عملیات آزادسازی موصل عملیات خوبی بود/ما باید عقب بکشیم و بگذاریم عراقی ها کار خود را بکنند

افسر سابق ارتش آمریکا پس از آزادسازی موصل گفت:هنوز باید اقدامات زیادی انجام شوند اما بنظر من باید ما عقب بکشیم و اجازه دهیم عراقی ها وظایف خودشان را انجام دهند. عملیات آزادسازی موصل عملیات خوبی بود. ما به آنها تبریک می گوییم.

به گزارش گروه پایداری خبرگزاری ایمنا به نقل از شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان، «ریک فرانکونا»، افسر سابق ارتش آمریکا و وابسته نظامی این کشور در سوریه در گفتگو با این شبکه درباره عملیات آزادسازی شهر موصل عراق گفت: شهر موصل حالا دیگر ویران شده و گفته شده است که بیش از یک میلیارد دلار برای بازسازی زیرساخت های آن نیاز است. گروه داعش به طور کامل در شهرموصل شکست خورده است و آن دسته از نیروهای داعش که تصمیم گرفته اند در این شهر بمانند و از آن دفاع کنند در آن جا کشته خواهند شد و دیگر اعضای داعش هم تصمیم گرفته اند از این شهر بگریزند. در نهایت آزادسازی موصلعملیات خوبی برای عراقی ها بود و نیروهای عراقی هم در این عملیات تلفات سنگینی را متحمل شده اند. اگر به آمار تلفات نیروهای ویژه عراق در این عملیات نگاهی بیندازید متوجه می شوید که واحدهای نیروی ویژه عراق شمار زیادی از نظامیان خود را از دست داده اند. بنابراین نبردآزادسازی موصل نبرد بسیار دشواری بود که بیش از نه ماه به طول انجامید و حالا عراقی ها باید با سازماندهی نیروهای شان امنیت این شهر را تامین کنند. در عین حال نیروهای عراقی باید نبرد خود را برای آزادسازی مناطق دیگر عراق هم شروع کنند که از آن جمله می توان به مناطقی مانند تلعفر و حویجه اشاره کرد. نیروهای عراقی همچنین باید برای آزادسازی استان الانبار هم اقدام کنند. عملیات آزادسازی این مناطق و پاکسازی مناطق مرزی با سوریه هم نبردی طولانی خواهد بود.

این افسر سابق ارتش آمریکا گفت البته آزادسازی مناطقی مانند استان الانبار در مقایسه با آزادسازی موصل راحت تر خواهد بود چون برخلاف موصل که یک شهر با جمعیت بسیار زیادی بود مناطقی مانند استان الانبار بیشتر صحرا و خالی از سکنه هستند. مساله مهم این است که نیروهای عراقی در تعقیب نیروهای داعش در مناطق مرزی آیا به این تعقیب و گریز در خاک سوریه هم ادامه خواهند داد یا خیر؟ یا این بخش از تعقیب و نابودی نیروهای داعش را به نیروهای کُرد سوریه و نیروهای مورد حمایت آمریکا در خاک سوریه واگذار خواهند کرد؟ بنابراین هنوز باید اقدامات زیادی انجام شوند اما بنظر من باید ما عقب بکشیم و اجازه دهیم عراقی ها وظایف خودشان را انجام دهند. عملیات آزادسازی موصلعملیات خوبی بود. ما به آنها تبریک می گوییم.

کد خبر 310539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.