راه اندازی ۲ پایانه و توقفگاه در ابرپروژه استقلال

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه به منظور کاهش بار ترافیک در خیابان امام خمینی(ره) احداث ۲ پایانه و توقفگاه در میدان استقلال در دستور کار قرار گرفت، گفت: این پایانه ها در ضلع های جنوبی و شمالی میدان استقلال احداث و به بهره برداری می رسد.

علیرضا صلواتی در گفتگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: پایانه ضلع جنوبی در ابتدای خیابان امام خمینی(ره) شامل ۶ توقفگاه اتوبوس، ۱۲ توقفگاه تاکسی و ۱۲ مکان پارک خودر است و پایانه ضلع شمالی در ابتدای بزرگراه آزادگان شامل ۲۴ توقفگاه تاکسی، ۱۲ توقفگاه مینی بوس و ۳۵ محل پارک خودرو و یک ایستگاه اتوبوس تندرو شهری در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به نصب علائم راهنمایی و رانندگی در ابرپروژه استقلال افزود: نصب چهار سازه دروازه ای راهنمای مسیر، نصب ۶ عدد سازه «T» شکل راهنمای مسیر، نصب شش سازه «L» شکل راهنمای مسیر ‌و همچنین نصب ۱۰ عدد تابلو راهنمای مسیر در خیابان ها برای ایجاد رفاه بیشتر بین شهروندان انجام شده است.

وی ادامه داد: همچنین نصب ۲ عدد تابلو وی ام اس دروازه ای در محور آزادگان و خیابان امام خمینی(ره) و نصب ۲ دوربین ثبت تخلف سرعت بر روی پلهای ۴ و۵ (پل اصفهان به تهران و تهران به اصفهان، شمال به جنوب و بالعکس) و ایمن سازی دهانههای ورودی به میدان با نصب چراغهای چشمک زن انجام شده که در مجموع در کل پروژه تاکنون تعداد ۳۲۷ عدد تابلو ترافیکی و ایمنی نصب و به بهره برداری رسیده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان عنوان کرد: اتصال فیبر نوری از تقاطع بهارستان -امام خمینی(ره) به طول ۵۵۰۰ متر به میدان استقلال و همچنین روی پل های غیر همسطح به طول ۲۶۰۰متر صورت گرفته است.

وی افزود: پروژه مذکور دارای دوعدد پل با تراز هفت متر در ورودی و خروجی اصفهان و یک پل با تراز ۱۴ متر بصورت سگمنتال (پلی که مقاومت آن به صورت کششی است) از مسیر خمینی شهر به بزرگراه آزادگان است، همچنین۲ زیر گذر با تراز (منفی ۷) در این پروژه احداث شده که مسیرهای آینده رینگ چهارم ترافیکی را به این پروژه متصل می کند و ۲ عدد دوربرگردان غیر همسطح با تراز (منفی  ۷ ) قبل از درب شمالی دانشگاه صنعتی و برای ارتباط با امین آباد و محمود آباد احداث شده است.

وی خاطرنشان کرد: خط کشی و کانالهای عابر پیاده و نقوش ترافیکی ‌قبل از زمان افتتاحیه پروژه صورت می گیرد.

کد خبر 311245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.