داشت: یکی از بزرگترین مصرف کنندگان چادرمشکی در دنیا، جمهوری اسلامی ایران است و کمتر کشوری به اندازه ایران مصرف چادر مشکی دارد.

وی با بیان اینکه در گذشته چادر مشکی با کیفیت بالا در کشور تولید می‌شد، افزود: واردات بی‌رویه و قاچاق، پرداخت مالیات و بالا بودن هزینه‌های تولید پس از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها عاملی برای پایین آمدن توان رقابت‌پذیری تولیدکنندگان داخلی با کالایی که عوارض و مالیات نمی‌دهد و به‌صورت قاچاق وارد می‌شود، شد.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری پیرامون معدوم کردن کالای قاچاق، گفت: متاسفانه ما هنوز شاهد حجم بالایی از واردات کالای قاچاق به کشور هستیم و یکی از این کالاها که فراوان وارد کشور می‌شود و یکی از این منسوجات به علت مصرف بالای ایران قاچاق چادر مشکی است.

وی در خصوص حمایت‌های انجام شده از تولیدکنندگان چادر مشکی، اظهار داشت: تاکنون شاهد حمایت از تولیدکننده داخلی چادر مشکی نبوده‌ایم در زمان‌هایی که رکود در کشور وجود دارد باید به تولید کنندگان بسته‌های حمایتی داده شود تا بتوانند به فعالیت خود ادامه‌ دهند.

 رئیس فراکسیون حمایت از صنعت نساجی مجلس با تاکید بر اینکه متاسفانه شاهد فشار مضاعف بر تولیدکننده چادر مشکی کشور هستیم، خاطرنشان کرد: دولت به جای فشار مضاعف بر تولیدکننده چادر مشکی باید از این صنعت حمایت کند.

کد خبر 311926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.