کارگردانان بین الملل جشنواره کودک از تاریخ دیدن کردند

پیاده روهای اصفهان خیلی هایشان تاریخ را با خود یدک می کشند، این را نه تنها مردم اصفهان و ایران، بلکه توریست هایی هم که از آنسوی مرزها آمده اند، بدون هیچ اغراقی عنوان می کنند.

به گزارش ایمنا به نقل از ستاد خبری سی امین جشنواره بین المللی فیلمهای کودکان و نوجوانان دفتر اصفهان، شاید بهترین خاطره هنرمندانی که از کشورهای دیگر آمده بودند در دومین روز جشنواره بین المللی کودکان و نوجوانان در اصفهان رقم خورد، پیاده روی در کوچه های دلتنگی و بافت های قدیمی، آنجا که پدران و پدران بسیاری خاطره جا گذاشته اند. گذرهای میدان نقش جهان که تاریخ را مثال می زنند و حالا برای توریست ها هم رد پای خاطره های جذاب از دوران گذشته را دارند. این برای jimbo ، ۳۱ ساله اهل ژاپن نوستالژی های زیادی دارد:« از بچگی توی کتابهایمان عکس های ایران را می دیدیم و حالا که به شکل فیزیکی میدان نقش جهان را می بینم هیجان زیادی دارم، او ۴ سال است که فیلمسازی می کند و قبلا در یک آژانس کار می کرده و از همان روزها با ایران و اصفهان آشنا بوده است.

به نظر او اصفهان شهر خوبی برای فیلم ساختن است و ظرفیت های خوبی در این زمینه دارد.

 این کارگردان جوان ادامه می دهد: در کره جنوبی از من خواسته شد که یک فیلم مستند بسازم و دوست دارم که در اصفهان هم چنین اتفاقی بیافتد چون از لحاظ فیلمسازی بی نظیر است.

همانطور که توریست ها به سمت میدان نقش جهان می روند، پلیس های گردشگری هم روی موتورها امنیتشان را تامین می کنند، کم کم به میدان نقش جهان می رسیم، آخرین رمق آفتاب هم کشیده شده و آسمان میدان رنگ نارنجی گرفته است، کوچه های پشت بازارچه و کوچه های پله دار و ده ها کوچه و زیر طاقی و دالان دیگر، جایی است که توریست ها را مبهوت خود کرده است. گذرهایی که هر کدام نامی بر خود دارند و ایران را معرفی می کنند.

همینطور که توریست ها از گذرهای میدان نقش جهان دیدن می کنند، حین پیاده روی دو خانم توریست دیگر از میهمانان جشنواره که از کشور چشم بادامی ها به اصفهان آمده بودند هم شروع به صحبت می کنند و از دیدن اینهمه زیبایی رضایتشان را می ریزند توی کلماتی که دوست دارند به بهترین نحو ترجمه شود:« قبل از اینکه از چین به اصفهان بیاییم تصور می کردیم که مردم ایران خونگرم باشند و وقتی که به اصفهان آمدیم این تصور به واقعیت انجامید و اصفهانی ها از توریست ها خوب استقبال می کنند. در عین حال اصفهان غذاهای خوشمزه ای دارد و تا این لحظه که اصفهان هستیم با اینکه مدت زیادی نگذشته به ما خوش گذشت به این خاطر که آدم های مهربانی در این شهر هستند.

کد خبر 309341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.