"آب درمانی" برای کاهش وزن، شیوه غیر علمی است/ طب سوزنی، بی اشتهایی عصبی ایجاد می کند

رهایی از چاقی و بیماری های ناشی از اضافه وزن یکی از دغدغه های جدی مردم جامعه است در واقع رژیم های زیادی برای لاغری وجود دارد که هر یک ویژگی های منحصر به خود را دارد.

عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی فولاد در گفتگو با خبرنگار ایمنا گفت: رژیم در لغت به معنای شیوه زندگی است و رژیم غذائی به معنای انتخاب شیوه خاص غذا خوردن در زندگی است. رژیم‌های غذایی شامل آب درمانی، گیاه‌خواری خالص، خام‌خواری و  رژیم پر پروتئین است.

دکتر مجید کلاهدوزان افزود: آب درمانی که در آن فرد به جز آب هیچ ماده غذائی دیگری نمی‌خورد، کاملا غلط و غیر علمی است.

وی در ادامه بیان داشت: در رژیم گیاه‌خواری سالم و علمی تقریبا تمام نیازهای بدن  به مواد غذائی مرتفع  می شود، اما نیاز به پروتئین‌ها وقتی مرتفع  می‌شود که حداقل در این رژیم لبنیات (نظیر شیر) و تخم مرغ نیز مصرف شود.

مولف کتاب های درمان چاقیخاطرنشان کرد: رژیم پرپروتئین نیز علاوه بر گران‌قیمت بودن به دلیل عدم تأمین تمام مواد مورد نیاز بدن و مصرف بالای چربی های مضر تأیید نمی شود.

این متخصص تغذیه در مورد روش طب سوزنی برای لاغری بیان داشت: طب سوزنی در واقع نوعی بی اشتهایی عصبی و روانی ایجاد می‌کند و در صورتی مؤثر است که این بی اشتهایی تا پایان عمر ادامه یابد.

وی افزود: طب سوزنی زمانی مؤثراست که بتواند بدون برنامه غذائی و تشویق بیمار به کم‌خوری، نتیجه بدهد.

وی در مورد رژیم استفاده محدود از تمام مواد غذائی بیان داشت: استفاده از این روش بدون اطلاعات علمی کافی و بدون مشورت و تحت نظر بودن متخصص، خالی از اشکال نیست و تنها شاید بتوان با کم کردن تمام انواع مواد غذائی و با احتیاط کامل سالانه 4 الی 5 کیلوگرم از وزن بدن را بدون زیان کم کرد.

به گزارش ایمنا وزن یک سوم افرادی که برای کاهش وزن رژیم می‌گیرند، تنها چند هفته بعد از قطع رژیم، بیشتر از وزن قبل می‌شود. همچنین تجربه نشان داده است رژیم‌های خیلی سخت که با ترکیب غیرعادی غذاها همراه است، باعث می‌شوند فرد در مدت کوتاه وزن کم کند، اما این احتمال وجود دارد که بعد از مدتی انگیزه اولیه از دست برود و دوباره وزن فرد اضافه شود

کد خبر 309379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.