طرح توسعه حرم زینبیه در دست اجراست/ پیشرفت 20 درصدی احداث سومین میدان بزرگ شهری

مدیر منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان گفت:طرح توسعه حرم حضرت زینب در رشد اقتصادی ، فضای شهری و به نوعی به رفع محرومیت این منطقه نقش موثری دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حرم مطهرحضرت زینب بنت موسی بن جعفر (ع) نگینی در شهر اصفهان است که سالهاست دوستداران اهل بیت (ع) و مخصوصا اهالی اصفهان به عناوین مختلف ارادت خود را به این مکان مقدس اعلام نموده اند

حرم حضرت زینب (س) اصفهان با گذشت سالها همچنین مورد توجه بوده وتاکنون  نیز اهالی شهر اصفهان و مردم و مدیران شهری به این مکان اهمیت داده اند

از همین رو باید این مکان به قطب فرهنگی تبدیل شود چرا که این مکان مقدس می تواند محرک توسعه و پاسخی مناسب در جهت تعدیل و رفع بسیاری از معضلات و مشکلات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی در محروم ترین منطقه شهری اصفهان باشد

در همین راستا مدیریت شهری با همتی مضاعف درصدد احیاء این مکان مقدس هستند تا این نگین اهل بیت را آنطور که در شأن مردم و شهر اصفهان است به ایران و جهان معرفی نمایند

علی شمس مدیر منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان در این باره اظهار کرد: طرح توسعه آستانه مقدسه حضرت زینب(س) با چشم انداز تبدیل شدن این آستان به پنجمین قطب زیارتی کشور با توجه به موقعیت جغرافیایی ویژه آن در مرکز کشور، در دستور کار قرار گرفته است.

وی  با اشاره به اینکه طرح توسعه حرم زینبیه(س) از سال ۹۰  با همکاری مدیریت آستانه مقدس حرم حضرت زینب(س) و شهرداری اصفهان کلید خورد، افزود:  این طرح می تواند در رشد اقتصادی، فضای شهری و به نوعی به رفع محرومیت این منطقه کمک بسزایی داشته باشد.

 شمس با بیان اینکه طرح توسعه حرم زینبیه ۳۴  هکتار است که ۳۰ هکتار آن میدان شهری و ۴ هکتار محل امامزاده و حوزه زیارتی خواهد بود،  تصریح کرد: ۸۰ هزار مترمربع فقط زیربنای بخش زیارتی است که در فاز اول شهرداری برای ۱۴ هزار مترمربع آن پروانه صادر کرده است.

مدیر منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه آزادسازی این طرح در دست اجراست، ادامه داد: تاکنون ۸۰ درصد از آزاد سازی این طرح اجرا شده است.

شمس  با اشاره به اینکه بقعه حرم ۲۵۰۰ متر مربع است، عنوان کرد: بقعه قدیمی تخریب شده و اکنون نیزساخت بقعه جدید در دست اجراست و عملیات سفت کاری آن نیز تا آبان ماه سال جاری به پایان می رسد.

وی اظهار کرد: تاکنون فقط ۷.۵ میلیارد تومان هزینه سفتکاری بقعه شامل مناره و گنبد شده است.

مدیر منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان با اشاره به سومین میدان بزرگ شهری اصفهان گفت: این میدان پس از اجرا، سومین میدان بزرگ شهری پس از میدان حضرت امام(ره)  و میدان امام علی(ع) خواهد بود.

شمس عنوان کرد: عملیات اجرایی این میدان در دست اجراست و تاکنون نیز ۲۰ درصد پیشرفت داشته است.

کد خبر 309108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.