سلامت روانی و عاطفی بانوان شاغل ارتقا می‌یابد

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان اصفهان گفت: کمیته مشاوره و آموزش مشاوره استان با دبیری بهزیستی و ریاست امور بانوان و خانواده استانداری با هدف ارتقای سلامت عاطفی و روانی بانوان شاغل شکل گرفت.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه ایمنا، مجتبی ناجی اظهار کرد: در جلسه‌ای که مربوط به نمایندگان بانوان دستگاههای دولتی استان بود ۲ کمیته مشاوره فردی و کمیته پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی تشکیل شد.

وی در ادامه گفت: دبیر این کمیته،  بهزیستی و رئیس آن معاونت بانوان و خانواده استانداری است بنابراین تمام مباحث و پیگیری مصوبات آن هم با بهزیستی است.

 معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان اصفهان با اشاره به اینکه هدف کمیته مشاوره ارتقای سلامت روانی در بانوان شاغل است گفت: از آنجا که بانوان نقش محوری در خانواده دارند هدف این کمیته این است که سلامت عاطفی و روانی بانوان شاغل را افزایش دهد، بانوان شاغل مشکلات مضاعفی دارند و تمام فعالیت های یک زن خانه دار را علاوه بر مسئولیت های اجتماعی بر دوش دارد این کمیته بدنبال حمایت از سلامت روانی این قشر است.

وی در موضوع نحوه اجرای طرح گفت: اجرای این طرح به دو صورت انجام خواهد شد اول مشاوره فردی بانوان دستگاهها و پس از آن آموزش است.

ناجی در ادامه تاکید کرد: مشاوره فردی به این معناست که بانوانی که دچار مشکلات فردی اعم از افسردگی یا ناهنجاریهای خانوادگی یا مباحث دیگری هستند مراجعه نمایند به مراکز مشاوره ای که برای این کار تعیین شده‌اند یا در روش دیگر یک مشاور برای خدماتن رسانی به بانوان دستگاهها به دستگاه یا اداره مربوطه اعزام می‌شود که دستگاهی مثل استانداری برای بانوان خود ترجیح دادند در هفته ۲ روز مشاور در آنجا مقیم باشد و به بانوان شاغل این دستگاه خدمت رسانی کنند و از آنجا که برخی مسائل به هر دو زوج مربوط است این خدمات به هر دو زوج ارائه می شود چرا که یک بخش از مشکلات خانوادگی به همسرانشان مربوط می شود.

 معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان اصفهان با تاکید بر اینکه در ادارات دیگر هم مراکزی به منظور ارجاع بانوانی که نیازمند مشاوره هستند در نظر گرفته شده است گفت: نمایندگان امور بلانوان در هر دستگاه بانوان خواهان مشاوره را به این مراکز ارجاع خواهند داد و این نمایندگان بانوان وظیفه اطلاع رسانی این موضوع را بر عهده خواهند داشت.

به گفته ناجی موضوع دوم مصوبات این کمیته، برگزاری کارگاههای آموزشی یک روزه یا دو روزه است و برای این همایش ها برای یک سال ۳ موضوع انتخاب شد که با توجه به نزدیکی به پنجم تیر ماه و روز جهانی مبارزه با مواد مخدر اولین موضوع برای این همایش که به صورت همزمان در همه دستگاهها برگزار خواهد شد موضوع پیشگیری از اعتیاد خواهد بود.

معاون پیشگیری بهزیستی استان در مورد موضوعات بعدی تصریح کرد: موضوع ازدواج و زندگی خانوادگی هم به مناسبت هفته ازدواج برای کارکنان مجرد یا دارای فرزندان در شرف ازدواج تمام دستگاهها برگزار خواهد شد تا در این جلسات شرکت کنند.

به گفته این مقام مسئول در بهزیستی استان موضوع سوم برای همایش های امسال این کمیته موضوع شهروندی و نقش آن درسلامت خانواده تعیین شد که این ۳ همایش با این موضوعات در طول سال بطور همزمان در تمام دستگاهها برگزار خواهد شد و دبیری این کمیته بر عهده بهزیستی است که در مورد تولید محتوا و تامین مدرس همکاری خواهد داشت.

کد خبر 306402

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.