شکارچیان قوچ وحشی در قمیشلو به 2 سال حبس محکوم شدند

شکارچیان فرصت طلبی که سال گذشته یک قوچ وحشی را شکار کردند و متواری شدند دستگیر و به ۲ سال حبس محکوم شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان، پاییز سال گذشته نیروهای یگان محیط زیست پارک ملی قمیشلو، حین گشت و کنترل منطقه متوجه صدای شلیک گلوله در ارتفاعات شدند. با این صدا محیط بانان حین دوربین کشی ۲ شکارچی متخلف را مشاهده کردند  که شکارچیان پس از مشاهده محیط بانان ابتدا اسلحه خود را در کوه مخفی کردند و پس از جدا شدن از یکدیگر متواری شدند.

پس از فرار شکارچیان، محیط بانان نیز به چند گروه تقسیم شده و هر دو شکارچی متخلف را پیش از خروج از منطقه دستگیر کردند.

ماموران حفاظت محیط زیست در بررسی محل مشاهده متخلفان، لاشه یک راس قوچ وحشی را که بر اثر شلیک گلوله از بین رفته بود، کشف کردند.

هر ۲ شکارچی پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند و در جریان رسیدگی به پرونده در دادگاه کیفری نجف آباد، دادگاه با استناد به گزارش نیروهای محیط زیست، کشف لاشه شکار، اعتراف نامبردگان و سایر محتویات پرونده بزهکاری متهمان را محرز دانست و هر یک از متهمان را به تحمل ۲ سال حبس محکوم کرد.

گفتنی است بر اساس نرخ جدید، بهای جانوران وحشی از لحاظ مطالبه ضرر وارد شده به محیط زیست، جریمه قابل پرداخت از بابت شکار غیرمجاز و هر راس قوچ یا میش وحشی معادل یکصد میلیون ریال تعیین شده است که متهمین می بایستی این مبلغ را به حساب دولت واریز کنند.

پارک ملی و پناهگاه حیات وحش قمیشلو با مساحت ۱۱۳ هزار هکتار در ۴۵ کیلومتری شمال غرب شهر اصفهان قرار دارد.

این منطقه دارای انواع وحوش بخصوص آهوی ایرانی و قوچ و میش است.

شکار و حتی اقدام به شروع به شکار در زیستگاه های حیات وحش توسط متخلفان جُرم تلقی می شود و طبق ماده ۱۰ و ۱۵ قانون شکار و صید، متخلفان تحت تعقیب و مجازات قرار می گیرند.

کد خبر 307495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.