مشروعیت و ولایت اهل‌ بیت از جانب خدا تعیین می‌شود/ شکست نقشه های آمریکا و اسرائیل در موصل

امام‌جمعه موقت اصفهان در رابطه با اظهار نظر برخی در مورد اینکه مشروعیت ولایت اهل بیت مشروع به رضایت مردم است، گفت: ولایت معصومان نصب از جانب خداست و مشروعیت حکومتشان را نیز خداوند به ایشان اعطا کرده است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری ایمنا، آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه اصفهان اظهار داشت: وقتی آیه 63 سوره نساء نازل شد مردم آن‌چنان خوشحال بودند که غلام پیامبر گفته است تا آن روز چنین خوشحالی در بین مردم ندیده بود.

وی افزود: از پیامبر پرسیده شده بود که دوری ایشان را چگونه تحمل کنند خداوند فرموده بود اگر خدا و پیامبرش را اطاعت کنید؛ با شهدا و صلحا و پیامبران همراه خواهید بو.؛

امام جمعه موقت اصفها ادامه داد:  ابابصیر خدمت امام صادق (ع) رسید؛ حضرت فرمودند وقتی ابوحمزه را ملاقات کردی به او بگو فلان روز از فلان ماه از دنیاخواهی رفت، ابا بصیر پرسید آیا از شیعیان شماست و با شما محشور می‌شود؟ حضرت فرمودند بله از شیعیان ماست و هرکس از گناه بترسد و از آن اجتناب کند با محشور می‌شود.

امام‌جمعه موقت اصفهان گفت: برخی مشروعیت و ولایت اهل‌بیت را متوقف بر پذیرش مردم می‌کنند؛ در حالی که مبانی دینی چیزی خلاف آن را می‌گوید؛ مشروعیت و ولایت اهل‌بیت هر دو از جانب خدا تعیین می‌شود؛ اعطا و اعمال با هم فرق دارد؛ ولایت و مشروعیت اهل‌بیت را خداوند به ایشان عطا کرده است؛ مردم 25 سال حکومت کسانی دیگر به‌جز امیرالمؤمین را حاکم خود کردند اما آیا مشروعیت حضرت زیر سؤال رفت؟

وی با اشاره به منع امام صادق (ع) از رجوع به حکومت طاغوت؛ تصریح کرد: حضرت منع کردند که به خاطر مسائل و مشکلات و اختلافات به قاضی منصوب و حکومت طاغوت رجوع کنند؛ در واقع ایشان مشروعیت حکومت خودشان را اثبات می‌کنند؛ حضرت به همه شیعیان تاریخ پیام می‌دهند که اگر حکومت طاغوت بر سرکار بود به آن مراجعه نکنید؛ ایشان مجتهدی را برای شیعیان تعیین کردند تا برای حل اختلافات خود به این مجتهد رجوع کنند.

عضو مجلس خبرگان با اشاره به کلام امام صادق خاطرنشان کرد: حضرت می‌فرمایند ما اهل‌بیت وارثان انبیا و حجت‌های الهی هستیم؛ ایشان حکومت و ولایت را متعلق به پدرانشان می‌دانستند؛ مگر زمانی که حکومت در دست طاغوت بود برای طاغوت مشروعیت فراهم کرده بود؛ مشروعیت چه در ولایت و چه در حکومت متعلق به اهل‌بیت استوکسی که این حق را برایشان تشریع کرده است فقط خداوند است.

وی افزود: اگر به مانع بر نمی‌خوردند که مشروعیت خود را اعمال می‌کردند و اگر به مانع بر می‌خوردند در اعمال مشروعیت وقفه پدید می‌آمد.

امام جمعه موقت اصفهان در خطبه دوم با اشاره به آزادسازی موصل بیان کرد: این بشارت الهی است که اگر صبور باشیم و مقاومت کنیم دشمنان جهان‌خوار چون آمریکا، انگلیس و صهیونیسم هیچ موفقیت در کید و مکر خود نخواهند داشت؛ کار دشمن مکر است اما طبق سفارش خدا ما باید صبور باشیم و بدانیم کید و مکر آن‌ها هیچ تاثیری نخواهد داشت.

وی آزادی شهر موصل از چنگ داعش را یک دستاورد عظیم دانست و مطرح کرد: پایتخت خودخوانده داعش که 37 ماه پیش به کمک آمریکایی سقوط کرد و بسیاری از شهرهای عراق را تصرف کردند و تا نزدیکی بغداد نیز آمده بودند؛ چیزی نمانده بود که بغداد نیز سقوط کند و اگر پیروزی داعش تثبیت شده بود تا الان میلیون‌ها نفر را کشته بودند به غیر از این که بین شیعه و سنی اختلاف پدید می‌آمد و نقشه شوم آمریکایی‌ها نیز در تجزیه عراق عملی می‌شد و مشکلاتی را برای ایران نیز به وجود می‌آورد اما نقشه آن‌ها نقش بر آب شد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری آزادسازی موصل را کار خدا توصیف کردو یادآور شد: البته نباید از نقش رهنمودهای مقام معظم رهبری، مرجعیت عراق مبنی بر تشکیل بسیج مردمی و فرمان جهاد با داعش که سربازان نیابتی آمریکا و مزدوران منطقه ای آن‌ها است غافل شویم؛ شکست داعش در اینجا شکست آمریکا و نقشه تجزیه طلبانه آن‌ها بود؛ این پیروزی‌های بزرگی است که برای ما اتفاق افتاد و دشمنان نقشه هاس خود را به گئر بردند و امید داریم نقشه خود در مورد یمن و بحرین را نیز به گور ببرند.

وی مقاومت و صبر را دستور قرآنی دانست و اظهار داشت: چندین سال است که این‌ها منطقه را به آشوب کشیده‌اند اما امروز پیروزی مقاومت را می‌بینیم و پیروزی آن‌ها را پیروزی خودمان می دانیم؛ قرآن می‌فرماید کسانی که صبر کردند و استقامت کردند موفق شدند چرا که خدا با صابرین است.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به دفاع مردمی از حجاب و صیانت از آن را قابل تقدیر و ارزمشند دانست و عنوان کرد: این اتفاق در بسیاری از شهرها از جمله اصفهان رخ داد و جمعیت خوبی نیز در میدان امام تجمع کردند.

وی پوشش را یک امر عقلی دانست و گفت: پوشش قبل از این که امر شرعی باشد یک امر عقلی است؛ در سوره احزاب و دیگر سوره‌ها به این امر عقلی اشاره شده است؛ خداوند می‌فرماید: ای خانمی که خواهان عفت هستی و نمی‌خواهی بازیچه جوانان هوس‌باز بشوی راهکار آن پوشش و حجاب است؛ این که بعضی در فضای مجازی می‌گویند نمی‌خواهیم اجبار از بیرون را بپذیریم؛ اجبار از بیرون نتیجه التزام درونی است؛ عقل از درون می‌گوید حجاب خود را حفظ کن تا خانواده استحکام بیشتری پیدا کند؛ پس این دلیل عقلی است.

آیت الله مهدوی بیان کرد: این که هم آقایان و هم خانم‌ها باید پوشش داشته باشند البته خانم‌ها بیشتر، به این دلیل است که فکر را از مشغولیت به شهوت دور کنیم؛ پوشش یک اهتمام به حفظ حقوق دیگران و یک اعلان به دیگران نیز است که شما علاقه‌مند به حفظ عفت و حیا هستید و در درون نیز یک آرامش دارد.

امام جمعه موقت اصفهان تصریح کرد: اضطراب‌ها سبب بسیاری از بیماری‌هاست و اگر کسی بتواند این اضطراب‌ها را از خود دور کند سبب سلامتی جسم می‌شود و پوشش نقش جدی دارد در این که شهوتی که در وجود انسان قرار دارد در مسیر صحیح خودش که ازدواج است را استفاده کند.

وی با اشاره به پوشش بانوان ایرانی در 3 هزار سال پیش تصریح کرد: همه رسانه‌ها این مجسمه‌ها را پوشش دادند و همه دیدند؛ پوشش یک امر عقلی است؛ بسیاری از کسانی که توصیه به بی‌حجابی و شهوت رانی می‌کنند مردان غالباً تحصیل کرده هستند که برای ارضا شهوت خودشان زنان را بی حجابی تشویق می‌کنند؛ کسی که حجاب دارد عقل و استدلال فکری دارد.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به دغدغه امام(ره) مبنی بر راه اندازی یک اداره در حد وزارتخانه برای پیگیری امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد: دولت موقت مانع از اجرای این فرمان امام شد اما الان مشکل چیست که این فرمان امام اجرا نمی‌شود که اگر این وزارتخانه تأسیس شده بود بسیاری از این مشکلات که امروز درگیر آن هستیم رخ نمی‌داد.

وی با تأکید بر افول قدرت آمریکا تصریح کرد: اجلاس گروه 20 نشان دهنده همین موضوع است و این کشورها با آمریکا دچار مشکل شده‌اند و در آینده نیز این مشکلات جدی تر خواهد شد.

آیت الله مهدوی در پایان با تسلیت درگذشت حجت الاسلام فیروزیان، وی را یکی از بزرگان اصفهان دانست و مطرح کرد: وی خدمات زیادی به اسلام و انقلاب کرد و چه پیش و چه پس از انقلاب همواره نسبت به جان ایشان تهدیداتی بوده است.

کد خبر 311011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.