هنرمندان شهر؛ پیشنهادهای هنری خود را از مسیر قانونی پیگیری کنند

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان گفت: طبق مصوبه شورای اسلامی شهر اصفهان، اجرای هنر نقاشی دیواری در شهر، تنها با اخذ مجوز لازم از سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان امکان پذیر است از همین رو هنرمندان باید طرح های هنری خود از مسیر قانونی ارائه دهند.

به گزارش ایمنا، روزهای گذشته گروهی از هنردوستان اصفهانی در حرکتی خودجوش بر روی یکی از دیواره های معابر شهر، نقشی را با عنوان "دستهای رنگی" ترسیم کرده اند که انعکاس آن در فضای مجازی و رسانه های مختلف، انتقاداتی را به همراه داشته و عده ای نیز به اشتباه، آن را به سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان نسبت داده اند.

مهدی بقایی مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان در این باره اظهار کرد:احساس مسئولیت هنردوستان اصفهانی و حرکتهای خودجوش هنری در شهر، امری پسندیده است و مدیریت شهری نیز  این ذوق و جوشش هنری را ارج می نهد.

وی افزود: اما مطابق با مصوبه شورای اسلامی شهر اصفهان، اجرای هنر نقاشی دیواری در شهر، تنها با اخذ مجوز لازم از سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان امکان پذیر است.

بقایی عنوان کرد: اصفهان مهد هنر و زیبایی است و شهروندان آن با هنر، انس دیرینه ای دارند لیکن طی سالهای گذشته کمتر تلاش شده است در سیمای عمومی شهر، از قالبهای هنری و نقوش زیبا بهره گرفته شود، از این رو، ظهور یکباره طرح و نقش بر دیواره های شهر، طی دو سال اخیر، موج وسیعی از واکنش ها را از سوی شهروندان هنردوست اصفهانی به همراه داشته و گروه های متعددی از هنرمندان خواستار ورود به این عرصه و همکاری در تزیین سیمای شهر شده اند.

مدیر عامل سازمان زیبا سازی شهرداری اصفهان گفت: سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان با ایجاد "میز ایده" به صورت مستمر، پذیرای پیشنهادات و ایده های متنوع هنرمندان و شهروندان اصفهانی است و منشآ برخی از پروژه های اجرا شده در شهر نیز پیشنهادهای خود شهروندان بوده که پس از بررسی لازم و اعمال نظرات کارشناسی، به مرحله طراحی و اجرا رسیده است.

بقایی با بیان اینکه نمی شود هنر و هنرمند را محدود کرد، تصریح کرد: لازم است حرکت های خودجوش هنری از طریق مراجع قانونی و صرفا پس از کسب مجوز لازم از سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان صورت پذیرد تا دستاویزی برای عده ای بهانه جو مهیا نشود تا از این طریق بخواهند آثار و فعالیت های ارزنده ای که هنرمندان اصفهانی در سالهای اخیر در شهر رقم زده اند را زیر سوال ببرند.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان اضافه کرد:چنانچه هر فرد یا گروهی، برای تزیین محیط بیرونی محل سکونت یا اشتغال خویش، پیشنهادی را دارا باشد می تواند با مراجعه به سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان از مشاوره کارشناسان هنری این سازمان بهره مند شده و از شرایط قانونی و ضوابط مرتبط با زیباسازی سیمای بنا، اطلاع حاصل کند.

گفتنی است با توجه به عدم رعایت ضوابط قانونی در دیوار نگاری صورت گرفته، طرح مذکور از سوی شهرداری اصفهان در حال امحا است.

کد خبر 309652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.